branding
Autor PUBG končí a zakládá nové studio

Autor PUBG končí a zakládá nové studio

Brendan Greene se chce posunout dál a pustit se do hry, o které už sní dlouhé roky

Zdroj: PUBG Corporation
1. 9. 2021

Před dvěma lety v březnu se designér Brendan Greene – autor battle royale módu pro původní verzi DayZ v Armě 2, hry H1Z1 a v neposlední řadě PUBG – přesunul z jihokorejského Soulu do Amsterdamu. Důvodem byla touha vymanit se z hektické práce na zmiňovaném PUBG a udělat si prostor pro další kreativní práci. Vzniklo tak odloučené pracoviště PUBG Corporation, ve kterém měly vznikat nové nápady, jak využít svět oblíbené battle royale hry a posouvat jeho význam dalšími směry. Ani to ale, zdá se, designérovi nestačilo a v noci z úterý na středu oznámil, že z PUBG Corporation, resp. mateřské společnosti Krafton odchází. Nikdo v tuto chvíli neví, jak to ovlivní samotné PUBG, co bude s amsterdamskou pobočkou, jak to ovlivní vývoj Callisto Protocol od Striking Distance a nakonec, co bude s tajuplným projektem Prologue, na kterém měl Greene začít v Nizozemsku pracovat.

Nová hra bude s největší pravděpodobností akční záležitost, má vycházet z konceptu titulů s otevřeným světem a sám Greene uvedl, že se zaměří na celkovou velikost hry.

„Jsem velmi vděčný všem ve společnostech PUBG Corporation a Krafton za poskytnutou šanci a příležitosti,“ řekl Greene před tím, než oznámil svůj odchod. „Jsem nadšený, že mohu udělat další krok na své cestě za vytvořením hry, o které jsem už léta snil,“ naznačil pak Greene, kam budou směřovat jeho další kroky. Od her tedy neodchází a je otázkou, zda zůstane věrný žánru battle royale, nebo zkusí něco úplně nového. V závěru jeho vzkazu nicméně padlo, že o chystaném projektu bude Greene již brzy informovat a další indicie se nachází v tiskové zprávě nově vzniklého studia pojmenovaného poměrně jednoduše PlayerUnknown Productions.

Nová hra bude s největší pravděpodobností akční záležitost, má vycházet z konceptu titulů s otevřeným světem a sám Greene uvedl, že se zaměří na celkovou velikost hry. „Zjišťujeme, jaké systémy bychom potřebovali pro masivní open-world,“ napsal designér konkrétně, ale nedal další prostor k bližšímu pochopení jeho úvah. PUBG je samo o sobě velkou hrou, do které vstupuje stovka hráčů, a i když existují další battle royale hry s příležitostí pro ještě větší počet hráčů, zdá se, že chystaný titul bude v tomto ohledu přelomový. Jako svého času bylo i použití principu battle royale pro videohry. V závěru se pak ještě sluší podotknout, že ke spálení všech mostů za Kraftonem a PUBG ve skutečnosti nedošlo – jihokorejská společnost bude mít k projektu Brendana Greenea stále poměrně blízko, když koupila menšinový podíl v PlayerUnknown Productions a dá se očekávat, že nějaká spolupráce bude probíhat i nadále.

Tak teď jen snad, aby se z připravované hry nestal hit a Greene nemusel po několika letech opět odcházet a znovu zakládat nové studio. Tomu holt říkáme „prokletí“…

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru