Pokud s napětím čekáte, jak dopadnou Strážci Galaxie od vývojářů z Eidos Montréal, odpovědi na své otázky dostanete už za osm dní. Hra vychází 26. října, a pokud ji plánujete hrát na počítači, pravděpodobně vám neunikly o víkendu zveřejněné hardwarové nároky. Ani v případě doporučené sestavy přitom nejde o nic, na co by nebylo možné dosáhnout i s několik let starým strojem, když má být optimem pro hraní GeForce GTX 1660, resp. Radeon RX 590, 16 GB operační paměti a procesor na úrovni Intel Core i7-4790, resp. AMD Ryzen 5 1600. Jediné, co vás ale může při pohledu na informace o systémových požadavcích vyděsit, je požadavek na 150 GB volného místa, a ještě k tomu na SSD, které vývojáři z Eidosu doporučují pro plynulý zážitek. Ačkoliv respektujeme, že se velikost her s přihlédnutím ke kvalitnějším texturám či hudbě v bezztrátové kvalitě neustále zvyšuje, je vždycky trochu překvapivé vidět číslo přesahující bájnou hranici 100 GB, zvlášť u hry, která nepracuje s konceptem open-worldu a svým zpracováním se neřadí k tomu nejfilmovějšímu, co dokáže herní odvětví vyprodukovat.
Nedivíme se proto značně vášnivým debatám, které tato informace vyvolala, skutečnost je ale – jak to tak obyčejně bývá – mnohem nudnější. Jak uvádí magazín The Gamer, porovnávání s Red Dead Redemption 2 či Call of Duty není na místě. Hráči totiž budou stahovat jen 32GB balík dat, který oněch horentních 150 GB potřebuje výlučně za účelem instalace, po které se místo zase uvolní. Ano, pořád to znamená, že na cílovém disku musíte uklidit, což může být problém, máte-li na hraní vyčleněno jen menší SSD, ale dopad téhle gigabajtové pohromy není tak masivní, jak se mohl zprvu zdát. Na druhou stranu je ale nasnadě ptát se, kdy vývojáři zcela běžně umožní hráčům modifikovat stahování či instalaci o položky jako jsou textury ve vysokém rozlišení, nekomprimovaná hudba a další součásti, které všichni hráči nemusí využít. Tímto způsobem by šlo ušetřit opravdu hodně místa, což dokazovala například instalace Far Cry 6 – při volitelném stažení HD textur rázem velikost stahovaného balíku dat vzrostla dvojnásobně.
Co se týče konzolové verze, přesnou velikost hry zatím neznáme, podle nedávného úniku z databáze PlayStation Storu se ale zdá, že verze pro PS5 bude mít přibližně 42 GB. Očekáváme, že na Xboxu Series to nebude jiné s tím, že potenciálně do velikosti může vstoupit ona modulárnost instalačního balíku, o které byla řeč výše. Je možné, že i na PC bude možné přidat k instalaci lepší textury, případně navolit vícero jazykových balíčků, jasněji ale budeme mít až s blížícím se datem vydání. Vývojáři se zatím k hardwarovým nárokům nevyjádřili.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.