branding
Ubisoft zatím prodal jen jednotky kusů svých NFT

Ubisoft zatím prodal jen jednotky kusů svých NFT

Prezident firmy ale tvrdí, že je to jen začátek. Z firmy i proto odchází spoustu zaměstnanců

Zdroj: Ubisoft
21. 12. 2021

Platformu Quartz, která slouží k emitaci NFT do her od Ubisoftu, můžeme kvůli omezenému působení sledovat jen vzdáleně. Betaverze je dostupná pouze v několika málo regionech, což ji nepochybně limituje v celkovém dosahu a případný nižší zájem o tokeny by se dal právě těmito okolnostmi vysvětlit. Redaktoři magazínu PlayStation Lifestyle nicméně prozkoumali veřejný katalog na portále Objkt.com a přišli s poměrně zdrcující statistikou. Ubisoft totiž dokázal v prvním týdnu od uvedení prodat pouhých šest kusů kosmetických NFT z celkového počtu 2000 skinů, jejichž počet už byl v mezičase navýšen o další tisícovku. Důvodem může být nejen cena, ale také fakt, že se skutečně jedná o skiny, které se od sebe liší pouze sériovým číslem. K dispozici tak bylo 2000 identických modelů zbraní a přibylo 750 identických kalhot a – hádáte správně – 250 identických helem.

Pokud se do katalogu podíváte, narazíte na to, že nejnižší požadovaná cena nastavená vývojáři z Ubisoftu činí necelých 40 jednotek kryptoměny Tezos. Po přepočtu na dolary se tak bavíme o skinu, jehož hodnota je podle lidí z Ubisoftu přibližně 3500 korun. Nejvyšší nastavená cena pak končí na hranici 100 000 Tezos, což je těžko uvěřitelných 9 milionů korun. Ve skutečnosti se ale popisované skiny prodávaly za cenu od 5 do 20 Tezos, tedy hluboko pod zamýšlenou nejnižší cenovkou s tím, že nejvyšší částka, kterou někdo nabídl za zbývající skiny, činila včera večer 447 korun. Možná byste si řekli, že NFT spojená s hrami zkrátka nemají žádnou hodnotu, to by tu však nesmělo být Legacy vývojářů z 22cans, které prodává hráčům pozemky pro budoucí výstavbu vlastní malé dílničky či továrny na vytváření dalších NFT. Na jejich prodeji pak společnost designéra Petera Molyneuxe dokázala utržit už přes miliardu korun a byzyns – bez ohledu na skutečnou hodnotu nabízených tokenů – úspěšně funguje. Tak proč ne u Ubisoftu?

Zdroj: Objkt.com

Na tuto otázku zatím neexistuje jednoznačná odpověď. Generická podoba NFT, spojení se starším Ghost Recon: Breakpoint nebo jen zmiňovaná dostupnost platformy jen v hrstce zemí, s tím bude mít pravděpodobně co dočinění, všechno ostatní ale musí rozklíčovat až čas. Nakloněni tomu ale nejsou jednotliví zaměstnanci Ubisoftu, kteří se měli vymezit vůči NFT i blockchainu tak, jak k němu jejich zaměstnavatel přistupuje, což ale z druhé strany není žádným argumentem pro CEO Yvese Guillemota. Jak uvádí Kotaku, prezident společnosti měl promluvit v tomto týdnu k jednotlivým vývojářům a pracovníkům Ubisoftu, aby jim vysvětlil, že to francouzský vydavatel myslí s tímto trendem vážně a hodlá se upnout na poněkud vágní termíny jako metaverzum či web 3.0. Podle zdrojů Kotaku měl Guillemot během svého vystoupení poskytnout prostor pro otázky připojených zaměstnanců, nepřinesl prý ale žádné konkrétní odpovědi na dotazy týkající se například toho, jak mohou NFT přispět k hratelnosti nebo zpřístupnit prvky, které dosud nebyly dostupné. Nejasně měla znít i jeho přirovnání nového obchodního zájmu Ubisoftu k tomu, jak funguje platforma Roblox, stejně jako vysvětlení, jak hodlá Ubisoft čelit podvodům a nařčení, že staví jedno velké letadlo, ze kterého budou těžit jen ti nahoře.

V souvislosti s těmito zprávami pak přináší magazín Axios informaci, že z Ubisoftu hromadně odchází spoustu zaměstnanců, kteří dříve pracovali na nejprominentnějších značkách jako Far Cry nebo Assassin’s Creed. Má jít přitom o vysoce postavené vývojáře z prvních řádků závěrečných titulků posledních dílů zmiňovaných značek, stejně jako o lidi pracujících na nižších pozicích. Počty jdou do jednotek stovek zaměstnanců a podle magazínu Axios se začíná mluvit o velkém exodu. Důvodem přitom nemusí být jen kontroverze spojená s NFT – podle anonymních vyjádření někteří ze zaměstnanců ztratili víru v to, že Ubisoft vi, co dělá a další například zmiňují až trojnásobný nárůst platu, když přijali nabídku od jiné společnosti fungující ve stejné oblasti převážně Spojených států a Kanady. Přetrvávajícím problémem je i firemní kultura a případy obtěžování či diskriminace, které už nechtějí odcházející zaměstnanci akceptovat a rozhodli se hledat štěstí jinde.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru