branding
Abandoned, Sony Interactive Entertainment, Hasan Kahraman odložil Abandoned z pátku na srpen

Hasan Kahraman odložil Abandoned z pátku na srpen

Dnes měla vyjít speciální aplikace. Slibovala odhalit Abandoned. Místo ní se zjevila jiná hra

Zdroj: koláž/Vortex

Nizozemský tým Blue Box Game Studios hráče opět překvapil. Možná spíš zaskočil. Jeho šéf Hasan Kahraman v novém minutovém videu zveřejněném na Twitteru oznámil, že už jednou odložená aplikace pro PlayStation 5, která měla ukrývat v živém časem renderovaný trailer na hru Abandoned, dnes nakonec nevyjde. Autoři ji odložili až na srpen…

Poslední týdny podle něj byly pro tým stresující a jeho členové jsou velmi unavení. Doufali, že aplikaci vydají dnes, protože ví, že se na to hráči těšili. Hasan Kahraman se ale rozhodl odložit ji až na srpen, kdy bude vydaný i klasický trailer. Autoři nám chtějí dát reprezentativní první pohled na hru a aplikace ještě není připravená.

Podle Kahramana chtějí vývojáři dostát v první řadě vlastním očekáváním. Narazili na nějaké chyby a není plně hotová lokalizace. Šéf studia se za to omluvil, poděkoval za podporu a doufá, že to fanoušci pochopí. My se ale musíme ptát bez ohledu na ostatní zvláštní okolnosti, co se za posledních pár dní změnilo, že se najednou bavíme o odkladu o mnoho týdnů, když ještě na začátku týdne mluvili Blue Box Game Studios o dnešku.

A tím přitom výčet zvláštních okolností a náhod nekončí. Na PlayStation Storu se totiž zničehonic objevila hra The Haunting: Blood Water Curse v early access verzi, která slibuje brzké vydání. A podepsaní jsou pod ní Hasan Kahraman a Blue Box Game Studios. Má se jednat také o horor. Je to Abandoned, nebo něco jiného? Popis nasvědčuje jinému projektu.

Hry v early accessu nejsou zdaleka běžnou součástí PlayStation Storu.

Hlavní hrdinou je novinářka Sarah Fineman, která se vydává hledat svého bratra Joshe v Red Water Woods. V lese, kde ho doufá najít, objeví duchy a narazí tu na kult, který ji i jejího bratra chce obětovat, aby dokončili svůj rituál. Autoři přitom slibují 3rd person perspektivu a filmovou atmosféru. S duchy tu máme bojovat s pomocí kamery.

Early access verze se má podle popisu postupně rozrůstat a vývojáři se těší na zpětnou vazbu. Až na to, že hry v early accessu nejsou zdaleka běžnou součástí PlayStation Storu a této výsady se obvykle dostane nějak speciálním titulům. Třeba těm, které vydává Sony.

Haunting přitom není úplně nový či neznámý projekt. Stejně pojmenovaný titul můžete nalézt na Steamu, jen pod ním není podepsáno studio Blue Box Game, ale CREATEQ Interactive. Až na jméno vývojáře a v tomto případě i vydavatele, ale sedí většina věcí, jako jsou screenshoty či hrubý popis obou her, i v něm se ale dají vysledovat odlišnosti. Zatímco připravovaná hororová hra pro PS5, se bez jakéhokoliv upozornění objevila v databázi PS Storu, mluví o third person hororu, na Steamu vývojáři tvrdí, že vyslyšeli volání hráčů a hru nechávají pouze v perspektivě první osoby.

Zajímavé rovněž je vyjádření studia CREATEQ – které, mimochodem, nemá žádnou webovou prezentaci – ke studiu Blue Box Game, které v rámci aktualizace dorazilo na Steam v sobotu 10. dubna. Zástupci CREATEQ tvrdí, že to budou oni, nikoliv Blue Box Game Studios, kdo dokončí The Haunting a v závěru ještě potvrzují, že „jejich kolegové z Blue Boxu“ jsou skuteční a nejsou součástí žádné marketingové hry Hidea Kodžimy.

Vrátit se ale můžeme ke vzkazu Hasana Kahramana, nikoliv však přímo k tomu, co řekl, ale jak to řekl. Ihned poté, co bylo krátké video zveřejněno, se začaly množit názory, že člověk na videu vypadá jako produkt CGI. Na to se pochopitelně nabalují další poznatky, že by tím pádem nemuselo jít o „herce“, jak tvrdil Kahraman dříve a spekulace znovu nabírají na otáčkách. Přidat k nim můžeme i fakt, že něco podobného se řešilo i po zveřejnění videa, v němž Sony odhalovala PlayStation 5.

I my jsme během přenosu nadhodili myšlenku, že na tvářích hlavních představitelů PlayStationu není něco v pořádku a podobný pocit měla i jiná média. Zejména tváře Jima Ryana či Kazunoriho Jamaučiho působily zvláštně, ale bez ohledu na to, zda o CGI animaci šlo, či nikoliv, hráčům přijde spojitost těchto úvah s aktuální kauzou velmi podezřelá. Určitě se ale sluší dodat, že ne všichni CGI zpracování věří a diskutující komunita se už do všeho začíná poměrně zamotávat.

Ještě jedna věc ale stojí za pozornost – fanoušek s přezdívkou Detective Mage přichází s tvrzením, že na portfoliu vývojáře Henrica Swahna se mezi projekty krátce objevila zmínka o Silent Hills. Vzhledem k tomu, že jde o zaměstnance Kojima Productions, vzbudilo to patřičnou pozornost, i na tomto místě ale musíme být obezřetní. Zápis projektu Silent Hills mezi projekty, na kterých Swahn v minulosti pracoval, už na jeho profilu na portále The Dots nenajdete.

A i kdyby ano, pořád může jít o část práce, která musela být na hře nepochybně odvedena ještě v době, kdy na Silent Hills Kodžima pracoval se svolením Konami. I to ale ve výsledku můžeme považovat za bod, který minimálně zpochybňuje „oficiální“ verzi a jsme opravdu nesmírně zvědaví, jak to celé dopadne. Ve výsledku to totiž nemusí být Silent Hill a do práce skutečně nemusí být Hideo Kodžima nijak zapojen, divných věcí se ale děje až příliš a minimálně spojitost se Sony na celém plánu bychom určitě nevyvraceli.

Více podrobností o celém případu najdete v našich starších článcích.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru