Hostem pořadu IGN Unfiltered novináře Ryana McCaffreyho byl ředitel Bethesda Game Studios Todd Howard. Na ploše necelých 40 minut rozebírali očekávané hry této spoelčnosti a postupně se dostali až ke vzdálené budoucnosti, v níž Howard pochopitelně počítá i s pátým dílem série Fallout. Bez ohledu na vlažné přijetí dosud posledního dílu s číslovkou 76 už prý v Bethesdě mají nápad, o čem by pokračování hlavní linie mohlo být, hráči ale nesmí příliš podléhat euforii, protože hra je skutečně vzdálena dlouhé roky. Podle Howarda je na pořadníku až za šestým dílem The Elder Scrolls, a ten je pro změnu na čekací listině za Starfieldem, který má dorazit až za rok touto dobou. Přesto je hezké slyšet od jedné z nejpovolanějších osob v Bethesdě, že se na nukleární sérii nezapomíná, a ani nepříliš velký úspěch Falloutu 76 vývojářům tuto značku neznechutil.
McCaffrey se na Fallout dotazoval oklikou, když položil Howardovi dotaz, zda existuje možnost, že by na pátém díle této slavné série pracoval někdo mimo Bethesdu. To by urychlilo vydání, když by nemusel Fallout 5 podléhat žádným předchozím plánům studia a zároveň by to možná vneslo do známého světa čerstvý vítr. Howard ale tuto myšlenku v zásadě popřel a nezdá se, že by se Bethesda chtěla jednoho ze svých klenotů vzdát. „Tuhle možnost spíš nevidím… Podívej, Fallout je součástí naší DNA,“ odpověděl Howard, i když přiznal, že v minulosti společnost přirozeně spolupracovala s jinými studii. Nakonec, série Fallout vznikla ve společnosti Interplay, konkrétně pak u vývojářů z Black Isle, a pod hlavičkou Bethesdy vychází až od třetího dílu. Nezdá se však, že by se na tom mělo cokoliv měnit, zvlášť když Howard mluví o krátkém konceptu, který už pro Fallout 5 sami vytvořili.
Právě tehdy, po vydání Falloutu 4, se mělo na Starfieldu začít pracovat nejen z touhy ponořit se od úplně nového univerza, ale také ze strachu, že kdyby se vývojáři nerozhodli tehdy, nemuseli se do vývoje pustit nikdy.
Jak ale upozorňuje IGN, všechno bude trvat zřejmě mnohem déle, než by fanouškům, ale stejně tak i Howardovi bylo milé. Sám uvedl, že kdyby měl magickou hůlku a mohl nechat před námi všemi zhmotnit Fallout 5, samozřejmě by to udělal. „Rád bych našel způsob, jak urychlit to, na čem pracujeme, ale dnes nemohu vyslovit žádný závazek, kdy jednotlivé hry přijdou,“ dodal Todd Howard. Jediným pevným bodem na obzoru je v tuto chvíli Starfield, ke kterému se Howard a celá Bethesda upíná už od roku 2015. Právě tehdy, po vydání Falloutu 4, se mělo na Starfieldu začít pracovat nejen z touhy ponořit se od úplně nového univerza, ale také ze strachu, že kdyby se vývojáři nerozhodli tehdy, nemuseli se do vývoje pustit nikdy. Hlavním problémem měla být zvětšující se propast mezi pátým a případným šestým dílem The Elder Scrolls, který bude navazovat na hru, jež v tomto roce slaví své 10. narozeniny.
A ne, o žádný dvojkolejný vývoj nejde – Howard už v červnu mluvil o tom, že je TES VI ve fázi konceptu a nyní má být teprve v předprodukci. Podle obvyklých postupů tak může hra dorazit až kolem roku 2025, což by pro Fallout 5 znamenalo odhadem rok 2027-2028. Těžko představitelný výhled, do kterého by však mohl zasáhnout Microsoft coby majitel celého ZeniMaxu, včetně Bethesda Game Studios, a jeho zájem posílit nabídku vlastní her i knihovny Game Passu. Žádné náznaky ze zelené stáje ale tímto směrem nepřichází a s přihlédnutím ke slibům o zachování autonomie Bethesdy a podtrhnutí významu všech hlavních značek, nemusí být vliv Microsoftu rozhodující.