branding
Elden Ring, Bandai Namco Entertainment, Dojmy z hraní očekávaného Elden Ringu

Dojmy z hraní očekávaného Elden Ringu

Téměř vše je takové, jaké si fanoušci přejí. Atmosféře na překážku je místy jen grafika

Zdroj: FromSoftware
Název: Elden Ring Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 2. 2022

V minulém týdnu jsme si mohli zahrát Elden Ring – jednu z nejočekávanějších her nadcházejících měsíců, prostřednictvím které se chce nemalé skupině oddaných fanoušků připomenout japonské studio FromSoftware. Už dopředu hlásaly záběry cosi o návratu Dark Souls, se kterým toho má novinka skutečně mnoho podobného. Přesto se ale Elden Ring ubírá na některých místech vlastní cestou a zdá se, že odborníci na vlastnoručně vytvořený žánr soulslike her zase posouvají laťku o úroveň výš. Petr během svého hraní ocenil nové prvky, jako je stealth, crafting, jízda na koni či mapa a liboval si v soubojích nejen s řadovými nepřáteli, ale především mnoha bossy, kteří byli v ukázce zastoupeni. Pocit po přemožení silného nepřítele je stejně opojný jako v jiných hrách od FromSoftware a téměř vše se zdá být v naprostém pořádku a přesně v souladu s očekáváními.

Nic ale není bez poskvrny, a také na Elden Ringu, který považují fanoušci za nedotknutelný, lze najít pár vad. Jednou z nejviditelnějších je technické zpracování a grafika obecně, která působí na mnoha místech úvodní lokace Limgrave velmi zastarale, což sice nejde proti hratelnosti a zážitku z bojů, ale proti celkové atmosféře už ano. FromSoftware není malé studio, které by vytvářelo hry pro hrstku lidí a skvělá hratelnost nemusí být v rozporu s pěknou grafikou. Uvidíme tedy v dalších měsících, zda se podaří ještě na tomto poli vývojářům učinit nějaký posun, aby byly naopak opravdu pěkné momenty v rovnováze se zbytkem open worldu. Dalším nedostatkem může být určitá plochost některých ordinérních potyček, stejně jako koutů velkého světa, díky rychlému cestování a kvalitně vybavené mapě by ale překonávání hluchých míst k těm zábavnějším nemusel být rovněž vážný problém. A pokud bude fungovat všechno ostatní – a že se zdá, že bude – fanoušci zřejmě dostanou, co po FromSoftware požadují.

Elden Ring

První hraní Elden Ringu nás potěšilo. Otevřený svět sedne konceptu soulslike her překvapivě dobře, i když jsme viděli jen nepatrnou část z celého herního světa. Souboje jsou rovněž na takové úrovni, kterou hráči od FromSoftware očekávají a doplňuje je řada taktických možností, jako je stealth, aktivní kouzlení, očarovávání zbraní a crafting. Bossové jsou rovněž velmi nápadití a s jejich porážkou přichází opojný pocit zadostiučinění a hrdosti na sebe sama. Až na technickou stránku hry, která místy připomíná ne třetí, nýbrž druhý Dark Souls, tak působí vše, jak má a není pochyb o tom, že na konci příštího února zažijí fanoušci nirvánu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru