Jak už jsme vás informovali v polovině října, série Call of Duty začne využívat nový anti-cheatovací systém Ricochet, který bude chránit nejen multiplayer v jednotlivých dílech, ale také battle royale odbočku Warzone. Na úvod se nesetkal s vřelým přijetím zejména proto, že má vstoupit až do jádra operačního systému a osvojit si možnost spravovat všechny běžící procesy, resp. přistupovat přímo k procesoru či operační paměti. Výměnou za tenhle malý průnik do počítače ale má být sofistikovanější ochrana před hráči, kteří nejsou ochotni akceptovat prohru jako normální součást zápasů, a i v dospělém věku demonstrují svou nevyzrálost. Nástup Ricochetu je naplánován na prosinec, takže zatím nemůžeme mluvit o žádných měřitelných výsledcích, Activision ale upozorňuje, že k cheaterům bude přistupovat nesmlouvavě a nebude vůči delikventům nikterak vstřícný.
Tým, který se stará o chod Ricochetu, v novém blogovém příspěvku na webu série Call of Duty vysvětluje, že s vydáním Vanguardu došlo k přípravě serverů na příchod nové anti-cheatovací ochrany. Jde o první důležitý krok v rámci celé iniciativy, který jde ruku v ruce s nahlašováním podezřelého chování ze strany hráčů. Když tak poctiví hráči učiní, pomohou anti-cheatovému týmu v přesnější a rychlejší identifikaci podvodníků, pomohou zaměřit sběr důležitých dat pro umělou inteligenci do budoucna a lépe ohraničí problémy, kterým hráči při běžných hrách v multiplayeru Call of Duty čelí. „Veškeré naše úsilí v oblasti boje proti cheaterům se zaměřuje na boj proti neférové hře a ochranu zážitku ostatních hráčů. Usilovně pracujeme na tom, abychom podvodníkům co nejvíce znepříjemnili život,“ říká tým Ricochet.
Trvalé odepření přístupu kvůli porušení bezpečnostních pravidel se nyní může týkat celé série, včetně Vanguardu a všech minulých, současných i budoucích titulů ze série Call of Duty.
Připomíná také, že došlo na úpravu zásad bezpečnosti, které musí dodržovat každý, kdo nechce mít jakékoliv problémy s možným zakázáním přístupu k danému dílu Call of Duty či Warzone. Activision upozorňuje, že extrémní nebo opakované porušování těchto zásad může vést k trvalému pozastavení všech účtů. Navíc jakýkoliv pokus o skrytí, zamaskování nebo jakékoliv jiné zastření identity hráče či jeho hardwaru, může mít stejné následky. „Trvalé odepření přístupu kvůli porušení bezpečnostních pravidel se nyní může týkat celé série, včetně Vanguardu a všech minulých, současných i budoucích titulů ze série Call of Duty,“ varují vývojáři. Způsobů, jak přístup zamezit, existuje celá řada – od jednoduchého banu uživatelského účtu, přes ban IP adresy, až po blacklist hardwaru, takže by hráči neměli brát tyto výhrůžky na lehkou váhu. Otázkou ale stále zůstává, jak efektivní dokáže Ricochet být v potírání tohoto závadného přístupu, který ničí zážitek všem ostatním a potenciálně vede ke ztrátě důvěry ve vývojáře, nebo minimálně k pošlapání jeho reputace.
První obrázek si budeme moci udělat v prosinci, kdy se ve Warzone změní mapa na tichomořskou Calderu, aby obsahem odpovídala aktuálnímu dílu série. Právě v tu chvíli dorazí první verze Ricochetu, zavrtá se do útrob počítače a bude – doufejme – dělat to, co má. Pokud se ptáte na konzole, tam je situace složitější a žádný anti-cheatovací systém nefunguje tímto způsobem. Vývojáři ale dřív uvedli, že bez ohledu na to by mohly mechanismy nastavené Ricochetem částečně v pozitivním slova smyslu ovlivnit i hráče na konzoli, jen opět není konkrétně známo jak.