Na konci února se objevily první spekulace, že chce Sony omezit fungování týmu v Japan Studio. Jakkoliv se zdály nelogické, zejména stran značek, za kterými studio stálo, ale i s ohledem na všechna předchozí prohlášení o důležitosti domácího vývoje a pestrosti herního katalogu. Přesto ale proces umrtvování už několik měsíců oficiálně probíhá a jediným aktivním pohrobkem tak bude studio Asobi, které se v roce 2013 uvedlo prezentační hrou The Playroom pro PS4 a následně dvojicí dalších titulů s Astro Botem, včetně aktuálního Astro’s Playroom. Nyní ovšem přichází další nepříjemný krok, kterým je defacto odmazávání historie Japan Studio, které zmizelo z oficiálních stránek interních týmů Sony.
PlayStation has officially removed Japan Studio from its list of studios.https://t.co/zswSdrKpq0 pic.twitter.com/Wz4uSR7ukX
— VGC (@VGC_News) July 5, 2021
Jak si všimli redaktoři magazínů Push Square a Video Games Chronicle, ještě koncem minulého měsíce se v sekci Naše studia objevovalo známé logo společnosti, která dala světu série jako ApeEscape, LocoRoco, Patapon, Gravity Rush, Siren a další. Jenže nyní je na místě Japan Studio jen barevné logo týmu Asobi a osud tradičního uskupení Sony tak můžeme zřejmě skutečně považovat za uzavřený. Jde tedy o bolestivou formalitu a podtržení faktu, že v uplynulých měsících značná část zaměstnanců v Japan Studio skončila a spoustu z nich našlo útočiště v novém týmu Keičira Tojamy, který odešel před rokem a založil si vlastní studio Bokeh. To o sobě dalo shodou okolností vědět na konci června, když dorazily další informace o vznikajícím hororu, který má hráčům doslova zamotat hlavu.
Co se týče Japan Studio, už dřív zaznělo, že produkce nebyla pro Sony dostatečně profitabilní a že k odklonění aktivit na druhou kolej došlo už koncem loňského roku. Vzniká tak ale prostor pro zmiňované Asobi, které podle creative directora Nicolase Douceta může konečně roztáhnout křídla a rozrůst se do podoby velkého studia. Prezident PlayStation Studios Hermen Hulst pak uvedl, že se nemůže dočkat dalšího dobrodružství s Astrem a dá se očekávat, že alespoň výhledově budou s touto postavičkou lidé z Asobi pracovat. Vývojáři jsou navíc podle svých slov vysazení na technologii, takže můžeme očekávat další využití haptické odezvy i adaptivních triggerů, s ohledem na VR dobrodružství Astro Bot Rescue Mission by navíc bylo pravděpodobné, kdyby Asobi demonstrovali rovněž potenciál vznikajícího PSVR 2.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.