branding
Silent Hill 2 (remake), Konami, Otec Silent Hillu: Remake by byl těžší než u Resident Evilu

Otec Silent Hillu: Remake by byl těžší než u Resident Evilu

Nestačí podle něj jen vylepšit grafiku a akci. Proti remakům ale Keiičiro Tojama nic nemá

Zdroj: Konami
15. 12. 2021
Název: Silent Hill 2 (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 8. 10. 2024

Otec hororů Silent Hill a Siren, ale také hry Gravity Rush Keiičiro Tojama minulý týden při příležitosti akce The Game Awards 2021 konečně oficiálně představil svůj nový horor Slitterhead, na kterém pracuje v nově založeném týmu Bokeh Game Studio poté, co po dlouhých letech opustil Japan Studio. Při této příležitosti jej vyzpovídal magazín Video Games Chronicle, který se ho v obsáhlém rozhovoru mimo jiné zeptal na spekulovaný remake či soft reboot Silent Hillu. Stojí za připomenutí, že dlouho se na základě nejrůznějších úniků a indicií od insiderů spekulovalo, že právě Tojama má být do tohoto projektu zapojen. Ale to bylo ještě před jeho odchodem z Japan Studio a oznámením jiného hororu. Teď se to nezdá ani zpětně příliš pravděpodobné.

„Není to akční hra, kde stačí prostě vylepšit akci jako v Biohazardu (Resident Evil v Japonsku), aby Silent Hill dostál dnešním standardům. Nestačí jen vylepšit grafiku, aby fanoušci byli spokojení.“

VGC připomíná, že Capcom je na poli vylepšování vlastní hororové série Resident Evil velice aktivní. A magazín se zeptal Tojamy, zda by bylo podle něj zajímavé, kdyby Konami udělalo podobný remake původního Silent Hillu. Tojama ale říká, že by to podle něj bylo obtížnější než u Resident Evilu, protože hratelnost a její koncepce je trochu zastaralejší. “Není to akční hra, kde stačí prostě vylepšit akci jako v Biohazardu (Resident Evil v Japonsku), aby Silent Hill dostál dnešním standardům. Nestačí jen vylepšit grafiku, aby fanoušci byli spokojení,” upozorňuje Keiičiro Tojama.

O takových věcech to podle něj není. Bylo prý nezbytné znovu se zamyslet nad celým konceptem, aby byl pro fanoušky zajímavý. Tojama byl také tázán na trend remaků obecně. Zda je dobré takto přinést klasiky novému publiku, anebo na nich postrádá originalitu. Tojama trefně podotýká, že na rozdíl od filmů je pro mnoho lidí těžké si hry užít v jejich původní podobě. Nejen kvůli novým platformám, ale originály prostě v řadě ohledů stárnou. Takže podle svých slov absolutně nic nenamítá, aby se klasika dočkala úprav, které ji přenesou do moderní éry.

První dvě pokračování Silent Hillu se mu zjevně líbila, zejména pokud je o celkovou vizi a výtvarnou stránku, o kterou se postaral Masahiro Ito.

Zajímal by pak takový projekt Tojamu? Lákal by ho comeback? I když odpovídá trochu vyhýbavě, o další hru by měl určitě zájem. Podotýká, že tu máme řadu duchovních nástupců Silent Hillu a zajímalo by ho i to, v čem by se nový příspěvek vzdálil originálu. Za pozornost ale stojí také pasáž rozhovoru, která se týká Silent Hillu 2 a 3. První dvě pokračování se mu zjevně líbila, zejména pokud je o celkovou vizi a výtvarnou stránku, o kterou se postaral Masahiro Ito. I tady ale podotkl, že muselo být obtížné sérii víc dostat k akci. Připomíná také vynikající CG scény v prvním dílu, jejich mimořádnou kvalitu a způsob, jakým pomohly Silent Hill odlišit od Resident Evilu.

Stojí mimochodem za připomenutí, a zmiňuje to i samotný Keiičiro Tojama v rozhovoru pro VGC, že první Silent Hill byl jeho debutem na poli režie. Předtím se podílel jen jako grafický designér a designér postav na hrách Snatcher a International Track & Field. Tomu se, panečku, říká úspěch. Co je se spekulovaným novým, restartovaným nebo vylepšeným Silent Hillem v tuto chvíli, s jistotou říct nedokážeme. Opakovaně jsme psali o údajných plánech na remake nebo soft reboot i nové díly.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru