Insider Tom Henderson, který nás v uplynulých měsících zásoboval informacemi o Call of Duty, Battlefieldu a dalších titulech, sliboval v průběhu včerejšího dne zákulisní střípky o Call of Duty: Modern Warfare II. Právě tak – včetně římské číslice – má být označena nová hra od Infinity Ward, která by měla po letošním Vanguardu ze druhé světové války navázat na restartovanou minisérii Modern Warfare z roku 2019. Henderson svým článkem publikovaným na stránkách magazínu Video Games Chronicle reaguje na víkendový únik od nového insidera na scéně, vystupujícího pod přezdívkou Ralph. Byl to on, kdo jako první rozvedl Hendersonovu spekulaci ze září, že se mají hráči v Modern Warfare II s kódovým označením Project Cortez postavit kolumbijským drogovým kartelům a přinesl informace o potenciálně velkých změnách. Ralph zmiňoval explicitní násilí, třes rukou ve stresové situaci, s ním spojenou nemožnost nabít zásobník, nutnost činit morální volby a dokonce mód, který má být inspirovaný hrou P.T. Tyto informace pak Henderson zčásti potvrzuje, ale do velké míry snižuje očekávání, že by měl být Modern Warfare II v rámci série Call of Duty tak unikátní hrou, jak se mohlo ještě před několika hodinami zdát.
I’m not sure I could emotionally handle another Ghost death if it happened.#ModernWarfareII
VGC EXCLUSIVE: https://t.co/1Eg9K0YqF6
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) November 1, 2021
Předně je důležité říci, že ani Ralph, ani Tom Henderson neoperují s oficiálními informacemi. Vše vyřčené má až do oficiálního oznámení ze strany Infinity Ward či Activisionu ryze spekulativní charakter, i když z druhé strany nelze opomíjet, jak dobré zdroje zejména Henderson má. Jak ale známá insider upozorňuje už v úvodu svého včerejšího článku, spekulace jsou tvořeny z jisté části také kvalifikovanými odhady zdrojů či přímo jednotlivých insiderů, a jak se už v minulosti mnohokrát prokázalo, některé věci si fanoušci před oficiálním představením možná představují trochu jinak, než jaké ve skutečnosti jsou. „Podle našich zdrojů jsou dosud uniklé informace ve většině případů přesné, ale bylo nám řečeno, že některé věci někdo pouze odhadoval. Pravděpodobně na základě rané ukázky hry, která byla k dispozici interně v Activisionu,“ varuje Henderson. Na to konto zmiňuje, že onen speciální režim, který se měl inspirovat titulem P.T., ve hře nemá podle zdrojů obeznámených s plány Infinity Ward vůbec být, a to stejné se má v mnohém týkat i slíbených prvků jako jsou morální volby či naturalistické vykreslení násilí. V kampani se podle Hendersona takové okamžiky mohou vyskytnout, nemá však jít o nic, co by hráče provázelo napříč všemi misemi. Střízlivěji by proto bylo možné očekávat, že Modern Warfare II nabídne situace, které jsme si mohli prožít už v předchozí hře, jako je nutnost rychle se rozhodnout, zda člověk před vámi má, či nemá zbraň, nebo zda ho chcete zachránit.
Podstatné je, že vývojáři z Infinity Ward kompletně přepracovali systém umělé inteligence – nepřátelé nyní bojují se svým zraněním, křičí, nadávají a realističtěji reagují na střelbu.
Co už ale Henderson potvrzuje bez větších výhrad, je trochu odlišná atmosféra příběhové části a potažmo celé hry. Ujmout bychom se měli opět jednotky Task Force 141, která však v porovnání s Modern Warfare z roku 2019 do velké míry změní výbavu. Týkat se to bude nejen výstroje jednotlivých vojáků, ale také techniky, kterou bude mít jednotka k dispozici. Jak uvádí Henderson, tanky, džípy nebo letadla nahradí gumové čluny a malé vrtulníky, které se hodí lépe k infiltraci a tiššímu postupu v boji proti kartelům. „Podstatné je, že vývojáři z Infinity Ward kompletně přepracovali systém umělé inteligence – nepřátelé nyní bojují se svým zraněním, křičí, nadávají a realističtěji reagují na střelbu, aby hráče při boji ještě více vtáhli do děje,“ slibuje insider. Co se týče včera zmiňovaného zasekávání zbraní nebo nemožnosti přebít zbraň kvůli stresu, má jít prý jen o filmové a hlavně jednorázové momenty, které podtrhnou atmosféru či vyhrocenou situaci, ale jinak by neměly do hratelnosti více vstupovat.
Modern Warfare II však nepřinese pouze kampaň a Henderson mluví také o propojení s battle royale režimem Warzone. Hráči se prý mají těšit na úplně novou mapu, která by měla vystřídat/doplnit Calderu z Vanguardu a připomenout veteránům známá místa z předchozích dílů série. „Lokace z původního Modern Warfare 2 budou rozšířeny a spojeny dohromady, čímž vznikne nová masivní mapa. Ta bude pravděpodobně zahrnovat značně rozšířenou verzi favely a další klasické arény, jako je Afghánistán, Quarry, Terminál a Trailer Park,“ dodává insider. Neví však, zda bude nová mapa nasazena natrvalo a v plném rozsahu nahradí druhoválečné zasazení, nebo se vývojáři rozhodnou pro separátní dvoukolejný vývoj a mapy zachovají vedle sebe. Podle Hendersona je to otázka, kterou momentálně Activision řeší i na základě analýz jiných podobných her a sám insider se více kloní k tomu, že mapa bude vždy k dispozici pouze jedna, aby nedošlo ke tříštění komunity. Přesto se ale hráči mohou těšit alespoň na nový režim, který doplní kampaň a základní multiplayer. Podle Hendersona půjde o mix PvP a PvE akce, podobně jako tomu má být v chystaném módu Hazard Zone pro Battlefiled 2042. Vše se má odehrávat ve Warzone a Infinity Ward mají být přímými autory této herní varianty. „Na tomto nepojmenovaném mód, který se údajně připravuje už několik let, budou hráči bojovat s přáteli proti umělé inteligence ovládající kartely,“ dodává Tom Henderson a naznačuje, že podle některých informací by tento mód mohl potenciálně zcela nahradit zombíky.
V závěru svého článku pak insider vzpomíná remaster multiplayeru původního Modern Warfare 2, jehož kampaň byla ve vylepšené verzi vydána loni. Podle Hendersonových informacích se mělo na multiplayeru skutečně pracovat, ale po vydání Modern Warfare v roce 2019 byl projekt nakonec odložen, aby neodčerpával pozornost týmu lidí v Inifnity Ward a dle insidera se k němu už zřejmě vývojáři vracet nebudou.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.