V době, kdy byl Battlefield 2042 dostupný předběžně pro hráče s předobjednávkou a předplatitele EA Play, byl rychle objeven způsob, jak pohodlně získat body zkušeností k levelování postav. Mód Portal umožnil s vhodným nastavením vytvořit farmu, kde stačilo pouze zabíjet protihráče beze zbraně a se začátkem dalšího kola jen proměnit role, aby se dostalo na všechny. Vývojáři z DICE proto nejdříve zcela vypnuli příděl zkušeností z Portalu i Hazard Zone, aby po úpravách systém opět aktivovali, ovšem s nastaveným denním limitem. Jak se ale zdá, autoři hry nepromysleli celou situaci kolem zrychleného získávání XP do detailů a prozatím nereagují na na další způsob, jak pro změnu rychle levelovat zbraně.
Podobně jako v případě Call of Duty, také odemykání dalších součástí zbraní v Battlefieldu podléhá docela dlouhému grindování. S danou zbraní musíte odehrát řadu zápasů, abyste se dostali k lepší optice, munici nebo gripům, které přímo ovlivňují vlastnosti a udržují vás alespoň v rámci statistik na kompetitivní úrovni. Není proto divu, že hráči hledají zkratky a podle návodu, který prokazatelně fungoval ještě v noci ze čtvrtka na pátek, jednu takovou objevili. Stačí spustit režim Breakthrough v sólo režimu proti botům řízeným umělou inteligencí. Směle si můžete nastavit také nejnižší ze tří stupňů obtížnosti, protože Battlefield 2042 udělí za zabití protivníka vždy stejný počet bez ohledu na toto nastavení, a vydat se vstříc mapě Kaleidoscop. Když podle přiloženého videa dorazíte na místo za bílými trubkami na okraji budovy C1, kde vás ze stejné úrovně nemůže nikdo zasáhnout, stačí jen do zblbnutí kosit řady botů, kteří se objevují přímo před vámi.
Jak popisuje uživatel Redditu s přezdívkou FrontAfter973, vylevelovat jakoukoliv zbraň na maximální úroveň jde tímto způsobem i za jeden zápas, a přitom u toho můžete druhou rukou jíst sendvič. Pokud se totiž všechny okolnosti dobře seběhnou, lze takto zlikvidovat 300-400 nepřátel, což by pro odemknutí drtivé většiny součástí mělo bohatě stačit. A týká se to samozřejmě i skinů, pokud byste zatoužili i po kosmetických úpravách. Jediné, na co ještě musíte myslet, je hrát se specialistou Angelem, který je schopný doplňovat sám sobě munici a zaručit plynulý přísun zkušeností i killů. Bohužel jde jen o další důkaz toho, že DICE na řádné otestování mechanismů Battlefieldu 2042 neměli dostatek času, protože i když pomineme takhle specifické místo na mapě, stále by měl být odlišen alespoň bodový příděl ze zabití bota podle zvolené obtížnosti.
Na druhou stranu ale nechceme švédskému studiu zbytečně spílat – pravdou je, že včera vydaný patch spoustu nedostatků napravil a už jen díky sníženému rozptylu projektilů či zlepšené stabilitě je hraní o poznání příjemnější a uspokojivější. Další patch má přitom dorazit už v nadcházejících dnech a třetí v období kolem Vánoc. Na vylepšování Battlefieldu by pak neměl mít vliv odchod vedoucího designéra Fawziho Mesmara, který se s týmem v DICE dneska loučí.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.