branding
The Outer Worlds, Private Division, Autoři The Outer Worlds nejsou nadšení z přijetí Fallout 76

Autoři The Outer Worlds nejsou nadšení z přijetí Fallout 76

Nelíbí se jim, že jejich hru používají fanoušci jako zbraň proti Bethesdě

14. 2. 2019
Název: The Outer Worlds Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: , Datum vydání: 25. 10. 2019

Aktuální vydání časopisu Game Informer se věnuje akčnímu RPG The Outer Worlds, které vzniká ve studiích Obsidianu a pracují na něm lidé, kteří se podepsali jak pod původní dva díly série Fallout, tak pod vynikající Fallout: New Vegas. I z toho důvodu působí The Outer Worlds jako spin-off nebo dokonce pokračování legendární post-apokalyptické série, z čehož jsou fanoušci podle prvních reakcí nadšení. Přispívá k tomu samozřejmě i aktuální situace kolem Falloutu 76, se kterým Bethesda neuspěla a hráči to slavnému studiu dávají poměrně hlasitě najevo. Potud všechno fajn, alespoň z pohledu lidí v Obsidianu – jejich reputace je díky předchozí práci na sérii Fallout neposkvrněná – ovšem podle vyjádření jejich šéfa nemohou být k tomu, co se děje kolem Falloutu 76, úplně lhostejní. Fanoušci totiž používají The Outer Worlds jako munici v boji proti Bethesdě, a to je něco, s čím se Obsidian nechce smířit. Ať už čistě z kolegiality, nebo jednoduše proto, že nejde o žádoucí PR.

„Jsem opravdu překvapený uvažováním některých lidí, kteří si myslí, že jsme na startu vývoje The Outer Worlds v roce 2015 věděli, že její oznámení poběží na konci roku 2018 souběžně s negativními reakcemi na Fallout 76,“ řekl CEO Obsidianu Feargus Urquhart pro Game Informer. Poukazuje zejména na to, že lidé vidí v oznámení The Outer Worlds kalkul a tohle přesvědčení opírají také o další prohlášení vývojářů, v němž se hrdě hlásí ke své předchozí práci. Řeč je o větě – Od původních tvůrců Falloutu – která se na prominentním místě objeví v prvním traileru a nejde ji přehlédnout. „Storyboardy traileru existují od července [a i v nich lze prohlášení najít], osobně nemám žádný zájem na tom, poškozovat Bethesdu, miluji sérii Fallout,“ brání se Urquhart. Na druhou stranu ale přiznává, že ačkoliv nechtějí soupeřit s Bethesdou a oznámení své hry účelově neplánovali, někdo to tak může pochopit.

„Bethesda se pokouší nastavit sérii Fallout nový směr, to je jejich rozhodnutí. Vlastní značku, mohou si s ní dělat, co chtějí. Z mého pohledu tu jsou ale také hráči, kteří si užívali, jak vypadal Fallout předtím, a to je něco, co bychom jim rádi prostřednictvím The Outer Worlds připomněli. Jasně, i tohle může být nakonec špatné rozhodnutí ve smyslu počtu lidí, kteří si hru koupí, to nevím… Ale pokud se jim líbil Fallout: New Vegas, budeme se snažit dát jim podobný zážitek i tentokrát,“ řekl šéf Obsidianu. Přizvukují mu jeho kolegové, jmenovitě například Tim Cain, který je designérem původního Falloutu a jednou z osob, zodpovědných za směřování vývoje The Outer Worlds: „Vážně mě docela zklamalo, že někdo používá naši hru pro to, aby mohl útočit na jinou. Vypadá to totiž, že nejsou nadšení ze hry samotné, ale jen z toho důvodu, že jim zapadá do postoje vůči Falloutu. A pro tohle to opravdu neděláme – nevyvíjíme hru, kvůli které by hráči neměli chtít hrát nějakou jinou, my jen chceme, aby si zahráli tu naší.“ Leonard Boyarsky, další veterán z původního týmu Falloutu, který nyní pracuje na The Outer Worlds, pak pouze dodává, že vývoj her není zrovna lehkou disciplínou a ujišťuje fanoušky, že se nikdo nesnaží záměrně vytvářet špatnou hru: „Lidé tím tráví roky, obětují tomu opravdu hodně, někteří úplně všechno, a věřte mi, že sledovat po vydání, jak se hře nedaří, je opravdu zdrcující zkušenost. A i proto nejsme úplně nadšení z toho, že si o nás lidé myslí, jak se vyžíváme v tom, říkat něco špatného o jiných společnostech a lidech, kteří v nich pracují.“

The Outer Worlds, Private Division, Autoři The Outer Worlds nejsou nadšení z přijetí Fallout 76

Víme o vás!

Ačkoliv vývojáři z Obsidianu začali pracovat na The Outer Worlds mnohem dřív, než byl světu představen Fallout 76, rozhodně se nezdráhají využít aktuální situace. V prvním traileru se proto objevuje slogan: "Try not to break it", což by měla být reakce na akronym betatestu Falloutu 76, který zněl "Break-it Early Test Application". Od fanoušků na Redditu sklidili lidé z Obsidianu potlesk, nově ale vzbuzuje tahle skutečnost trochu zvláštní pocit

Objektivně je ale nutné přiznat, že ačkoliv za to tři zmiňovaní lidé z Obsidianu nemusí nést přímou odpovědnost, část marketingové kampaně The Outer Worlds je přeci jen trochu okatě nastavená proti Bethesdě a Falloutu 76. Nevidíme nic špatného na tom, zmínit, kdo danou hru vytváří – to je ostatně praxe, kterou lze často vidět například ve světě filmu – ovšem poslední prohlášení z citovaného traileru jako kalkul působí. Na závěr videa totiž padne – Welcome to the Future, try not to break it – což jsme i my během odhalení The Outer Worlds považovali za jasné využití situace kolem Falloutu 76. Možná si totiž vzpomenete, že betaverze nejnovějšího Falloutu vycházela v souladu s přiznanými proklamacemi o možných chybách ve hře z akronymu B.E.T.A. – Break-it Early Test Application. A ačkoliv bychom ani tomuto vtípku nepřikládali zvýšenou pozornost, v kontrastu s tím, jak se vedení Obsidianu bije v prsa, to celé působí trochu hloupě.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru