branding
Elex II, THQ Nordic, Autoři legendárního Gothicu oznamují novou hru

Autoři legendárního Gothicu oznamují novou hru

Studio Piranha Bytes ožívá po necelých 4 letech. Přinese pokračování sci-fi/fantasy RPG Elex

Zdroj: THQ Nordic
16. 6. 2021
Název: Elex II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 1. 3. 2022

Není to tak dávno, kdy jsme vás naposledy informovali o postupu prací na vývoji remaku RPG Gothic. Vzniká ve studiích THQ Nordic Barcelon a Alkimia Interactive, tedy bez přispění původní autorů série z Piranha Bytes. Ti dali už v roce 2019 jasně najevo, že s tímto nadějným projektem nemají nic společného a podle svých slov se už před dvěma lety plně soustředili na svou novou hru. Dnes jsme se dozvěděli, že jí bude pokračování zajímavého mixu fantasy a sci-fi Elex, které zatím v neupřesněném termínu naváže na bezmála čtyři roky starý původní titul. O hře informují zástupci THQ Nordic, kteří zprávu označují za jedno z nejlépe střežených tajemství a velké překvapení pro fanoušky hry i německého studia.

„Planeta Magalan zažila po událostech hry Elex několik poměrně klidných let. Staré frakce byly poraženy, nové povstaly a pokusy Berserků o obnovu a teraformaci země začaly přinášet ovoce,“ uvádí děj tisková zpráva. Vzpomíná na putování hlavního hrdina Jaxe, který se musel vypořádat s nepřáteli i znesvářenými frakcemi a nastolit chvíli klidu, ze kterého jej ale vytrhnou nové poznatky o hrozbě, která vrhá stín na celou planetu. Z nebe přichází nepřítel, který ohrožuje veškerý život uvolňováním temného Elexu – hmoty, která má za normálních okolností povahu stěžejního zdroje pro kouzla i technologie. Na Jaxovi proto je, aby se opět postaral o vztahy mezi frakcemi a jednotlivé národy vyzval ke společnému boji proti nepříteli. Motivací má přitom být i ryze osobní rovina, a sice pátrání po vlastním synovi Dexovi, který se za dosud nevysvětlených okolností ztratil.

Vývojáři potvrzují, že si NPC budou pamatovat, co jste udělali a podle toho reagovat.

Elex je RPG s otevřeným světem, který vybízí k boji, stejně jako k prozkoumávání či interakci s ostatními NPC. Těch by měla být ve hře zastoupena celá řada a podle vývojářů budou všichni alespoň po omezený čas k užitku. Důležité také bude, jak se k nim v kůži hlavního hrdiny budou hráči chovat, protože by měl být v Elexu II zahrnutý systém rozmanitých dialogových voleb s následky. Vývojáři potvrzují, že si NPC budou pamatovat, co jste udělali a podle toho reagovat. Mluví rovněž o možnosti, že se některá z NPC bude chtít přidat do vaší skupiny, nebo případně ze skupiny odejít, a to na základě vašich činů a výroků. Podobně důležitý má být i prvek permanentní smrti NPC, což může mít drastický dopad na příběh i hratelnost.

Co se týče soubojů, vývojář přislíbili přepracovaný systém útoku na blízko i a dálku, v kombinaci s vylepšeným ovládáním. Přeci jen, od roku 2017 už trendy znovu pokročily a udržet krok s konkurencí stojí extra velké úsilí, kterému však chtějí jít vývojáři naproti. Snad i proto dopředu počítají s tím, že hra bude plně využívat výkon nových konzolí, kam vedle starší generace a PC hra také dorazí. Jedině snad, že dosud nevíme kdy – datum vydání chybí a teprve čeká na své odhalení. Na druhou stranu vývojáři už v roce 2019 na Elexu II pracovali, takže po dvou letech mohou být relativně daleko a kdo ví, třeba se mamutí portfolio THQ Nordic rozroste již brzy. Na závěr ještě připomínáme, že si hru už můžete přidat do seznamu přání na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru