Druhá polovina loňského roku nebyla pro Activision-Blizzard zrovna jednoduchým obdobím. Společnost se musela vyrovnávat s odchodem dlouholetého prezidenta Blizzardu Mikea Morheima, na vývojáře dolehly přísnější kontroly ze strany nového vedení finančního úseku a nedařilo se ani na poli samotných her. Zpackaný BlizzCon, ovlivněný kauzou kolem mobilního Diabla, nebo nečekané ukončení podpory Heroes of the Storm, znamenaly značné pošramocení pověsti a jen marnou snahu napravit vztahy s fanoušky. Bohužel pro Activision-Blizzard, zlepšení situace není nadohled, zvlášť, když se začínají v těchto dnech potvrzovat množící se spekulace o obrovské vlně propouštění, která se společností přežene v následujícím týdnu.
Ačkoliv o nestabilní situaci v Activision-Blizzard již několikrát informovali například redaktoři Kotaku, až zpráva od agentury Bloomberg vzbudila větší rozruch a plánované krácení úvazků nabírá reálné obrysy. K propouštění by mělo dojít v úterý a podle informací Bloombergu by o zaměstnání měly přijít stovky zaměstnanců. Důvodem je údajně snaha centralizovat některé funkce a zvýšit zisk společnosti, která na konci roku 2017 zaměstnávala necelých 10 000 lidí. Kotaku dodává, že v tuto chvíli neexistuje žádné oficiální potvrzení, či vyvrácení úterního propouštění, jen poskytuje anonymní vyjádření několika zaměstnanců. Ta se rozchází v tom, nakolik se oslovení lidé z Activision-Blizzard bojí o své místo – někdo je prý v bezpečí, jiným ztráta zaměstnání hrozí reálněji. Shodují se ovšem, že propouštění by mělo sice postihnout i Blizzard, z větší části se ale restrukturalizace bude týkat Activisionu, a to v marketingovém nebo obchodním oddělení.
V porovnání s Bungie, kteří se vyvázali z vydavatelské smlouvy s Activisionem, ale má Blizzard úplně jiné postavení.
V řadách hráčů tak může tento krok vyvolávat pocit bezpečí, Kotaku ovšem varuje, že tomu může být přesně naopak. Snižování počtu zaměstnanců Activisionu v dílčích vedoucích odděleních bude mít pravděpodobně další vliv na umenšování autonomie Blizzardu a nutnost ještě více šetřit. Je proto možné, že na základě některých neúspěchů se může Blizzard dostat do nepříjemné spirály, ze které může vést cesta buď jen za velmi dlouho, nebo za pomoci drastických opatření. V porovnání s Bungie, kteří se vyvázali z vydavatelské smlouvy s Activisionem, ale má Blizzard úplně jiné postavení. Společnost je tvořena oběma těmito subjekty, které sice fungují autonomně, nicméně už před lety dokončily kompletní fúzi a ve smyslu vedení tvoří nedílný celek, čili jakýkoliv rozchod by byl velmi komplikovaný.
Ve světle nadcházejících událostí pak rozhodně nepůsobí dobře ani informace o tom, že CEO firmy Bobby Kotick pobíral v roce 2017 plat ve výši necelých 30 milionů dolarů. I přes to, že už před dvěma lety klesaly tržby a začínalo se nahlas mluvit o nastupující krizi. V takových situacích přitom často dochází k tomu, že vedení samo – i ve smyslu pozitivního PR – vystoupí s prohlášením, že si svůj plat snižuje, jako tomu například bylo v roce 2011 v Nintendu. Šéfové společnosti, včetně prezidenta Satoru Iwaty, odevzdali polovinu svého ročního platu ve prospěch firmy. A to je ještě nutné zmínit, že Iwatův roční plat byl před osmi lety 770 000 dolarů… Jde samozřejmě o zcela odlišný příběh, i na něm se ale dá demonstrovat to, jakým způsobem Activision-Blizzard přistupuje k byznysu. Coby hráči proto můžeme pouze doufat, že propuštěni budou například ti, kdo se starali o marketing Destiny, a že restrukturalizace nevstoupí do očekávaných plánů Blizzardu, ale také dalších studií a značek, jako je Call of Duty.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
2) Nabírat schopné a zapálené vývojáře!
3) Začít dělat kvalitní tituly jako tomu bylo v 90.letech a ještě na přelomu tisíciletí! Nezaměřovat se primárně na zisk a peníze!
Pokud toto Blizzard dle mne neudělá, půjdou jeho hry postupně do háje. Opravdu mám vážné obavy např. o další Diablo.
Krach nehrozi, skor sa nam meni tvar herneho biznisu na biznis. A kym novo najati manazeri nepochopia, ze hraci nie su konzumenti ako divaci filmov, budeme svedkamk tychto otrasov.
Hraci su haklivejsi, hlasnejsi, v internetovom pristore orientovani (trollovia) nauceni, ze aj je nieci velke a zle, treba to znicit.
Mat firmu, ktorej manazeri a pr agenti takto znicia uvedenie mobilnej diablo hry. Strata fanusikov, hnev, posmech.
Cele oddelenie malo byt prepustene za poskodenie znacky, produktu a dobreho mena spolocnosti.