branding
Battlefield 2042, Electronic Arts, Battlefield 2042 zaplní lobby při nedostatku hráčů boty

Battlefield 2042 zaplní lobby při nedostatku hráčů boty

Zpráva komunitu rozděluje. Vývojáři ale razí plynulost a odhalují další taktické možnosti hry

Zdroj: Electronic Arts
16. 6. 2021
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

Po zveřejnění prvních záběrů z Battlefieldu 2042 na E3 konferenci Microsoftu a Bethesdy uspořádali vývojáři z DICE ještě vlastní prezentaci, na které toho – pravda – ze hry příliš neukázali, ale podrobně rozebírali představené vlastnosti chystaného titulu a nechali nahlédnout do pozadí vývoje. Battlefield Briefing, jak byla akce nazvaná, měl velkorysou, bezmála hodinovou stopáž a vývojáři se dotkli herních módů, počtu hráčů, Specialistů, velikosti map, zbraní nebo live-service mechanismů. Jejich povídání doplňuje již známé informace a částečně také vysvětluje, jak se do hry dostane alespoň nějaký příběh, uvážíme-li, že Battlefield 2042 bude čistě multiplayerovou záležitostí.

Začneme-li právě absencí kampaně pro jednoho hráče, vývojáři zopakovali, že se chtěli plně soustředit na to, co umí nejlépe. Veškeré své know-how chtějí vývojáři DICE investovat do přípravy dle svých slov ultimativního multiplayerového zážitku a nezdá se, že by rozhodnutí později revidovali například prostřednictvím DLC s příběhovými misemi. O světě, ve kterém se Battlefield 2042 odehrává, se tak máme dozvědět skrze tzv. Specialisty – vojáky, kteří mají v jednotce speciální místo a podobně jako například hrdinové ve Star Wars: Battlefront umí přesunout těžiště bitvy nebo zvrátit její průběh.

Každý ze Specialistů má své příběhové pozadí a sám za sebe umožňuje náhled do společnosti lidí, kteří přišli o domovy a postupně se stali trnem oku zbývajícím supervelmocím, proti kterým se následně vzbouřili. Z těch nejlepších vojáků společenství Non-Patriated – zkráce No-Pats – se stali zmiňovaní specialisté s unikátním vybavením a hlavně schopnostmi. O ty půjde především, protože vývojáři potvrdili, že výbavu – tedy standardní loadout – můžete měnit zcela libovolně a bez závislosti na tom, kterou třídu Specialistů jste právě zvolili. Měnit můžete primární i sekundární zbraň, výbavu jak jsou například lékárničky či zásobníky s municí a samozřejmě granáty. Společně s tím si budete moci měnit také vzhled Specialistů, aby nedocházelo k potyčkám identicky vypadajících vojáků, čímž se chce Battlefield nepřímo vymezit vůči Call of Duty.

Co se týče zprávy o počtu lidí v zápasech a botech, vývojáři nejprve vysvětlili, že lobby pro 128 hráčů bude přístupné jen na PC, Xboxu Series a PlayStationu 5. V případě starší generace konzolí, kde Battlefield 2042 přirozeně vychází s řadou omezení a kompromisů, se proti sobě postaví polovina hráčů. V obou případech ale bude platit, že pokud se nesejde dostatečný počet lidí, hra sama doplní chybějící místa postavami s umělou inteligencí a hru spustí bez ohledu na cokoliv. Jak už je uvedeno výše, zpráva komunitu rozděluje – zatímco jedni rozhodně nechtějí hrát proti AI, další hráči – například z regionů, kde je proti Spojeným státům či Evropě značný časový posun – plán na zapojení botů vítají. Hodit by se mohli také v případě zájmu o hraní módu, který v danou chvíli nepatří k těm nejpopulárnějším, případně pro trénink při založení soukromé hry. Vývojáři už nicméně nevysvětlili, jestli do probíhající hry náhradou za boty přijmou hráče, kteří by rovněž hledali zápas, nebo jej nechají uzamčený s původním nastavením a vpustí do něj nové živé hráče až v mezičase před dalším zápasem.

Zdroj: Electronic Arts

Dalším z témat byla velikost map, o které prosakovaly spekulace ještě před tím, než vůbec došlo na odhalení hry. Na startu bude mít Battlefield 2042 sedm map, které již byly představeny a zahrnují země jako Katar, Jižní Korea, Singapur či Antarktidu. Pod jejich názvy si ale hráči nejsou schopní představit vůbec nic, dokud je sami neprozkoumají a jedním z aspektů je pochopitelně i velikost, kterou se vývojáři pochlubili v porovnání s jinými známými mapami z předchozích her. Například Hour Glass, zpracovávající město Dauhá v Kataru, má čtyřnásobnou velikost v porovnání s mapou Hamada z Battlefieldu V a podobně je na tom také mapa Orbital při srovnání s Narvikem rovněž z Battlefieldu V. Největší lokací je Irreversible na Antarktidě, která má přibližně dvojnásobnou rozlohu než legendární El Alamein z Battlefieldu 1942. Na všech mapách bude možné hrát všechny dostupné herní módy, z nichž ale vývojáři dosud blíže představili pouze Breakthrough a Conquest. Třetí režim – Hazard Zone – který má být průnikem mezi klasickým multiplayerem a battle royale režimem – na své odhalení teprve čeká a vývojáři k němu ani v rámci brífinku neposkytli žádné bližší detaily.

Poslední věcí, která stojí za vypíchnutí, je změna nastavení vaší zbraně během zápasu, bez nutnosti se respawnovat a měnit celou výbavu. Na speciálním menu můžete volit ze čtyř kategorií – optika/hledí, ústí/hlaveň, typ munice/zásobníky a nejrůznější gripy či pažby. Výběr je samozřejmě omezený, máte ale šanci rychle si upravit zbraň například pro boj zblízka, budete-li to potřebovat, případně vás k němu přinutí neustále se měnící okolnosti na mapě. Změny počasí a další neočekávané události totiž mohou změnit podobu celého bojiště a přesunout bitvu do úplně jiné části mapy, než ve které dosud probíhala. Vývojáři navíc říkají, že díky velikosti map budete mít vždy na výběr, kudy se do bitevní vřavy dostat, což platí i pro kompaktní breakthrough, uzamykající hráče v jednom sektoru. I ten totiž bude mít velkou rozlohu a má údajně nabídnout víc strategických a taktických možností, než jakýkoliv díl v minulosti.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru