Není to tak dávno, kdy jsme vás naposledy informovali o postupu prací na vývoji remaku RPG Gothic. Vzniká ve studiích THQ Nordic Barcelon a Alkimia Interactive, tedy bez přispění původní autorů série z Piranha Bytes. Ti dali už v roce 2019 jasně najevo, že s tímto nadějným projektem nemají nic společného a podle svých slov se už před dvěma lety plně soustředili na svou novou hru. Dnes jsme se dozvěděli, že jí bude pokračování zajímavého mixu fantasy a sci-fi Elex, které zatím v neupřesněném termínu naváže na bezmála čtyři roky starý původní titul. O hře informují zástupci THQ Nordic, kteří zprávu označují za jedno z nejlépe střežených tajemství a velké překvapení pro fanoušky hry i německého studia.
„Planeta Magalan zažila po událostech hry Elex několik poměrně klidných let. Staré frakce byly poraženy, nové povstaly a pokusy Berserků o obnovu a teraformaci země začaly přinášet ovoce,“ uvádí děj tisková zpráva. Vzpomíná na putování hlavního hrdina Jaxe, který se musel vypořádat s nepřáteli i znesvářenými frakcemi a nastolit chvíli klidu, ze kterého jej ale vytrhnou nové poznatky o hrozbě, která vrhá stín na celou planetu. Z nebe přichází nepřítel, který ohrožuje veškerý život uvolňováním temného Elexu – hmoty, která má za normálních okolností povahu stěžejního zdroje pro kouzla i technologie. Na Jaxovi proto je, aby se opět postaral o vztahy mezi frakcemi a jednotlivé národy vyzval ke společnému boji proti nepříteli. Motivací má přitom být i ryze osobní rovina, a sice pátrání po vlastním synovi Dexovi, který se za dosud nevysvětlených okolností ztratil.
Vývojáři potvrzují, že si NPC budou pamatovat, co jste udělali a podle toho reagovat.
Elex je RPG s otevřeným světem, který vybízí k boji, stejně jako k prozkoumávání či interakci s ostatními NPC. Těch by měla být ve hře zastoupena celá řada a podle vývojářů budou všichni alespoň po omezený čas k užitku. Důležité také bude, jak se k nim v kůži hlavního hrdiny budou hráči chovat, protože by měl být v Elexu II zahrnutý systém rozmanitých dialogových voleb s následky. Vývojáři potvrzují, že si NPC budou pamatovat, co jste udělali a podle toho reagovat. Mluví rovněž o možnosti, že se některá z NPC bude chtít přidat do vaší skupiny, nebo případně ze skupiny odejít, a to na základě vašich činů a výroků. Podobně důležitý má být i prvek permanentní smrti NPC, což může mít drastický dopad na příběh i hratelnost.
Co se týče soubojů, vývojář přislíbili přepracovaný systém útoku na blízko i a dálku, v kombinaci s vylepšeným ovládáním. Přeci jen, od roku 2017 už trendy znovu pokročily a udržet krok s konkurencí stojí extra velké úsilí, kterému však chtějí jít vývojáři naproti. Snad i proto dopředu počítají s tím, že hra bude plně využívat výkon nových konzolí, kam vedle starší generace a PC hra také dorazí. Jedině snad, že dosud nevíme kdy – datum vydání chybí a teprve čeká na své odhalení. Na druhou stranu vývojáři už v roce 2019 na Elexu II pracovali, takže po dvou letech mohou být relativně daleko a kdo ví, třeba se mamutí portfolio THQ Nordic rozroste již brzy. Na závěr ještě připomínáme, že si hru už můžete přidat do seznamu přání na Steamu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.