Když prezident společnosti Square Enix Josuke Macuda ve svém novoročním vzkazu fanouškům uvedl, že v NFT vidí budoucnost a bude chtít aplikovat rodící se pravidla pay to earn her i na vlastní rozsáhlé portfolio, nesetkal se s příliš vřelou reakcí ze strany věrných fanoušků. Jako vykřičník to mohly začít vnímat ostatní společnosti, což se projevuje na poměrně opatrné rétorice Segy. Na schůzce vedení, která měla formálně uzavřít rok 2021, totiž došlo i na dotazy stran NFT a odpovědi nejvýše postavených pracovníků sice nebyly vysloveně odmítavé, ale je z nich cítit určitá nejistota a snaha nerozzlobit také vlastní publikum zákazníků.
Japonská společnost bude dále zvažovat, zda jsou tokeny v souladu s krédem společnosti – neustále tvořit, navěky zaujmout – a nejde jen o prostředek pro pouhé vydělání peněz.
„Co se týče NFT, rádi bychom vyzkoušeli různé experimenty, už jsme ostatně nad implementací uvažovali, ale v tuto chvíli není nic definitivně rozhodnuto,“ tvrdí vedení Segy. Připomínají, že konkrétní plány už zveřejnila řada zahraničních společností, ale právě negativní reakce od hráčů je něco, co nemůže být přehlíženo. „Musíme pečlivě posoudit mnoho věcí, například jak můžeme zmírnit negativní dopady, nakolik lze NFT zavést v souvislosti s japonskými zákony nebo co zákazníci vlastně chtějí a co už ne,“ říká Sega. Až bude tato analýza hotová, teprve poté bude japonská společnost dále zvažovat, zda jsou tokeny v souladu s krédem společnosti – neustále tvořit, navěky zaujmout – a nejde jen o prostředek pro pouhé vydělání peněz. V takovém případě Sega uvádí, že by se rozhodla v iniciativě NFT nepokračovat a dále se jimi nezabývat, což zní právě třeba s ohledem na poměrně nekompromisní přístup Square Enix pozitivně.
Vedle dotazů na NFT se přetřásal také staronový termín metaverzum, který jde ruku v ruce s budováním komunity a možností oslovovat ji nejen prostřednictvím zábavných událostí v konkrétní hře, ale právě i novými obchodními modely a dalšími trendy. I na tomto místě se ale Sega staví k pojmu obezřetně a správně uvádí, že ne každá hra ono metaverzum může vytvořit. Pokud má platit, že takový vesmír shromažďuje mnoho lidí a generuje silnou komunitu, nemůže se týkat her, které mají například jen 10 000 aktivních hráčů, i když nejde podle Segy o jediné měřítko. Podstatné také je, zda metaverzum může dané hře skutečně pomoci a je lákadlem pro další hráče. Vhodným příkladem z portfolia Segy může být Phantasy Star Online 2, protože se v něm pořádají nejrůznější události, jako jsou například koncerty, a titul lze jednoduše škálovat a naplňovat obsahem. Otázkou ale zůstává, zda bude chtít právě na této hře Sega testovat své experimenty, nebo pro to zvolí nějaký jiný titul.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.