Skupina PlayStation Studios se včera oficiálně rozrostla o dalšího člena. Společnost Sony totiž oznámila akvizici britského studia Firesprite a představila ho coby čtrnáctý interní vývojářský tým. Ačkoliv jméno studia nerezonuje tolik jako Housemarque, neřku-li Insomniac Games, jeho sílu bychom neměli podceňovat. V roce 2012 jej založili veteráni ze zrušeného slavného studia Sony v Liverpoolu, ještě dříve Psygnosis, a k dnešnímu datu čítá více než 250 zaměstnanců. Jen pro kontext, jde o větší množství lidí, než kolik je v Sony London a Media Molecule dohromady, což s sebou přináší příslib velkých věcí.
O nich v krátkém rozhovoru pro magazín Games Industry mluví také prezident PlayStation Studios Hermen Hulst. Ačkoliv v uplynulé době přiložili lidé z Firesprite ruku k dílu na projektech jako The Playroom, resp. jeho VR verzi, případně na Run Sackboy! Run, pustili se pochopitelně i do svých projektů, mezi které spadá například VR survival horor The Persistence. Mohlo by se proto zdát, že Firesprite bude pokračovat ve vývoji VR titulů a podpoří druhou generaci PlayStation VR, Hulst ale tento postup vyvrací. Podle něj nemusí být budoucnost nově získaného týmu spojená pouze s virtuální realitou a na pozadí se už údajně pracuje na několika velmi slibných projektech.
„Firesprite je kreativní a ambiciózní studio, které je výjimečné v budování neuvěřitelných zážitků demonstrující potenciál našeho hardwaru. Technické a tvůrčí schopnosti týmu budou mít zásadní význam pro rozšiřování našeho katalogu exkluzivních her a myslím, že budete nadšeni z toho, co přijde,“ složil Hulst kompliment studiu Firesprite, ze kterého se pochopitelně rovněž ozývají jen slova díků a chvály. Ředitel studia Graeme Ankers označil spojení za historickou událost a děkuje Sony i fanouškům za tak vřelé přivítání do rodiny. Ačkoliv Firesprite úzce spolupracovalo se Sony už v uplynulých letech, být interním studiem je pro Ankerse ještě lepší a těší se na příležitosti, které toto spojení přinese. V závěru svého vzkazu uvádí, že o studiu uslyšíme už velmi brzy a na přetřes by mohla přijít i nějaká ukázka.
Tím se obloukem vracíme k historii Firesprite, resp. okolnostem jeho zrodu. Studio Liverpool pracovalo na hrách s tematikou formule 1, dalo světu zábavnou arkádovou závodní hru Rollcage Stage, ale jejich pravděpodobně nejvýraznějším příspěvkem je WipEout. Pokud by mělo Firesprite navázat na odkaz svých duchovních předchůdců, mohli bychom se opatrně začít bavit o tom, že spekulace o návratu WipEoutu jsou pravdivé. Čas od času jimi hýří insider s přezdívkou Shpeshal_Nick. O návratu slavné série aktivně mluvil v průběhu srpna a s oznámením akvizice poukázal na podobu loga Firesprite, které skutečně působí, jako kdyby se jednalo o značku z futuristického světa zmiňované hry. Tak uvidíme, jestli na WipEout dojde dnes v noci – od 22 hodin poběží PlayStation Showcase, který pro vás budeme na Vortexu přenášet.