Vývojáři ze studia Quantic Dream představili během loňského udílení cen The Game Awards svoji novou hru Star Wars Eclipse. Ačkoliv jsme mohli sledovat velmi poutavý trailer, nešlo o příliš velké překvapení, protože o Hvězdných válkách od designéra Davida Cage už před slavnostním večerem mluvilo spoustu insiderů a krátce před odhalením hry dokonce unikly screenshoty z oficiálního webu. Přesto bylo velmi příjemné sledovat, kam se autoři her jako Detroit, Beyond či Heavy Rain i díky investici od čínské společnosti NetEase posunuli a tváří v tvář skutečnosti, že EA v posledních letech licenci na zpracování Hvězdných válek nevyužívala zrovna uspokojivě, se fanoušci začali na oznámenou hru těšit. Jak ale vyplývá z nových neoficiálních informací, Eclipse není jediným projektem, na kterém se ve studiu Quantic Dream pracuje, bez ohledu na to, že má jít o tu nejpokročilejší hru v historii společnosti a plnohodnotný AAA titul. Další má totiž podle zpráv insidera s přezdívkou AccountNGT vycházet z bezmála deset let starého technického dema The Dark Sorcerer a připravovaný fantasy titul prý nemá o nic menší ambice.
Quantic Dream’s second AAA project
– Based on The Dark Sorcerer demo
– Humor based game
– Core team in Paris
– More advanced than Star Wars Eclipse
– Cross-Gen (can be changed due to their new strategy) pic.twitter.com/08sLTcbkPr— AccountNGT (@AccNgt) January 8, 2022
Na úvod se sluší poznamenat, že právě AccountNGT byl tím, kdo 10. prosince zveřejnil screenshoty s popisky Star Wars Eclispe z oficiálního webu, takže jeho zpráva o druhém AAA titulu od Quantic Dream má patřičnou relevanci. Co se hry týče, to nejpodstatnější už zaznělo – má jít o humorem prosáklé fantasy, které vychází z velkorysého technologického dema zveřejněného na E3 2013 před uvedením PlayStationu 4. Nemáme přitom problém uvěřit, že by Quantic Dream chtěl využít demo pro svou novou hru, protože by to nebylo poprvé – ukázka pojmenovaná Kara, která byla zveřejněná na GDC v roce 2012 ostatně posloužila jako základ jedné z postav v Detroit: Become Human a byla nepochybně jedním z důvodů, proč se o hře psalo. Máme-li se však vrátit k čaroději a jeho případné hře, pracovat na ni má tým v Paříži, čímž se opakovaně potvrzuje, že pobočka v Montréalu bude i nadále sloužit jako podpora a teprve si musí vysloužit ostruhy, aby jí byl některý z projektů plnohodnotně svěřen.
– Coming to PC aswell
– Based on narrative interactivity
– Medieval Fantasy
– Non-linear storyline
– Story written by David Cage
– Quantic Dream Paris is in difficulty to hire people for this game (aswell for SW: Eclipse ofc)— AccountNGT (@AccNgt) January 8, 2022
Nepřekvapí pak zřejmě ani informace, že i příběh vznikající fantasy hry měl napsat David Cage a že do ní měl promítnout svou vášeň pro nelineární vyprávění. Zajímavé nicméně je, že by dosud neoznámená hra měla být mezigeneračním titulem a dorazit vedle konzolí také na PC. Ne snad, že by muselo být Quantic Dream uzamčeno v exkluzivním přístupu, které razilo u předchozích titulů, ale zejména proto, že citovaný insider o fantasy hře mluví jako o pokrokovější záležitosti, než jak má ve finále dopadnout Star Wars Eclipse, čemuž může zmínka o cross-gen přístupu odporovat. Sám AccountNGT ale připouští, že by se právě tento bod mohl podle nové strategie Quantic Dreamu změnit a – znovu – stále se bavíme jen na úrovni spekulací. Poslední střípek pak zmiňuje stejný problém, kterým mají trpět i Hvězdné války, a to je nedostatek kandidátů na nové členy týmu, kteří se údajně do studia nehrnou. Důvodem mají být nařčení ze sexuálního obtěžování a nepříjemné firemní kultury, které se přetřásaly v roce 2019, studio se k nim ale oficiálně nevyjádřilo.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.