Battlefield 2042 od vývojářů z DICE se prostřednictvím nového blogu dočkal další porce zajímavých detailů, které se tentokrát soustředí na role specialistů, jejich zbraně, rozdělení map a v neposlední řadě také na způsoby fungování multiplayeru napříč různými platformami či jejich generacemi. Už z informací, které poskytli zástupci švédského studia dříve, bylo patrné, že se zejména verze na PS4 a Xbox One budou významně lišit od těch, které si spustí hráči na PS5 a Xboxu Series, a tak nejsme nijak překvapeni potvrzením, že tyto verze nebudou vzájemně kompatibilní. Na rozdíl od série FIFA ale bude Battlefield 2042 na PC odpovídat tomu nejlepšímu, co hra nabídne, takže se hráči s klávesnicí a myší budou párovat právě s těmi, kdo se pustí do boje na nových konzolích.
„Jedna z nejčastějších otázek se týká cross-platform hraní, takže můžeme potvrdit, že jde o funkci, kterou budeme v rámci Battlefieldu 2042 testovat. Abychom tomuto plánu vyhověli, rozhodli jsme se přesunout technický test na konec léta,“ lákají vývojáři. Počítají s tím, že se do hry zapojí několik tisíc hráčů, kteří budou přímo testovat nové vlastnosti a funkce, upřímně se ale informace o testování nezdají být odlišné od těch, které probíhaly u předchozích dílů. Nepředstavujte si proto vyplňování tabulek a popisy chyb či nedostatků – s největší pravděpodobností půjde o možnost zahrát si omezený počet módů na malém počtu map a předat vývojářům data zprostředkovaně. Na druhou stranu se ale test neponese v duchu zcela volné hry – k tomuto účelu bude sloužit až pozdější otevřená beta – protože vývojáři hodlají technický test vést a opravdu se soustředit na výkon a multiplayerový kód.
Jediné, s čím musí hráči na předchozí generaci konzolí počítat, je menší hratelný prostor na mapách, kvůli snaze zachovat co nejvyšší míru plynulosti, a samozřejmě i nižší počet hráčů.
Součástí zkušebního hraní, do kterého budou hráči zváni přímo, bude i zmiňovaný cross-play, odkud pochází i v úvodu popisované detaily ohledně pravidel, která budou muset vzít hráči v potaz. Vývojáři nicméně potvrdili, že bez ohledu na nemožnost spojit se z PS4 či Xboxu One s ostatními hráči na dalších platformách, nebudou tyto verze o nic zásadního ochuzeny a týká se jich většina slíbených prvků, včetně dynamické transformace map na základě měnících se podmínek či počasí. Jediné, s čím musí hráči na předchozí generaci konzolí počítat, je menší hratelný prostor na mapách, kvůli snaze zachovat co nejvyšší míru plynulosti, a samozřejmě i nižší počet hráčů. Ruku v ruce s tím pak jde i dříve představený systém automatického doplňování her umělou inteligencí ovládanými boty, jejichž přítomnosti nebudete moci podle nových informací jakkoliv zabránit. Vývojáři zkrátka chtějí, aby se na serveru vždy pohybovalo maximální množství vojáků a AI doplní stav pokaždé.
Dá se však očekávat, že zejména v prvních měsících nemusí být o hráče nouze a vývojáři navíc uvádí, že si dali na botech záležet. Ačkoliv nebudou moci využívat speciální schopnosti, které jsou k dispozici živým hráčům, budou prý umět aktivně zabírat některé části mapy, řídit vozidla, podporovat útok i obranu například palbou ze zálohy, případně oživit z boje vyřazeného hráče. Co víc, v momentě, kdy se bude chtít do rozběhnuté hry někdo další připojit, logicky mu některý z botů uvolní místo a i během zápasu tak může dojít na snížení celkového stavu vojáků řízených umělou inteligencí. Přítomnost botů pak otevírá možnost zahrát si kooperaci čistě proti nim, chcete-li s týmem kamarádů potrénovat, případně si zahrát úplně o samotě.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.