branding
Sony potvrzuje, že PS5 už neprodává se ztrátou

Sony potvrzuje, že PS5 už neprodává se ztrátou

Obavy nemá ani z poklesu předplatitelů PS Plus. Nelze prý mluvit o sestupném trendu

Zdroj: Sony
4. 8. 2021

Už v květnu mluvil prezident Sony Interactive Entertainment Jim Ryan o tom, že již brzy přestane být konzole PlayStation 5 pro Sony ztrátovým zařízením. Že výrobci herních konzolí – a nejen těch – své výrobky finančně dotují, aby zaručili konkurenceschopnou cenovku pro koncového zákazníka, není nic nového, závody se ale svádí v tom, kdo dřív dokáže zoptimalizovat výrobu spolu s poklesem cen komponent do té míry, že samotný prodej začne přinášet nějaký příjem. Jim Ryan naznačoval, že se to může podařit už v červnu letošního roku, potvrzení ale nakonec přichází až začátkem srpna. Důležitý milník komentoval finanční ředitel Sony Hiroki Totoki a potvrdil, že mluví o dražším modelu s optickou mechanikou.

Je důležité dodat, že o sto dolarů levnější model bez optické mechaniky si na sebe stále vydělat neumí a Totoki potvrdil, že ztrátu vykrývá jednak prodej PlayStationu 4 a jednak prodej dalších periferií a herního hardwaru obecně.

Ten se prodává za cenu odpovídající 499 dolarům, u nás je to 13 490 korun, což nově odpovídá nejen stran použitých komponent, ale v součtu také dalším nákladům spojených s výrobou a montáží. V posledním bodě nicméně šla Sony úspěchu naproti už u minulé generace prostřednictvím své technologicky velmi vyspělé montážní linky v Japonsku a je pravděpodobné, že roli sehrála i v případě PlayStationu 5. Je však důležité dodat, že o sto dolarů levnější model bez optické mechaniky si na sebe stále vydělat neumí a Totoki potvrdil, že ztrátu vykrývá jednak prodej PlayStationu 4 a jednak prodej dalších periferií a herního hardwaru obecně. Jen pro zajímavost, za uplynulé čtvrtletí dokázala Sony prodat dalších 500 000 kusů předchozí PS4, čímž se celkové číslo vyšplhalo na úroveň 116,4 milionů kusů a úspěch minulé generace se tím pouze podtrhuje.

Zda se to Sony podaří zopakovat i v aktuální generaci, je samozřejmě otázka času, Hiroki Totoki ale potvrdil, že se společnosti podařilo zajistit dostatek čipů k tomu, aby ještě v letošním finančním období vyrobila – a pravděpodobně i prodala – celkem 14,8 milionů kusů, čímž by se číslo na konci tohoto fiskálního roku ustálilo na hranici 22,6 milionů kusů. Navíc stále platí, že PlayStation 5 je nejrychleji prodávanou konzolí v historii Sony, když na úroveň 10 milionů prodaných kusů vystoupala pouhých osm měsíců po celosvětovém uvedení, a to navzdory pandemii koronaviru a zmíněného nedostatku čipů. Ne všechny zprávy ale mohou působit na první pohled tak optimisticky, když se k prodejům konzolí přidává statistika ohledně předplatitelů PlayStation Plus a měsíčního zapojení hráčů. Tady totiž Sony zaznamenala pokles, což ale podle vyjádření pro Video Games Chronicle společnost nijak neznepokojuje.

Podle dat, která po dobu osmi let sbírají přispěvatelé na portálu Resetera, vyšlo najevo, že Sony zaznamenala meziroční pokles o 10 milionů aktivních hráčů na hodnotu 104 milionů a ztrátu 1,3 milionů předplatitelů zmíněné služby v porovnání s předchozím čtvrtletím. Podle Totokiho ale není důvod k jakýmkoliv obavám, protože loňský rok byl podle jeho vyjádření speciální v tom, kolik lidí zůstalo kvůli pandemii doma, a jak se to promítlo na zájmu o videohry, takže jej nelze úplně jednoznačně používat pro jakékoliv srovnávání. „Samozřejmě, 104 milionů aktivních hráčů není silné číslo, ale hledíme na nějakou sestupnou tendenci? My si to nemyslíme,“ říká Totoki. Vysvětluje dále, že kdybychom čísla srovnali se stejným obdobím nikoliv před rokem, ale dvěma, viděli bychom růst a že Sony hodlá nadále data analyzovat a činit závěry až v dalších měsících.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru