Ačkoliv k uvedení Battlefieldu 2042 dojde až tento týden, první zájemci mohou díky předobjednávkám prémiové verze, resp. předplatnému EA Play a EA Play Pro hrát už od minulého pátku. Podle dosavadních reakcí se ale nezdá, že na ostatní hráče čeká od 19. listopadu něco vysloveně převratného, zvlášť když s víkendem přišla i masivní vlna kritických uživatelských recenzí a hlášení mnoha problémů, které momentálně hra vykazuje. Řadu z nich jsme sledovali přímo v boji a musíme bohužel konstatovat, že Battlefield 2042 není ve zcela uspokojivé kondici, navazují na to pak příběhy dalších hráčů, kteří mluví o nečekaných pádech hry, nedostatku zbraní, nepřehledných situacích spojených s bojujícími specialisty, ale i uživatelským rozhraním, absenci voice chatu a mnoha dalších technických aspektech. Co hůř, Battlefield 2042 už dokázal rozdmýchat první společensko-politickou kauzu, a to kvůli odkazu na domnělé ruské vojáky, kteří v uniformách bez insignií zaútočili v roce 2014 na ukrajinský poloostrov Krym. Malí zelení mužíčci totiž běhají i v Battlefieldu 2042 a ne všem hráčům se to pochopitelně zamlouvá.
Začněme ale u uživatelských recenzí, které už byly na serveru Metacritic díky předčasnému vydání hry odemčeny. Momentálně má hra skóre 2,6 bodů z 10 proti souhrnnému hodnocení médií, čítajícím nepoměrně vyšších 80 procent. Ačkoliv recenze od hráčů zpravidla podléhají emocím, natolik výrazný rozdíl je vždy velmi zarážející a kritiku od těch, kdo strávili s Battlefieldem 2042 uplynulý víkend, nelze brát na lehkou váhu. Některé z problémů jsou vyjmenovány výše a dohromady vytváří pocit, že se na Battlefieldu 2042 mělo ještě nějakou dobu pracovat. Osobně nemám příliš dobrý pocit z chování zbraní a stejně jako řada dalších hráčů mi nepřijde adekvátní mít k dispozici vždy jen čtyři zbraně v dané specializaci. Hráči, udělující velmi nízká hodnocení, zmiňují například chybějící tabulku se skóre pro všechny hráče na obou stranách, žádné statistiky, bezpohlavní způsob levelování a na poměry série velmi slabé ozvučení. Vážným prohřeškem proti designu celé hry je také ztížení vzájemné komunikace s vaší jednotkou, protože hra skutečně nemá voice chat a vývojáři s ním počítají až na později. Jenže mapy jsou velké, hráčů spoustu, cílů nepočítaně a bez komunikace se mění hra v simulátor sprintování s náhlou odměnou v podobě náhlé smrti bůhvíodkud.
Hráči jsou kreativní, takže už například vznikly XP farmy, slibující až 100 000 bodů zkušeností za jedinou hodinu hraní.
To vše ještě podtrhuje skutečnost, že je Battlefield 2042 primárně zaměřen na multiplayer, kde ale v základním režimu nabízí pouze dva módy. Samostatný režim Hazard Zone pak trpí na výše vyjmenované problémy stejně jako klasická multiplayerová hra a selhává i kvůli nejasnému rozhraní. To většinou neindikuje, zda už máte potřebný pevný disk, otevírající cestu k extrakci, případně kolik jich váš tým vlastně má. Hráči navíc mnohdy neplní hlavní náplň tohoto režimu, kterým není likvidace ostatních týmů, není-li to vysloveně třeba, a dál hrají Hazard Zone jako střílečku. Jistě, částečně je to chyba hráčů, kteří neposlouchají instrukce nikdy a cokoliv v multiplayeru hrají jako střílečku, zčásti za to ale ve svých recenzích kritizují hráči hru a její nepřehlednost a již zmiňovanou nejasnost. Bohužel se pak do určité míry dotýká i zřejmě nejslibnějšího režimu Portal, který nabízí obsah z předchozích dílů a kombinující v něm vlastní pravidla boje. Hráči jsou kreativní, takže už například vznikly XP farmy, slibující až 100 000 bodů zkušeností za jedinou hodinu hraní. Jenže po připojení na takový server hráči zjistí, že jsou jen oběťmi, a ani po skončení zápasu se týmy pravidelně neproměňují. Většina tak zůstává jen cílem beze zbraně, který v rámci nastavených pravidel tvoří potravu pro hráče druhého týmu, který už zbraně má. Ať už to je ale ve výsledku jakkoliv, DICE kvůli podobným záležitostem omezili a v průběhu víkendu dokonce vypnuli přísun zkušeností z režimu Portal, takže už k žádným XP exploitům docházet nemůže.
@EA @EA_DICE are you ok with jokingly putting the Russian terrorists that occupied part of my country? Why not add dunno isis or taliban units to the mix? https://t.co/YlugdMDaYyhttps://t.co/uuhi49xwYL pic.twitter.com/NUBIwMOokR
— Waggle-free (@Waggle_ua) November 12, 2021
Poslední věc je kaňkou na obsahu hry, podobně jako stránky koránu rozeseté po jedné mapě v aktuálním Call of Duty: Vanguard. V případě Battlefieldu 2042 jde na v úvodu zmiňovaný odkaz ke konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou v roce 2014. Má se za to, že poloostrov obsadili ruští specialisté, kteří měli ruskou výzbroj, ale neoznačené uniformy. I z toho důvodu se jim začalo přezdívat malí zelení mužíčkové a přesně tak se jmenuje i jeden skin ruského specialisty ve hře. Pjotr „Boris“ Guskovskij se obléká do neoznačené uniformy pojmenované Little Green Man, na což upozornila řada hráčů a insiderů. Vývojáři na to ale obratem reagovali a uvedli, že se za chybu omlouvají a slíbili, že skin ze hry s nejbližším updatem zmizí. Snad ale nejbližší update zareaguje na součásti, které brání zábavě a vlastnímu hraní, aby se série nemusela příliš stydět a Battlefield po letech strávených v první, resp. druhé světové válce, měl opět co nabídnout. Zatím se tak totiž zrovna nezdá…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jen dodám pár poznatků z Xbox series x verze co jsem za těch 10h trial verze posbíral.
1: Naprosto otřesné UI například vybrání spawn pointu na ovladači je občas nadlidský úkol a měnění zbraní a atachmentů je otřesný a krkolomný.
2:Velké propady fps a párkrát mi hra spadla do dashboardu, celkově grafika je taková nic moc ale nejvíc mi vadí design map, kdy jsou zbytečně velký, hezky se na ně kouká ale jinak to jsou placky kde je uprostřed vlajky budova která vypadá svou jednoduchostí jak něco z PS2.. to i starý BF4 má mnohem víc detailu a variace v mapách.
3:celkově animace občas přeskakují nebo jedou na poloviční framerate což je v pohodě když je od vás někdo 100m, tady se to ale děje kolikrát i na 10m vzdálenost.
4: Matmaking only… v portalu si lze prohlížet servery tak nechápu proč to nejde i v hlavním módu hry jako ve starých BF.
Nemožnost změnit tým a družstvo.. nebo jsem to jen kvuli tomu debilnímu ui nenašel 😀
5: Chybí input based matchmaking, takže dostáváte těžce na prdel od PC hráčů jelikož se tu bojuje na větši dálku tak je to opravdu nevýhoda hrát na controleru, bohužel hra nepodporuje klavesnici a myš na xboxu…nechápu že to zde není jako v Call of duty, jediná možnost je vypnout crossplay ale tím se znevýhodníte protože hru ještě nehraje dostatek lidí.
6: když si chcete vytvořit vlastní portal server s pokročilými pravidly, musíte to udělat přes telefon nebo pc což už je opravdu fušeřina.
Nezbývá než doufat že tento týden to byl takový betatest a 19 nás čeká šťavnatý patch, ale reálně to tak vidím že to bude trvat tak rok než to vůbec dají do kupy.
Tajně doufám, že do cca tří až šesti měsíců to vychytají a bude to dobrá hra.. Protože to zábavné „jádro“ série Battlefield jam JE už teď..