branding
Dead Space (remake), Electronic Arts, Další média poukazují na comeback hororu Dead Space

Další média poukazují na comeback hororu Dead Space

Nebude to prý pokračování existující trilogie. Motive údajně pracují na nějaké reimaginaci

Zdroj: EA
22. 6. 2021
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023

Nový Dead Space vypadá zase o kus blíže realitě. Jako první jej nepřímo naznačil novinář Jeff Grubb z magazínu VentureBeat s tím, že EA na své červencové akci představí nějakou novou hru z dobře zavedené série. A že na ní pracuje studio Motive, které má na svědomí vesmírnou akci Star Wars: Squadrons.

To, co se ještě včera mohlo zdát jen zbožným přáním, ale začíná nabírat reálnější podobu. Magazín Eurogamer později napsal, že slyšel totéž. A nakonec se přidal i web Gematsu, který rovněž slyšel nezávisle na těchto zdrojích, že se chystá oživení série Dead Space a že na něm dělají vývojáři v Motive.

O filmovou adaptaci projevil zájem režisér John Carpenter

Podle Gemastu ale půjde spíš o reimaginaci než pokračování stávající trilogie. Regulérní další díl bych si asi přál víc, ale spokojím se vším ambicióznějším, než je pouhý remaster předchozích her. První díl Dead Space vyšel v roce 2008 na PC, PS3 a X360. Dvojka následovala v roce 2011 pro stejné platformy a trojka měla premiéru v roce 2013 opět na stejných systémech.

Dead Space se ale mezitím pořádně rozrostl. Sága inspirovaná Vetřelcem, Horizontem událostí nebo Věcí se dočkala tří spin-off titulů – Dead Space: Extraction pro Wii a PS3, Dead Space Ignition pro PS3 a X360 a mobilního Dead Space. A kromě toho jsme se dočkali i dvou animovaných filmů a několika komiksů i knih. O velkou hranou adaptaci projevil dokonce v roce 2013 zájem režisér John Carpenter podepsaný pod filmem Věc.

Hrdinkou čtyřky se namísto Isaaca mohla stát Ellie

Dead Space 3 s kooperací fanoušky nepřesvědčil a komerčně propadl. Za své tak vzaly i plány na čtyřku od studia Visceral Games. Autoři si pohrávali s různými nápady. Ben Wanat v červenci 2018 v rozhovoru pro britský Eurogamer prozradil, že hra mohla být hybridem mezi lineárním a nelineárním vyprávěním, hrdinkou se namísto Isaaca mohla stát Ellie, přibylo by survival prvků, průzkumu a narazili bychom samozřejmě také na nové druhy nepřátel, kteří by se přizpůsobili i nulové gravitaci.

Příběh by pak přímo navazoval na trojku a lidstvo by čelilo hrozbě vyhynutí. Hráč by přežíval ze dne na den, hledal užitečné zásoby a pátral po přeživších. Vesmírem bychom přitom cestovali s pomocí vlastní lodi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru