Není tajemstvím, že vývojáři ze studia BioWare vedle pokračování fantasy série Dragon Age připravují také nový Mass Effect. Hra byla formálně oznámena už loni během oslav dne N7, který sdružuje fanoušky série a vývojáři na něj cílí s nejrůznějšími překvapeními. Letos ve stejný den měli pro komunitu také první plakát, který se dočkal podrobné internetové analýzy, ale konkrétních informací se nám stále nedostává. Nepohrdneme proto žádným náznakem, díky kterému by bylo možné trochu přesněji načrtnout budoucí podobu hry a k takovým patří i zmínka, že by Mass Effect mohl běžet na Unreal Enginu 5.
BioWare is hiring talented programmers with UE4/5 experience! Come, join our team and work with us on the next Mass Effect game!https://t.co/6Wr7CpRnh4#BioWare #hiring #UnrealEngine
— Brenon Holmes (@BrenonHolmes) December 17, 2021
Nejde v tuto chvíli jen o použití technologie, která má díky několika ukázkám budoucích her mezi fanoušky značný lesk. Jde o důležitý krok, který by mohl překlenout určitou vývojářskou skepsi lidí z BioWare, kteří by nemuseli být vázáni podnikovou nutností použít Frostbite, jako tomu bylo v případě Andromedy nebo Dragon Age Inquisition. Bez kontextu možná jen pokrčíte rameny a řeknete si, že na enginu tolik nezáleží, faktem ovšem zůstává, že speciálně při vývoji zmiňovaných titulů to pro lidi z BioWare problém byl, a poměrně zásadní.
BioWare hledá hlavního programátora, který má zkušenost se čtvrtou i pátou generací Unreal Enginu a chce se podílet právě na Mass Effectu.
Otevřeně to před dvěmi lety přiznal Aaryn Flynn, CEO studia Improbable, který momentálně pracuje na nové hře Nightingale. Když totiž působil v BioWare, engine Frostbite se svými kolegy vnímal – kulantně řečeno – jako monopost formule 1. Úžasný stroj, kolem kterého ale musí neustále poskakovat několik techniků, kteří jsou nezbytní pro opravu byť sebemenší závady. Poukazoval na to, co se o enginu a jeho autorech ze švédského DICE proslýchá už dlouhé roky – celá technologie neměla být v průběhu své existence nikdy pořádně zdokumentována a s problémy si nebyl schopný efektivně poradit nikdo kromě speciální skupiny z DICE. Ta ovšem neměla být v minulosti vždy stoprocentně k dispozici každému týmu pod hlavičkou EA na vyžádání a vznikaly obrovské problémy.
Co se v úvodu zmiňovaného inzerátu týče, je poměrně výmluvný. Na Twitteru ho sdílel producent Mass Effectu Brenon Holmes a dal ho do přímé souvislosti se zmiňovanou sci-fi ságou. BioWare hledá hlavního programátora, který má zkušenost se čtvrtou i pátou generací Unreal Enginu a chce se podílet právě na Mass Effectu. Bližší popis inzerátu bohužel nepřináší žádné další zajímavé detaily, jen potvrzení, že se práce týká velkých příběhových RPG. Pro Mass Effect by navíc návrat k Unreal Enginu mohl zapůsobit jako symbolický návrat k lepším časům, budeme-li Andromedu považovat za spíše nevydařené pokračování hlavní ságy. Právě první tři díly totiž poháněl Unreal Engine 3 a fanoušci na to v komentářích rozhodně nezapomněli.
Teď už jen zbývá, aby to byla dobrá hra…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.