I díky nedávnému filmovému zpracování je Duna spisovatele Franka Herberta znovu v kurzu. Není se proto čemu divit, že Funcom, který si u Legendary Entertainment zajistil exkluzivní práva na herní adaptace, pracuje hned na několika projektech. O tom prvním, které vzniká u autorů Commanche ze studia Nukklear, zatím víme jen to, že by mělo jít o survival v otevřeném světě. V průběhu včerejšího večera a vysílání The Game Awards jsme se nicméně dozvěděli o projektu číslo dva, kterým bude 4X real-time strategie Dune: Spice Wars, na níž pracuje studio Shiro Games, autoři Northgardu.
Jak už prozrazuje podtitul, ve hře se bude bojovat o koření, které se – jak je známo – nachází výlučně na planetě Arrakis. Hráče tak čeká tuhý souboj s ostatními frakcemi v trochu jiném duchu, než jaký znají ze zmiňovaného filmu, potažmo první knihy. Vývojáři slibují čtyři frakce s tím, že prvními dvěmi není nikdy jiný, nežli úhlavní nepřátelé ságy Harkonnenové a Atreidé. Další dvě strany budou odhaleny později, pravděpodobně v průběhu fáze předběžného přístupu, která odstartuje v příštím roce.
Co se týče bojů na pouštní planetě, vývojáři slibují hned několik možných postupů a zaměření. Protivníky z ostatních frakcí bude možné porazit na otevřeném poli, stejně jako díky narůstajícímu ekonomickému vlivu a síle. Stranou by neměly zůstat nejrůznější úskoky, špionáž či dobře načasované zrady a sabotáže, jak jsou ostatně fanoušci tohoto díla zvyklí. Důležitou roli pak bude zastupovat průzkum, třeba i za pomoci ornitoptér, navazování kontaktu s Fremeny a jejích síči, a hlavně vyhýbání se pouštním červům, kteří budou i ve Spice Wars nevyzpytatelným elementem náhle měnícím podmínky boje i osudy jednotek a celých rodů.
Dune: Spice Wars míří momentálně pouze na Steam, vývojáři rovněž lákají na registraci do newsletteru a pravidelnou návštěvu nových webových stránek nebo komunitního Discordu.