Jméno insidera Toma Hendersona jsme v uplynulých měsících skloňovali zejména se sériemi Battlefield a Call of Duty. Na konto nedávno oznámeného Battlefieldu 2042 toho věděl dopředu opravdu hodně a značná část jeho předpovědí se do puntíku vyplnila, takže zůstáváme ostražití a dál si jeho práce všímáme. Zdá se totiž, že poté, co byla většina tajemství kolem novinky od EA DICE zveřejněna, bude se chtít v podobném duchu věnovat dalším hrám a značkám, což podtrhuje novým videem, v němž mluví o informacích, které zaslechl na konto GTA VI. Očekávaný titul od Rockstaru má podle mnohých fanoušků zpoždění – ostatně, GTA V dorazilo už před necelými osmi lety – vývoj kolem GTA Online ale drží aktuální díl stál v aktivním povědomí a sám Henderson naznačuje, že by novinku nečekal dříve nežli v roce 2024. Nad to přidává informace o možném zasazení, většímu množství hlavních hrdinů nebo herním světě, který se má údajně po vzoru moderních live service her měnit s každým updatem.
První myšlenku, kterou Henderson rozvíjí, je zasazení. Ačkoliv už dříve proběhly diskuzemi spekulace, že by nová hra mohla být zasazena v minulosti – nikoliv však hlouběji nežli v 80. letech – insider tuto představu nesdílí. Z toho, co slyšel a co se k němu podle jeho slov dostalo i skrze velké množství soukromých zpráv, by hra měla být po všech směrech moderní, jen by mohla zachovat atmosféru Vice City, které je často v souvislosti s GTA VI zmiňováno. Důvodem je podle Hendersona úspěch GTA Online a snaha vývojářů neklást před sebe žádné překážky, které by znemožňovaly dělat některé z věcí, na které jsou hráči aktuálního GTA Online zvyklí. Můžeme mluvit například o moderních vozidlech či mobilních telefonech, které jsou nedílnou součástí celého zážitku a dělat jakýkoliv krok zpátky by nemuselo být pro sérii efektivní.
Jednou z ovladatelných postav by měla být žena, která má být dle Hendersona mozkem celé party a poskytovat jí služby stran hackování a ovládání počítačů obecně.
Co se týče mapy, ve finále by prý neměla být tak velká a ambiciózní, jak se může jevit na základě některých spekulací. Vývojáři z Rockstaru ale podle Hendersona počítají s postupnou změnou mapy na základě nejrůznějších událostí a eventů v duchu toho, co se děje s herním světem ve Fortnitu. Otázkou samozřejmě, jak by se tyto mechanismy týkaly singleplayerové části, v níž má po vzoru GTA V vystupovat hned několik hlavních a ovladatelných protagonistů. Jedním z nich by navíc měla být i žena, která má být dle Hendersona mozkem celé party a poskytovat jí služby stran hackování a ovládání počítačů obecně. Jak už ale bylo zmíněno v úvodu, hra může být svým vydáním ještě hodně vzdálená a na plánech, o nichž Henderson slyšel teď, se toho ještě může mnohé změnit.
Co se týče vydání, GTA VI by nemělo být určené pro minulou generaci konzolí, a to má být jedním z důvodů, proč Rockstar nepospíchá. Jinak řečeno, vývojáři si chtějí být jistí, že v době, kdy nové GTA dorazí, už bude existovat dostatečně velká základna hráčů s PS5 a Xboxem Series, takže by Henderson viděl vydání na rok 2023-2024. Nevylučuje však, že hra dorazí ještě později, protože se podle jeho informací chce Rockstar vyhnout další kauze s přesčasy a dát vývojářům dostatek prostoru, aby hru bez jakéhokoliv tlaku odladili pro bezchybné vydání. Vzpomínka na děsivé spuštění GTA Online zřejmě ještě přetrvává, takže nezbývá, než se obrnit trpělivostí a nadhledem. I v tomto případě totiž jde stále jen o spekulace a jediné, v čem může mít Henderson pravdu, je nutnost snížit očekávání a neklást na GTA VI nesplnitelná kritéria, aby se předešlo případným zklamáním.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co se týká zbytku spekulací, stran časového zasazení, lokality, postav atd., tak s ohledem na jiné předchozí spekulace, že je vývoj hry v rané fázi a pokud je to pravda, tak je otázkou, k informacím z jakého cílového konceptu se insider dostal a zda nadále jsou, potažmo vůbec kdy byly, relevantní.