branding
Mass Effect Legendary Edition, Electronic Arts, Scenáristovi Mass Effectu se možný seriál nezamlouvá

Scenáristovi Mass Effectu se možný seriál nezamlouvá

Pokud na něm Amazon pracuje, fanoušky hry podle Davida Gaidera extrémně rozdělí

Zdroj: Electronic Arts
25. 11. 2021
Název: Mass Effect Legendary Edition Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 14. 5. 2021

V průběhu včerejšího dne jsme vás informovali, že respektovaný magazín Deadline přinesl informace o možné seriálové adaptaci Mass Effectu. Dohoda by měla být již brzy uzavřena s Amazonem, který chystá například i seriál podle Pána prstenů, čímž se automaticky vrátila do hry i starší spekulace, že by do něčeho ve spojitosti s Mass Effectem mohl být zapojený také herec Henry Cavill. Ať už ale nakonec projekt dopadne jakkoliv, bývalý scenárista z BioWare, který na Mass Effectu či Dragon Age sám pracoval, není z této představy nadšen a varuje, že autoři seriálu značně rozdělí základnu fanoušků. Stačí prý úvodní rozhodnutí, zda bude Shepard muž, či žena, a hned se komunita rozdělí na dvě skupiny, kterou mohou dále tříštit dílčí rozhodnutí o vedlejších postavách nebo vývoji příběhu, který měl v případě videohry hráč ve svých rukou.

„Pro začátek, Mass Effect a Dragon Age mají hlavního hrdinu, kterého si hráč sám vytvoří. To znamená, že si zmíněný televizní pořad bude muset vybrat, zda bude hrdina muž, nebo žena. Bum, hned zkraje jste si znepřátelili celou řadu fanoušků, kteří si dělali naděje [zrovna na to pohlaví hlavního hrdiny, se kterým hráli hru],“ říká pro britský Eurogamer scenárista David Gaider. „Zadruhé, tito protagonisté jsou navrženi tak, aby byli nepopsanou tabulkou, kterou hráč svými rozhodnutími doplní,“ vystihuje pak Gaider rozdíl mezi videohrami a seriálem, který reprezentuje pouze jednu jedinou vizi autorů. „Najednou tím hlavní hrdina dostane přidělenou osobnost a s tím i příběh, což by bylo divné,“ dodává scenárista. Týkat se to má pochopitelně i toho, co by se mělo v seriálu odehrát, protože obě zmíněné hry od BioWare čekaly na rozhodnutí hráče, které přišlo na základě emocí či vlastního úsudku a hra tak mohla do značné míry jít tím směrem, který se zdál hráči příjemný.

„Tohle všechno vyjměte, zbavte děj většiny společníků a potenciálně vám vznikne docela obyčejná fantasy nebo sci-fi podívaná, kde se spoustu diváků možná promění v rozhořčené nespokojence ještě před vydáním,“ varuje Gaider dál a skutečně se nezdá, že by považoval vidinu vzniku seriálu podle Mass Effectu za proveditelnou. Posledním velkým problémem pak může být nutnost představit svět i těm, kdo s ním dosud nepřišli do styku prostřednictvím hry, a to je podle scenáristy opět jen další věc, která se skalním příznivcům nemusí zamlouvat. Ne nadarmo tak zatím nepotvrzené plány považuje za trapné a skeptičtí fanoušci mu přivzukují.

Je však nutné doplnit – tedy nad rámec toho, že seriál vlastně vůbec vznikat nemusí – že výsledkem nemusí být přímá adaptace příběhu z her. Vesmír Mass Effectu je rozsáhlý, vystupuje v něm calá řada postav i ras, na mnoha místech nechává hráče nahlédnout do vzdálené minulosti a poskytuje nepřeberné množství míst, které lze do podoby seriálu zpracovat bez výše uvedených rizik. Život na Citadele? Zkoumání Reaperů? Nebo prostě jen mýdlová opera o vedlejších postavách, které řeší problémy páření mezi Krogany a Salariany? Na výběr je toho opravdu hodně a ne vše musí přísně kopírovat známou linku. Ostatně, nebylo by nic překvapivého, kdyby si autoři seriálu pochopitelně všechna Gaiderem vyřčená rizika uvědomovali a právě z toho důvodu mířili do jiných částí univerza, to vše nicméně zůstává alespoň prozatím spekulací.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru