branding
Achievementy na Xboxu údajně projdou vylepšením

Achievementy na Xboxu údajně projdou vylepšením

Téměř 20 let na ně Microsoft nesáhl. Už letos bychom ale měli přivítat moderní změny

Zdroj: Xbox
1. 1. 2024

Historie herních achievementů coby úkolů či milníků, které mohou hráči během hraní splnit a pokořit, se v masovém měřítku začala psát v roce 2005. Na začátku to byl Microsoft, kdo achievementy a Gamerscore přinesl do her na Xboxu 360 a dal návod ostatním platformám, jak vtáhnout hráče ještě víc do dění a podnítit u nich trvalejší zájem o konkrétní tituly. Pro technologického giganta z Redmondu to byl sám o sobě achievement, z druhé strany ale zůstává faktem, že se téměř 20 let podoba achievementů na Xboxu v podstatě nezměnila. Neopravuj, co není rozbité, říká se, podle množících se spekulací a náznaků ale zřejmě přichází doba, kdy Microsoft do systému zasáhne, vyslyší některá z přání fanoušků a celý systém zmodernizuje. Spekulovalo se už v roce 2023 a s jeho koncem přichází ještě jedna zpráva od insidera Nicka Backera, který uvádí podcast XboxEra a od svých zdrojů zaslechl, že už letos ke spekulovaným změnám skutečně dojde.

„Zaslechl jsem, že Xbox je téměř hotový s přepracováním achievementů a změnami, které bychom měli zaznamenat v příštím roce,“ řekl Nick Baker v posledním loňském vydání XboxEra. Podtrhnul, že jeho zdroje mluvily o příštím roce s vědomím, že momentálně rok 2023 končí, takže by se skutečně mělo jednat o rok 2024, během kterého by mělo dojít minimálně na jednu dříve naznačovanou změnu. Podobně jako na PlayStationu, který své trofeje přinesl v roce 2008 na PlayStationu 3, by také na Xboxu měli mít hráči možnost získat ekvivalent platinové trofeje za získání všech předchozích achievementů.

Jak uvádí magazín Insider Gaming, který na Bakerovo vyjádření ve zmíněném podcastu upozorňoval, hráči by se mohli rovněž dočkat přehlednějších statistik, viditelnější prezentace získaných achievementů a skóre na svých profilových kartách a lepší sledování postupného plnění těch achievementů, které hráči nezískají za jednorázový milník, ale za postupné hledání nejrůznějších předmětů nebo dělání konkrétních činností. Součástí vylepšeného systému achievementů by pak mohl být efektivnější reportovací nástroj pro případy, kdy se získání některého achievementu zasekne či milníku nelze dosáhnout kvůli nějaké chybě.

Sám Baker v podcastu nebyl konkrétní, co se týče jednotlivých změn, zdá se ale, že k blížícímu se 20. výročí vzniku tohohle milovaného, proklínaného i ignorovaného systému, Microsoft zřejmě opravdu něco chystá.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru