Magazín Game Informer publikoval zajímavý rozhovor věnovaný primárně PC verzi hry God of War. Na jeho otázky odpovídali Cory Barlog, který samozřejmě vedl vývoj originálu, a Matt DeWald, který měl nyní na starost technickou produkci. Ty nejzajímavější části jsme pro vás vybrali pro náš stručnější výtah z původního textu, který je přirozeně mnohem obsáhlejší.
Zda dojde také na port pokračování God of War, v tuto chvíli Barlog podle svých slov neví. Zatím se rozhodují případ od případu.
Cory Barlog například v rozhovoru prozradí, že samotní vývojáři z first party studií Sony velmi stáli o portování svých původních PlayStation exkluzivit na PC a tlačili s tímto nápadem na japonského giganta. Byl to podle nich dobrý nápad, něco, na co se měli podívat. I Barlog ale naznačuje něco v tom smyslu, že jsou na začátku tohoto procesu a že je brzy na to soudit, jak to dělat co nejlépe a jaká bude strategie v budoucnu.
Zatím můžeme sledovat, že Sony posílá některé své ceněné hity na PC s bezpečným časovým odstupem po debutu na konzoli, což naznačili i někteří vysoce postavení manažeři. Zda dojde také na port pokračování God of War, v tuto chvíli Barlog podle svých slov neví. Zatím se rozhodují případ od případu, berou prý jednu hru po druhé, aby rozhodli, co je nejlepší. Zdůraznil nicméně, že nakonec jde stále vždy o rozhodnutí Sony, která má poslední slovo.
I když autoři nijak přímo nepodporují modifikace a neuvolňují své unikátní nástroje, jsou zvědaví, s čím šikovná komunita i tak přijde.
Matt DeWald zase prozradil, že konverze pro Windows byla ve vývoji minimálně dva roky. Poznamenal také, že je úžasné vidět, že hráči si mohou God of War na PC užít vedle klávesnice a myši, kterou sám preferuje, a dalších i s ovladačem od Xboxu. Autoři samozřejmě do hry promítli i všechna příslušná tlačítka, aby hráče nemátli. DeWald zdůraznil, že s tímhle nemají žádný problém a lidé mohou sáhnout i po ovladači ze Switche. Nebo jakémkoli jiném gamepadu. Chtěli přidat maximum možností, proč také limitovat lidi, kteří chtějí hrát jejich hru, říkají.
I když autoři nijak přímo nepodporují modifikace a neuvolňují své unikátní nástroje, jsou zvědaví, s čím šikovná komunita i tak přijde. Modům se přitom nijak nebrání. Barlog sám říká, že když hraje na PC, tak modifikace používá. Je to podle něj jedna ze skvělých věcí této platformy, že hráči něco mohou do titulu přidat nebo je vylepšovat. GTA a Skyrim jsou podle Barloga skvělými příklady her, které se díky aktivní komunitě stále zlepšují. Takovou míru svobody samozřejmě na konzoli nemáte, dodává.
God of War pro PC překonal launch Horizon Zero Dawn i Days Gone na PC.
Pokud jde o úspěch God of War na PC, výmluvná jsou už první čísla. V den vydání hrálo novinku na Steamu podle SteamDB okolo 60 tisíc lidí současně. To ji dostalo na 22. místo nejhranějších her v pátek. I když se hra nedostala do Top 20, všechny tituly nad ní byly multiplayerové. God of War pro PC navíc v tomto smyslu překonal launch Horizon Zero Dawn i Days Gone na PC. Tituly od Sony jsou přitom k dispozici rovněž na Epic Games Storu, takže reálný zájem bude ještě vyšší.
Stojí za připomenutí, že port God of War vznikl v kanadském studiu Jetpack Interactive, i když původní vývojáři ze Santa Monica Studio na projekt samozřejmě dohlíželi. Na PC míří také Uncharted: Legacy of Thieves Collection.