branding
Red Dead Redemption 2, Rockstar Games, Red Dead Redemption 2 se dočkalo podpory DLSS

Red Dead Redemption 2 se dočkalo podpory DLSS

Update přináší nárůst výkonu až o 45 %. Ve 4K dosáhnete na 60 fps i se slabší kartou

Zdroj: Take-Two Interactive
14. 7. 2021
Název: Red Dead Redemption 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 26. 10. 2018

Ačkoliv druhý díl Red Dead Redemption vyšel už v roce 2018, stále jde o jeden z graficky nejpropracovanějších titulů, které si můžete v současnosti zahrát. V mnohém tomu napomohlo vydání PC verze více než rok po uvedení hry na konzolích a není bez velkého překvapení, že dosud ne všichni hráči mohli kvalitu hry docenit. Překážkou jsou krvavé nároky na hardware, chcete-li hrát ve vysokém rozlišení, s kvalitním nastavením grafiky a hlavně při zachování hratelného frameratu, což nyní alespoň částečně řeší vydání patche, který pro hru zpřístupňuje technologii DLSS.

O podpoře této technologie, která se nedílně váže s grafickými kartami řady RTX od Nvidie, se mluvilo už poměrně dlouho, proto vnímá komunita vydání jako velkou událost a podle prvních ohlasů se setkala se značným nadšením. Dáme-li stranou určitou nevýhodu v porovnání s konkurenčním řešením od AMD, které nevyžaduje k fungování jen novější grafické karty, přináší DLSS všeobecně kvalitnější výsledek a značné výhody těm, na koho se třeba ještě nedostalo s nejvýkonnější řadou RTX 30, případně nechtějí do tak drahých karet prozatím investovat. Nárůst výkonu je totiž patrný i na předchozí generaci RTX 20, což podtrhuje nejen výše přiložený trailer, ale také přehledný graf.

Zdroj: Nvidia

Vlastníte-li například grafickou kartu RTX 2060, doposud jste si mohli zahrát v rozlišení 4K a při maximálním grafickém presetu přibližně ve 25 fps. Takže by se slušelo dodat, že jste si spíše nezahráli. Při zapnutém DLSS v režimu výkonu se ale dostanete nad hranici 30 fps, což sice nemusí být pro všechny ideální, ale jde o jeden z průmyslových standardů a hrát se již nepochybně dá. Pořád je ale nutné myslet na to, že graf zohledňuje nárůst výkonu – místy až 50procentní – jen při onom režimu výkonu, takže při snaze dosáhnout na trochu kvalitnější upscale nebude hodnota frameratu se zapnutým DLSS tak vysoká. Přesto znovu dochází ke konstatování, že i starší karty mohou chytnout druhý dech, pokud dojde k synergii Nvidie a vývojářů konkrétních titulů, což je bohužel další nezbytnost pro úspěšnou implementaci.

Bez ohledu na to, zda nový patch pro RDR 2 využijete, či nikoliv, jej ale můžeme chápat jako další krok k tomu, aby se upscale a tudíž alternativní využití výpočetního výkonu zaváděl plošněji. Ostatně, o upscale řešení AMD už otevřeně mluví Microsoft a je možné, že se v budoucnu dočkáme i na konzolích. Pokud se navíc podaří vylepšit algoritmy v případě FidelityFX či kvalitu strojového učení u DLSS, může být zvětšený obraz v budoucnu k nerozeznání od originálu. I k tomu je ale pořád nutné ujít ještě nějakou cestu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru