Ačkoliv se veškerá pozornost příznivců multiplayerových stříleček obrátila během uplynulého víkendu k Battlefieldu 2042, stranou nemůže zůstat ani vlažné přijetí Call of Duty: Vanguard. Jak už jsme hodnotili v naší recenzi, hra trpí na řadu problémů, a ani v tomto případě se nedá mluvit o bezvadném zážitku, který by plně oslavoval dlouholetý odkaz série. Skutečnost je podle dostupných statistik zcela opačná, a jak upozorňuje magazín Games Industry, Vanguard se v porovnání s loňským Black Ops Cold War prodával ve Velké Británii na počet kusů o 40 procent hůře. Ačkoliv jde o sondu do jediného trhu, čísla jsou bez ohledu na možné regionální zvyklosti a zájmy alarmující, což ještě umocňuje zpráva redaktorů VGC, v níž se uvádí, že Vanguard je ve smyslu prodejů nejhorším dílem za uplynulých 14 let.
Games Industry vysvětluje pokles jako výsledek působení několika faktorů. Prvním z nich je skutečnost, že je Vanguard zasazen do období druhé světové války, které hráče Call of Duty bez ohledu na kořeny série neláká tolik jako moderní zasazení. Dalším vlivem může být přechod na novou generaci konzolí, který se povážlivě vleče a ne všichni už možná chtějí hrát na předchozí generaci. Nedílnou součástí prodejního neúspěchu pak mohou být i konkurenční střílečky, které tu ale byly vždycky a jsou spíše okrajovým faktorem. Tím nejdůležitějším tak může být určitá únava série, některá designérská rozhodnutí, stejně jako fakt, že Call of Duty je defacto zdarma, spokojíte-li se s battle royale režimem Warzone, do kterého už v prosinci přibude nový obsah inspirovaný právě Vanguardem.
U poklesu prodejů v porovnání s předchozím dílem to ale zřejmě nekončí. Jak už jsme nastínili v úvodu, magazín Video Games Chronicle dále pracoval s veřejně dostupnými čísly, stejně jako s interními informacemi od svých zdrojů, a tvrdí, že jde o nejslabší launch za posledních čtrnáct let. Údajně jen Call of Duty 4: Modern Warfare mělo zaujmout méně hráčů v prvním týdnů nežli Vanguard. Pokud bychom měli vzít ten nejlépe prodávaný díl – Black Ops z roku 2010 – pak se jej v prvním týdnu podle VGC prodalo dvojnásobně víc s tím, že úspěšnější nakonec bylo i nevýrazný a hráči nepříliš oblíbený Infinite Warfare. Jaký to ale bude mít dopad na celou sérii a vějíř her, které nabízí, nelze tak snadno odhadnout. Call of Duty je kolos, který se navíc hýbe neustále kupředu a v přípravě zcela nepochybně není jen spekulovaný Modern Warfare II, který by měl v příštím roce navázat na reboot z roku 2019, ale také další díly s výhledem na několik let. Do toho je nutné připočíst úspěch mobilní verze a již zmiňovaného Warzone, který letos v květnu zaznamenal půl miliardy stažení, bez ohledu na snižující se počty aktivních hráčů.