branding
Hidden Palace zveřejňuje další prototypy nevydaných her

Hidden Palace zveřejňuje další prototypy nevydaných her

Jde o 500 titulů pro Xbox a Dreamcast. Součástí je i nedokončený Test Drive s motorkami

Zdroj: Sega
20. 9. 2021

O iniciativě Hidden Palace a jejich projektu Deluge jsme na Vortexu psali opakovaně. Díky práci těchto herních památkářů se mohli hráči už v minulosti pustit do hraní nevydaných titulů nebo rozpracovaných prototypů, jako byly například nedokončený Tom a Jerry pro SNES, nově objevená hra o Čachtické paní nebo zrušené Star Wars pro Mega Drive. K těmto a řadě dalších her se nyní přidává necelá pětistovka dalších, pocházející z původního Xboxu a Dreamcastu. Konkrétně jde o 349 titulů pro Xbox a 135 pro Segu Dreamcast, prostřednictvím kterých můžete nejen zavítat zpět do herní minulosti, ale hlavně nahlédnout pod ruce vývojářů a sami zjistit, jak vypadaly některé z vydaných her během vývoje, případně se pustit do hraní titulů, které nikdy nespatřily světlo světa.

Vzhledem k tomu, že jde o pořádný balík, mají i lidé z Hidden Palace problém vypíchnout to nejzajímavější. V dlouhém příspěvku na vlastním webu tak vyjmenovávají jen hrstku her, které ale jako lákadlo k dalšímu průzkumu rozhodně slouží. V případě her pro Dreamcast máte možnost zahrát si například prototyp 4 Wheel Thunder – tehdy pojmenovaný ještě jako Offroad Thunder – zkompilovaný necelý půl rok před tím, než šla hra do prodeje. K dispozici jsou rovněž prototypy her Deep Fighter, Illbleed či Jet Grind Radio a také slavnější Tony Hawk’s Pro Skater a hlavně Test Drive Cycles. Poslední jmenovaná hra ze slavné závodní série představila motorky namísto aut, jenže svého oficiálního vydání se v roce 2000 dočkala pouze na Game Boy Color. A i když je obsah verze pro Dreamcast známý z videí na YouTube, nyní máte možnost si hru v emulátoru sami vyzkoušet.

Lidé z Hidden Palace velkou část svého blogu věnují také popisu, jak byli schopní z optických disků získat data potřebná pro spuštění konkrétních titulů v emulátorech a nutno přiznat, že nešlo o snadný proces.

Co se týče her pro Xbox, tady je nabídka ještě velkorysejší a lidé z Hidden Palace se jí pochopitelně náležitě chlubí. „Máme pro vás skvělou kolekci prototypů her pro původní Xbox. Od nevydaných her, přes rané prototypy a technologická dema, až po debugové buildy a některé téměř dokončené hry,“ vzkazují herní archiváři. I na tomto místě zmiňují jen část z celkové nabídky a mluví o hrách jako American Idol, Hail to the Chimp – který nakonec vyšel až na Xboxu 360, He-Man: Defender of Grayskull nebo Pac-Man World Rally. V balíku her jsou ale také další zajímavosti, jako například několik titulů od Segy, nevydané kousky jako The Red Star, Us Open 2003 nebo The Vatz, a zapomenout nesmíme ani na prototyp prvního dílu série Psychonauts, které se nyní s vydáním pokračování dostává další pozornosti.

Lidé z Hidden Palace velkou část svého blogu věnují také popisu, jak byli schopní z optických disků získat data potřebná pro spuštění konkrétních titulů v emulátorech a nutno přiznat, že nešlo o snadný proces. Zatímco u her pro Dreamcast musely být použity skutečné devkity, případně docházelo k neustálým výměnám herního disku se systémovým, který umožňoval čtení, u Xboxu se zase museli archiváři vypořádat s nekonzistencí podoby jednotlivých buildů. Připisují ji jednoduše k tomu, že Xbox byl teprve na začátku a neexistovala jednotná pravidla, s nimiž je nutné se zpětně vypořádat i s ohledem na snahu učinit hry hratelné v softwarových emulátorech. Ne u všech se to podle Hidden Palace podařilo na sto procent – přibližně 80 titulů pro Xbox nemusí fungovat zcela korektně – s přihlédnutím k tomu, o jaký materiál se jedná, to ale zřejmě nikomu příliš nevadí a problémy očekává už v předstihu. Lidé z Hidden Palace v závěru samozřejmě také odkrývají, odkud se ke hrám dostali a odkazují se na tomto místě na sběratele, ale i redakce herních magazínů, kam disky s nedokončenými tituly chodily ještě před dvaceti lety poměrně běžně.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru