Že byl autor série Yakuza Tošihiro Nagoši na odchodu ze studia Ryu Ga Gotoku, není žádné tajemství. Sám o tom ostatně oficiálně mluvil už v říjnu loňského roku a informacím o restrukturalizaci předcházelo mnoho spekulací. Vědělo se rovněž, že Nagoši bude nově spolupracovat s čínskou společností NetEase, která by mohla poskytnout designérovi a producentovi hry dostatečně silné zázemí, aby mohl pokračovat ve své práci. A jak se podle náznaků zdálo, tak se nakonec i stalo – Nagoši oznámil založení studia, kterému dal poměrně jednoznačný název Nagoshi Studio a hodlá se zaměřit na vývoj velkých titulů pro konzole při zachování otevřené a přátelské atmosféry na pracovišti.
„Změny ve světě zábavy, které začaly ve druhé polovině 20. století, se ve stoletím následujícím staly ještě výraznějšími,“ říká na úvod první oficiální zprávy Nagoshi Studio jeho zakladatel. Vyjmenovává dále, že se měnily vývojové i obchodní metody a že ona změna neustává. „Vše se zdá být super, ale než se nadějete, je to relikt minulosti,“ popisuje pak Nagoši dynamiku nejen odvětví videoher, na kterou se snaží reagovat. Tím, čeho se chce Nagoši držet i nadále, je snaha doručit hráčům to, co od videoher očekávají, a to je podle jeho názoru zábava, o které lidé neustále sní. „V zábavě hledáme naději, útěchu nebo jen způsob, jak si zpříjemnit volnou chvíli. Tato touha je dnes stejná jako v minulosti,“ říká Nagoši vzletně.
Co se týče studia konkrétně, Nagoši si přeje vytvořit místo, které bude nakloněné všem lidem bez rozdílu, ať už se bavíme o zaměstnání nebo hrách, které tam vzniknou. Prezident studia tvrdí, že zaměstnanci budou komunikovat bez rozdílu na jejich postavení a přirozeně mohou dělat chyby, když je poctivě napraví a poučí se z nich. „Možná to zní jako příliš jednoduchý cíl, ale bez ohledu na to, jak dobrý tvůrce jste, nemůžete naplno rozvinout svůj potenciál, pokud pracujete sami,“ doplňuje Tošihiro Nagoši a načíná další důležitou část své kariéry. A několik dalších jmen na seznamu prvních členů týmu si může Nagoši odškrtnout už na začátku. Za zrodem studia stojí vedle něj také Dajsuke Sato, který byl vedoucím vývoje a producentem série Yakuza, game designér Masao Širosaki nebo Kodži Tokieda, jenž byl hlavním programátorem Yakuza: Like a Dragon.
Na jaké hře budou společně pracovat, není v tuto chvíli oznámeno, jak už ale zaznělo v úvodu, cílem mají být velké tituly určené primárně pro konzole. Nakolik se Nagoši dokáže vymanit z toho, na čem dlouhé roky pracoval pod hlavičkou Segy, resp. studia Ryu Ga Gotoku, můžeme v tuto chvíli jen polemizovat, na druhou stranu jde o rukopis a styl, který se patrně příliš nezmění. Odpovídá tomu i obsazení hlavních vedoucích pozic, kde jsou převážně veteráni, kteří spolupracovali s Nagošim v uplynulých letech. Přesto bychom ale neměli očekávat přímou kopii jeho předchozí práce, protože nutnost dělat stále to stejné měl být podle nového rozhovoru pro magazín Famitsu jedním z důvodů, proč ze Segy odešel. Novou chuť do práce pak má podtrhnout i skutečnost, že chce být vývoji opravdu hodně blízko a je velmi pravděpodobné, že na první titul bude přímo dohlížet jako každý ze členů týmu.
Nad rámec toho se nicméně sluší poznamenat, že Ryu Ga Gotoku bude fungovat i nadále a i bez autora slavné herní série hodlá v Yakuze pokračovat. O konkrétním plánu vytvořit druhý díl Yakuza: Like a Dragon, už RGG informovali, i když další detaily v tuto chvíli neznáme.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.