Vývojáři z kanadského studia Tuque Games se rozhodli navázat na odkaz konzolové hry Baldur’s Gate: Dark Alliance a přinést po dvaceti letech podobný hack’n’slash koncept i na další platformy. Změnil se název – místo Baldur’s Gate připomíná nová Dark Alliance rovnou stolní hru Dungeons & Dragons – ale už dopředu můžeme prozradit, že tohle spojení nevyšlo. Ačkoliv se vše docela slibně rozjíždí a první momenty ve hře vás nalákají na hektický souboj, loot, nepřátele i rozlehlé lokace, vše se začne až příliš rychle opakovat a hra ztratí dech. Chybí jakýkoliv příběh, byť stojí na zajímavé zápletce. Tím pádem postrádáme hlubší smysl, proč se na jednotlivé výpravy vydávat. A když se k tomu přidají nejrůznější designérské i technické nedostatky, výsledkem je poměrně neuspokojivý zážitek. Více už v naší videorecenzi výše.
- Stylizace hry a připomínka světa Forgotten Realms
- Každá z lokací se snaží být unikátní alespoň skrze různé druhy nepřátel
- Slavné postavy v čele s drowím zabijákem Drizztem
- Někteří bossové
- Velké množství technických chyb, které zatím nebyly opraveny
- Soubojový systém není plynulý ani dobře čitelný, trpí zejména animace a dopady úderů
- Průhledný level design, ve kterém se do mnoho hodin opakují stále stejné prvky
- Velmi nevyvážená obtížnost, hra sólo je někdy skutečné utrpení
- Nemožnost dostat se k zajímavému lootu na nižších stupních obtížnosti
- Absence jakéhokoliv příběhu, byť je velmi pěkně uvozen cutscénami
- Desynchronizace v multiplayeru
- Nemožnost hru uložit v průběhu i několikahodinové mise
- Pocit, že jediné poslání je zabít všechno a všechny, nejlépe bez ptaní
Duchovní nástupce konzolového Baldur's Gate: Dark Alliance nás příliš nepotěšil. Ačkoliv ve svém názvu spojuje dvě slavné značky, výsledkem je nemastná hra, která postrádá jakoukoliv hloubku. Co hůř, trpí na spoustu designérských i technických chyb, kvůli kterým není možné se do zážitku naplno položit a věnovat se alespoň souboji. I ten podléhá mnoha nepřesnostem v zásazích a animacích, často vedoucích k neúspěchu a nutnosti opakovat i kvůli nevyvážené obtížnosti souboje stále dokola. Na hranici průměru se hra bohužel nedostává ani skrze kooperaci, která je rovněž sužovaná technickými nedostatky a potenciál čtyř postav se v ní nedokáže naplno rozvinout.
4 Verdikt