Jednou z věcí, kterou si můžeme automaticky spojovat s nadcházejícím pokračováním série Assassin’s Creed, je tichý postup nebo útoky ze stínů. Hra, která se odehrává v Japonsku, konkrétně pak v éře samurajů, ale hlavně nindžů nebo jejich ženských protějšků kunoiči, automaticky podtrhuje ducha celé série a vývojáři z Ubisoftu si toho jsou plně vědomi. Za tímto účelem se proto nad tichými pasážemi ve hře zamysleli a rozhodli se je v porovnání s předchozími díly přepracovat. Že nejde jen o drobný zásah na úrovních, ke kterým Ubisoft přistoupil už dříve – například zda hrdina vůbec bude moci adekvátně používat skrytou čepel, či nikoliv – pak dokazuje rozsáhlý vývojářský deníček, ve kterém jsou všechny novinky nejen detailně popsány, ale na krátkých videích také adekvátně demonstrovány.
Ready to strike from the shadows?
Learn more about the stealth mechanics of Assassin’s Creed Shadows in this new gameplay overview article, brought to you with commentaries from the Dev Team.https://t.co/n0ASWovHgI #AssassinsCreed pic.twitter.com/6CLE0pBNFs
— Assassin’s Creed (@assassinscreed) November 21, 2024
Jak vývojáři v článku vysvětlují, stealth se bude samozřejmě z větší části týkat ženské hrdinky AC Shadows Naoe. Tím ale není vyloučeno, že se Jasuke nikdy nebude moci schovat nebo zaútočit ze zálohy a některé z herních prvků se proto jeho hry rovněž týkají. To nejpodstatnější na přístupu ke stealthu je ale nová filosofie, kterou vysvětluje jeden z game directorů Simon Lemay-Comtois. „První a nejvíce viditelná změna pro hráče Assassin’s Creed bude absence doprovodného orla, který by vám umožňoval průzkum oblasti před vámi a její kompletní zmapování. V Shadows se budou muset hráči plně spolehnout na smysly hlavních postav a přistupovat ke střetům s nepřáteli v mnohem taktičtějším duchu,“ vysvětluje Lemay-Comtois.
Namísto pohledu ze vzduchu tak budou muset hráči sami pečlivě prozkoumat oblast, a to prostřednictvím nového mechanismu, resp. obrazové vrstvy, která umožní lépe identifikovat jednotlivé nepřátele, označit je nebo sledovat jejich pohyb. Hráči si také budou moci v tomto režimu označit truhly, jejichž obsah by rádi získali pro sebe, případně některé sběratelské předměty nebo cíle mise. Mechanismus „Observe“ pak bude moci Naoe kombinovat s tradičním prvkem Eagle Vision, který navíc umožňuje vidět i za zdi, případně odhalit místa, kde je možné se skrýt například před procházející hlídkou. Nově to budou moci být i oblasti, které jsou jednoduše zahaleny stínem, nikoliv jen nejrůznější skříně nebo třeba místa s vysokou trávou. Hra navíc počítá i s interaktivním vytvářením takových míst, například po rozbití lucerny, která už nebude osvětlovat zákoutí.
Poprvé v historii série také budou moci hrdinové Assassin’s Creed využít plížení. To by mělo snížit jejich viditelnost v očích nepřátel, ať už rychle ulehnete na zem, přitisknete se ke střeše budovy nebo se kompletně schováte ve vodě. Naoe pak bude mít vlastní sadu pohybů, jako je rychlé odkulení stranou tlačítkem pro úhyb, čímž se bude moci dostat pod některé objekty. Ale nebudou to samozřejmě jen pohyby či schopnost splynout s temnotou, na co se budete moci v AC Shadows spolehnout. Vývojáři popisují také výbavu obou hrdinů a zbraně, které bude možné podle libosti využívat. Naoe bude mít k dispozici kouřové bombičky, zvonečky pro odkládání nepřátel, vhrací nože kunaj a šurikeny pro omráčení nepřátel nebo jejich odlákání. Assassin’s Creed Shadows nabídne také dvojitá usmrcení skrytou čepelí, což je jen jedna část z novinek, které se této ikonické zbraně týkají.
Tou druhou je fakt, že někteří nepřátelé, na které touto zbraní zaútočíte, se budou umět vyhnout a pokus zastavit. Vývojáři vysvětlují, že je to jejich způsob, jak dát hráči najevo, že instantní zabití nebude fungovat na všechny nepřátele, ale zároveň toto omezení neučinit příliš „herní“. Čili jinak řečeno, podle toho, co Ubisoft říká, bude nezbytné neustále posilovat schopnosti skryté čepele a kalkulovat s tím, že systém úrovní jednotlivýcn nepřátel vstoupí do vyhodnocení toho, zda bude útok úspěšný či nikoliv. Lze samozřejmě namítnout, že jde jen o jinou verzi nikoliv neúspěšného, ale slabšího útoku skrytou čepelí, což ale hráče dráždilo právě proto, že je tím popřena základní vlastnost instantního zabití. Snad to tedy v tomto ohledu bude u Shadows snesitelnější.