Pokud máte rádi soulslike hry a nevadí vám po vycizelovaných titulech od FromSoftware tu a tam sáhnout i po něčem jiném, máme pro vás velmi zajímavý tip. Jde o hru Bleak Faith: Forsaken, která sice není úplnou novinkou, ale v uplynulém týdnu na sebe strhla další vlnu pozornosti díky novému videu. Dvoučlenný tým z Archangel Studios v něm představuje velkorysou ukázku z vlastního hraní a video označuje za tzv. vertical slice. Jde o reprezentativní ukázku, která obvykle slouží k představení titulu vedení, investorovi či vydavateli, aby mohl kvalifikovaně odhadnout, jaký potenciál v nabízeném titulu leží a zda umožní jeho další rozvoj. V případě Bleak Faith pravděpodobně něco takového probíhá – hra totiž stále vydavatele neoznámila, i když se této možnosti vývojáři původně bránili – rozhodnutí vydat ukázku veřejně však zapůsobilo podle očekávání a kolem hry je na poměry nezávislých titulů poměrně živo.
Jak už ale zaznělo v úvodu, Bleak Faith je titul, který mohou fanoušci sledovat už dlouhé tři roky, kdy o něm padla první zmínka na Twitteru. Od té doby si projekt prošel minimálně jedním restartem a také úspěšnou kampaní na Kickstarteru, kde chtěli vývojáři z Archangel Studios vybrat alespoň 30 000 dolarů. A i když částku vybrali až v samém závěru a přehoupli se nad ní jen o 1200 dolarů, s ohledem na velikost projektu i studia šlo o významný milník a možnost na hře další měsíce pracovat. Nezastavila je ani pandemie koronaviru a před měsícem se na Kickstarteru přihlásili svým podporovatelům s informacemi, že vývoj úspěšně pokračuje i přes odklad vydání z konce loňského na konec letošního roku a spustili rovněž Steam.
Zajímavé ovšem je, že kromě prvků temné fantasy slibuje Bleak Faith také nádech kyberpunku a ve výsledku by tak mělo dojít ke spojení se sci-fi podobně jako v českém The Last Oricru.
Tím se můžeme konečně přesunout k tomu, co má Bleak Faith: Forsaken nabídnout a nutno ještě jednou přiznat, že plány Mišo Vukčeviće a Mirko Staniće zní na papíře i ve videu velmi slibně. Bleak Faith je akční hororové RPG s otevřeným světem a third person kamerou, ve kterém se stanete jedním z posledních ochránců lidstva. Z jediné stojící základny legie lovců budete vyrážet na nebezpečné výpravy a odhalovat další zákonitosti zdejšího světa i střípky příběhu. Zajímavé ovšem je, že kromě prvků temné fantasy slibuje Bleak Faith také nádech kyberpunku a ve výsledku by tak mělo dojít ke spojení se sci-fi podobně jako v českém The Last Oricru. Prozkoumat všechna zákoutí, porazit nepřátele a přijít na kloub všem záhadám má hráčům zabrat více než 30 hodin, během kterých přijdou ke slovu také propracovaný systém tříd pro hlavního hrdinu a také procedurální umělá inteligence, která by měla zaručit jiný zážitek pokaždé, když budete Bleak Faith hrát.
Hlavní náplní pak bude samozřejmě souboj, který má mít vše, co od soulslike hry očekáváte. Důraz na načasování a přesnost, pečlivou správu veškeré dostupné výbavy a samozřejmě obtížnost, která nemá být překážkou, pokud budete dostatečně trpěliví, ale nepochybně vás potrápí. „Přestože jsme malý tým, nemohli jsme se smířit s jednoduchým přízemním bojovým systémem; děláme ho propracovaný a velmi robustní,“ říkají ostatně vývojáři. A sympatické je, že nemyslí jen na propracované ztvárnění souboje tak, jak si ho pravděpodobně v tomto žánru představujete, ale přimíchávají i různé styly, jako stealth, souboj na dálku a dokonce i prvky kouzel zabalené do technomancie. Souboji by se mělo dát na některých místech i úplně vyhnout – není ovšem v tuto chvíli jisté, zda vývojáři mluví o klasickém „probíhání“, nebo skutečně možnost porazit některého z bossů bez boje.
Při opakovaném hraní může mít úhlavní nepřítel úplně jinou podobu a vycházet z úplně jiné skupiny protivníků.
Neméně zajímavý je také celý ekosystém herního světa, kterému vývojáři říkají Omnistruktura. Zapojuje se do něj už zmiňovaná umělá inteligence, která vyhodnocuje neustálý závod všech zastoupených monster, resp. jejich frakcí a předkládá různé scénáře. Jinak řečeno, při opakovaném hraní může mít úhlavní nepřítel úplně jinou podobu a vycházet z úplně jiné skupiny protivníků, než tomu bylo při prvním průchodu a rozdíly by se měly projevovat i na dílčích úrovních. Tedy kým budou obsazeny jednotlivé lokace, případně koho bude nutné zlikvidovat, aby se příběh posunul, což sice může ve výsledku působit jen jako gimmick – nebudou-li rozdíly příliš velké – ale už jen za snahu před dvoučlenným týmem smekáme. A stranou samozřejmě nemůže zůstat ani chvála grafického zpracování, za které by se nemusela stydět ani mnohem větší studia s menšími projekty. Držíme proto pěsti, projekt budeme nepochybně sledovat a těšíme se, až na konci letošního roku dorazí. Zatím je naplánován pouze na PC, vývojáři ale během kampaně na Kickstarteru mluvili také o konzolích, takže do budoucna je zatím nemusíme vylučovat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.