branding
Bloober Team nedělá hry, jejichž koncepty odhalila EU

Bloober Team nedělá hry, jejichž koncepty odhalila EU

Příběh z ghetta ani středověké sci-fi zatím nevznikne. Silent Hill zůstal bez komentáře

Zdroj: Bloober Team
12. 7. 2021

Vývojáři z polského studia Bloober Team zareagovali na informace z minulého týdne, které skrze záznamy o dotacích od Evropské unie odhalily koncepty jejich rozpracovaných titulů. Minulé úterý jsme proto mluvili o projektech Dum Spiro a Black, přičemž první měl být adventurou z druhé světové války, ve které se ujmeme chlapce žijícího v krakovském ghettu a druhý žánrově shodnou hrou, která je však zasazena do středověku a promíchána se sci-fi námětem. Zejména první hra zněla poměrně slibně, zvlášť s přihlédnutím k závažnosti zvoleného tématu, nakonec se ale ukázalo, že ani na jedné momentálně autoři Layers of Fear, Observeru či The Medium nepracují.

Spekulace na internetu, které se zakládají na zastaralých nebo neúplných informacích, mohou často vést k podivným teoriím mezi hráči,“ připustil marketingový ředitel Tomasz Gawlikowski.

K celé kauze se vyjádřil marketingový ředitel Blooberu Tomasz Gawlikowski pro magazín IGN a vnesl do ní trochu více světla. I my jsme se totiž pozastavovali nad tím, že Dum Spiro mělo být hotové vzhledem k termínu, do kterého bylo nutné přidělenou dotaci použít, na druhou stranu u zmiňovaného The Medium nebyla rovněž lhůta dodržena a přesto hra letos vyšla. „Spekulace na internetu, které se zakládají na zastaralých nebo neúplných informacích, mohou často vést k podivným teoriím mezi hráči,“ připustil nejprve Gawlikowski. Dodal, že financování ze strany Evropské unie umožnilo studiu riskovat a ještě jednou potvrdil, že dřívější projekt – známý pod pracovním označením H20 – byl skutečně druhým dílem Layers of Fear. „Požádali jsme také o dotace na dva další projekty s kódovým označením Dum Spiro a Black. Po mnoha iteracích prvního projektu jsme ale dospěli k závěru, že ho v tuto chvíli nemůžeme dodat v podobě, která by byla přiměřeně citlivá k tématu a zároveň zůstala komerčně životaschopná,“ vysvětlil marketingový ředitel.

Jde o vyústění, kterého jsme se přirozeně obávali, protože několik let strávených ve druhém největším židovském ghettu v Polsku, navíc v kůži mladého chlapce, který se snaží zachránit svou mladší sestru, působí jako velmi dospělá látka, pro kterou zřejmě videohry na rozdíl od filmů zatím patrně nejsou připraveny. Zajímavé nicméně je, že za oběť mnoha iteracím a nemožnosti rozhodnout se o správném směru padl také projekt Black, ze kterého už zbylo jen ono pracovní označení. „Hru pod tímto názvem stále vyvíjíme, jedná se ale o úplně jiný projekt, než o jakém jste se mohli v uplynulých dnech dočíst na internetu,“ říká Gawlikowski. Vyjádření stran rozpracovaných titulů uzavírá konstatováním, že se v Blooberu momentálně pracuje na dvou hrách, přičemž obě by měly být svým rozsahem větší nežli poslední The Medium. První z nich se již plnohodnotně vyvíjí, druhá je pak ve fázi předprodukce.

A na tomto místě pochopitelně spustil marketingový ředitel studia další vlnu spekulací, která se objevila poté, kdy Bloober Team potvrdil spolupráci s Konami. Má se za to, že v polském studiu může vznikat další hra ze série Silent Hill, kterou by mohl být onen projekt v předprodukční fázi. Ze zcela pochopitelných důvodů se k tomuto tématu Gawlikowski nijak nevyjádřil a po všech divokých úvahách, zda na hře náhodou nepracuje Sony, případně Kojima Productions, tak musíme opět čekat na další indicie, případně potvrzení přímo od autorů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru