branding
Acti Blizz+Microsoft, 3. den. Kdo chtěl koupit a kdo prodat

Acti Blizz+Microsoft, 3. den. Kdo chtěl koupit a kdo prodat

Kdo koho oslovil první, kdo další měl o firmu zájem a jaké značky se mohou díky Xboxu vrátit

Zdroj: koláž/Vortex
20. 1. 2022

Různí analytici se už třetí den přou, zda Microsoft skutečně dotáhne koupi společnosti Activision Blizzard do finále, zda to úřady povolí a jaké důsledky by to mohlo mít pro jeho multiplatformní produkci. Mezitím k nám ale neustále proudí další a další zajímavé zprávy na konto této plánované gigantické akvizice. Pokrýt úplně vše samostatnými články je v našem týmu skoro nejen nemožné, ale není to ani příliš praktické. Proto vás v tomto přehledu upozorníme na to nejdůležitější, co se okolo tohoto tématu děje.

Jeff Grubb z magazínu VentureBeat píše, že vedení společnosti Activision Blizzard a klíčoví akcionáři chtěli firmu prodat a sami oslovili Microsoft. S návrhem měli přijít začátkem listopadu a Xbox na tom okamžitě začal pracovat. Detaily se měly vyjasnit během svátků. Důvodem zájmu Activisionu měla být skutečnost, že i přes nesporné komerční hity a úspěšné značky prý má společnost problémy nejen s vnitrofiremní kulturou. Další potíží má být neschopnost najít dostatek zdrojů pro další značky, což omezuje budoucí potenciální růst. Podle jiných médií to byl ale naopak Microsoft, kdo se chopil iniciativy a využil problémů Acti-Blizz. O firmu měl prý zájem dlouhodobě a usiloval o ni údajně už dříve.

Ve hře dokonce mohli být údajně další potenciální zájemci nad rámec Microsoftu. Sám Kotick v rozhovoru pro VentureBeat naznačil, že jedním z nich mohla být také společnost Electronic Arts.

Už včera se objevila zpráva, že šéf gigantu Activision Blizzard Bobby Kotick, který jej vede přes 30 let, naopak firmu prodat nechtěl. I když tvrdí, že obchod nemá nic společného s kontroverzí okolo společnosti, zdroj Bloombergu uvedl, že jeho pozice ve vedení v důsledku skandálů oslabila a neprosadil svou. Ve hře dokonce mohli být údajně další potenciální zájemci nad rámec Microsoftu. Sám Kotick v rozhovoru pro VentureBeat naznačil, že jedním z nich mohla být také společnost Electronic Arts. Oni ale prý potřebovali ještě většího partnera. Není nicméně jasné, zda byla ze strany EA skutečně na stole nějaká konkrétní nabídka, anebo šlo jen o nezávazné námluvy.

To ovšem neznamená, že Kotick v obchodu nevidí potenciální výhody. Magazínu VentureBeat řekl, že by se díky Microsoftu mohly vrátit značky jako Guitar Hero nebo Skylanders. Sám prý už nějakou dobu chtěl udělat nové Guitar Hero, má údajně cool vizi pro další díl, ale uvědomil si, že na to nemají dost zdrojů. Právě tyhle kapacity ale Microsoft podle Koticka má a mohl by je využít také pro další Skylanders. Jasně tak naznačil, že takové úspěšné značky, které ale vyžadují spoustu prostředků, by díky akvizici mohly dostat další šanci.

Už včera se objevily také nepotvrzené zprávy, že Bobby Kotick měl chtít koupit herní magazíny PC Gamer a Kotaku, aby změnil nelichotivý veřejný obraz své společnosti.

Pokud jde o multiplatformní hry a exkluzivity, Activision Blizzard říká, že neplánuje odstranit existující hry z PlayStationu a dalších platforem, ale to je celkem pochopitelné. Všem dosavadním závazkům firma dostojí. Žádný obsah nemá zmizet z platforem, kde už dnes existuje. Podobně se ostatně vyjádřila také Sony s tím, že takový postup očekává.

Pokud by z obchodu nakonec sešlo, Microsoft by na něm mohl podle odhadů tratit 2 a 3 miliardy dolarů, které by musel zaplatit společnosti Activision Blizzard. Už včera se objevily také nepotvrzené zprávy, že Bobby Kotick měl chtít koupit herní magazíny PC Gamer a Kotaku, aby změnil nelichotivý veřejný obraz své společnosti. Tvrdí to alespoň list The Wall Street Journal na základě vlastního zdroje.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru