Vývojáři z Epic Games představili včera večer nový mód, který si mohou užít hráči Fortnite. Jmenuje se Impostors: Trust Nobody, a pokud jste se v uplynulých měsících byť jen otřeli o Among Us, pravděpodobně už tušíte, o co v módu jde. Ano, skupina deseti hráčů se rozběhne po mapě – Epic ji pojmenoval The Bridge – a snaží se lokaci opravit, případně zajistit její bezpečnost. Dva z hráčů nicméně snahu skupiny sabotují a neváhají odklízet ostatní z cesty pokoutnými způsoby, aby je při tom nikdo neviděl a podezření nemířilo přímo na ně. Jinými slovy, popisujeme principy Městečka Palerma, popisujeme identický koncept, který použili vývojáři z Innerslothu pro Among Us a narážíme na problém, který mezi zmiňovanými vývojáři vznikl. Autorům Among Us se příliš nelíbí, jakým způsobem Epic postupoval a jednotliví členové týmu na sociálních sítích poukazují na možná až přílišnou podobnost.
Some people seem like can’t see the similarity, so here it is. It’s not „obvious“, the room might have different points but you can’t look at this and think it’s totally different. pic.twitter.com/3IWbpmUf60
— Stephen N. Parker (@PeterNStrange) August 17, 2021
Programátor Gary Porter férově uvádí, že herní principy nelze patentovat a ke vzájemnému okoukávání postupů a trendů dochází přirozeně a napříč celým herním spektrem. Naráží však na to, že podle jeho názoru si Epic situaci až příliš zjednodušil a minimálně mapu doslova okopíroval. „Příliš často netweetuji, protože tvrdě pracuji na dalším obsahu pro Among Us. Takže je to takové divné, tweetovat znovu právě kvůli tomuhle,“ napsal Porter na Twitter, kde sdílel obrázek mapy Skeld z Among Us a právě onoho nového prostředí z popisovaného módu ve Fortnite. Na první pohled se možná nezdá rozmístění jednotlivých místností tak podobné, ale další z diskutujících nabízí názornější obrázek s vyznačenými cestičkami a layoutem místností, který je očividně téměř shodný.
it would’ve been really, really cool to collab haha.
just sad indie hours rn.
— Victoria Tran 🧋 (@TheVTran) August 17, 2021
Další, kdo se ze studia Innersloth ozval, byla komunitní manažerka Victoria Tran. I ona uznává, že využívání stejných či podobných herních mechanismů není problém, naráží ovšem na to, že by jiná mapa, nějaký nový nápad nebo jen nepoužití stejných termínů učinil věci zajímavější. „Bylo by skvělé, kdyby s námi chtěli spolupracovat,“ říká pak s malým povzdechem a spoustu diskutujících vyjadřuje vývojářům Among Us podporu. Situaci Victoria Tran přirovnává například k tomu, když se o své místo v herním odvětví bijí ženy nebo lidé nejrůznějších etnik – je to prý bezmoc a skoro se zdá, že ve vývoji vlastních her není žádný hlubší smysl. Ačkoliv to Tran neuvádí, je jasné, že svými slovy míří k velikosti Epic Games a významu Fortnitu, s čímž jednoduše nejde nic dělat. Ostatně, není to poprvé, kdy si Fortnite půjčuje nápady a koncepty jiných her – designéři hry se netajili svou oblibou PUBG, ani v tomto případě ale nejde nic dělat a je fakt, že obě hry jdou jiným směrem zejména díky nutnosti stavět ve Fortnitu struktury.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.