Vydání Dying Light 2 od polského Techlandu je na dohled. První velká hra letošního roku dorazí už 4. února a po všech videích a informacích od vývojářů zatím vše nasvědčuje tomu, že půjde o velkou věc. Bohužel, ne všechny zprávy z cílové rovinky zůstávají pozitivní, když vývojáři bez bližšího vysvětlení odložili verzi pro Switch. S přihlédnutím k hardwarovým nárokům hry se pro Switch chystala verze pro hraní přes cloud, na začátku února ale k dispozici podle tiskové zprávy vývojářů nebude.
„Techland si bere za cíl vydat hru na Nintendu Switch do šesti měsíců od původního data,“ zní ta nejdůležitější informace, která může být v očích těch, kdo si přáli hrát hru právě tímto způsobem, poměrně nepříjemná. Je nekonkrétní a vyvolává otázky, co přesně se muselo stát, že ke zrušení plánovaného vydání došlo v posledních několika dnech. Na druhou stranu je ale zřejmé, že komunita se pohybuje na ostatních platformách a pro Techland to patrně nebude velký problém.
350,000 words, 40,000 lines of dialogues – that’s the world we’ve built for you in Dying Light 2 Stay Human. Are you ready to explore it?#DyingLight2 #StayHuman pic.twitter.com/A0D0nzObbj
— Dying Light (@DyingLightGame) January 19, 2022
Ostatně, o odkladu popisované verze ani sami vývojáři neinformovali na obvyklých místech – tedy zejména na svých účtech na sociálních sítích – a poslední chvíle před vydáním vyplňují spíše nejrůznějšími statistikami a dalšími detaily o hře jako takové. Co se čísel týče, Techland se pochlubil, že si hru do seznamu přání na Steamu přidalo už více než 3 000 000 hráčů, z čehož sice nemusí automaticky být shodný počet prodaných kopií, ale jako demonstrace obrovského zájmu o Dying Light 2 funguje tato statistiky značně výmluvně. Techland tím ale nekončí a dále uvádí, že hra bude obsahovat 40 tisíc řádků dialogů sestavených z 350 000 slov. Jen pro kontext dodávají, že „rozsah přibližně odpovídá Anně Kareninové“, což se ale paradoxně neobešlo bez minimálně jednoho úsměvného dovysvětlení ze strany PR manažerů, kdo že to ta Anna vlastně je…
Ve smyslu dalších zajímavých detailů pak promluvil vedoucí designér Tymon Smektała o parkouru, který je nedílnou součástí hry a na zpracování v Dying Light 2 dohlížel jeho zakladatel David Belle. Ačkoliv se vývojáři o této spolupráci pochlubili již dříve, Smektała nyní probral například rozdíly mezi skutečným parkourem a videohrou. Ten největší spočívá podle jeho slov v tom, že ve skutečném světě máme mnohem větší kontrolu nad tím, co se kolem nás nachází a díky rychlým pohybům hlavy či očí můžeme rychleji vyhodnotit, kam dopadnout, případně jak v plynulém pohybu pokračovat. Ve videohře je pohled omezený, což vstupuje i do rychlosti naší reakce coby hráčů, a proto se vývojáři rozhodli zpomalovat v konkrétních situacích pohyb hlavního hrdiny, aby vznikl extra čas na víc právě pro další vyhodnocení postupu. Zpomalení času je patrné například při dlouhém skoku nebo skluzu pod překážkou a Smektała to označuje za jednu z nejdůležitějších věcí, kterou museli do Dying Light zapracovat, aby šlo hru vůbec tímto způsobem hrát.
Vývojáři nicméně řešili například i rychlost Aidenova běhu, která činí přibližně 23 kilometrů za hodinu a je přirozeně důležitou veličinou, která ovlivňuje jeho pohyb. Vývojáři nicméně nechtěli zcela překročit hranici reality a podle spolupracujících parkouristů se údajně dostali k systému, který připomíná parkour na steroidech, nikoliv něco zcela nemožného. Jde třeba o dvojitý skok, který není řízen možností jednoduše se podruhé ve vzduchu odrazit o neviditelnou podložku, ale o něco fyzického, co se skutečně ve hře nachází. „Možná by to ve skutečnosti opravdu nešlo, možná by to bylo extrémně náročné, ale ve hře je to velmi zábavné a užitečné, takže jsme se to rozhodli zachovat,“ uzavřel Smektała.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tohle chtějí vydat na Switch ? Stačí když vidím jak dopadl třeba Zaklínač 3 ( jak je hrozně osekaný ) a další tzv AAA tituly co portnuli na Switch.