branding
F1 2021, Electronic Arts, F1 2021 vymáčknou z nových konzolí až 120 fps

F1 2021 vymáčknou z nových konzolí až 120 fps

V novém ročníku budou nakonec chybět klasické formule. Zůstanou jen legendární piloti

Zdroj: Codemasters
8. 6. 2021
Název: F1 2021 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 16. 7. 2021

Hra F1 2021 už pomalu vjíždí do cílové rovinky, ale pár týdnů do finiše jí ještě zbývá. (Je to nějaký podezřele pomalý monopost.) Vývojář z britského studia Codemasters přitom pouštějí do světa po kouscích různé zajímavosti. Zatímco legendární piloti formulí v novém ročníku chybět nebudou – objeví se v režimu My Team, klasické vozy bohužel ano. Franchise game director série F1 Lee Mather v rozhovoru pro magazín Hardcore Gamer prozradil, že tým se pro letošní ročník chtěl zaměřit na jiné novinky.

Studio podle něj muselo zhodnotit priority a nové funkce ještě předtím, než se se vývojáři pustili do práce. Nic na tom nemění ani hned sedm ikon tohoto motorsportu, které se objeví v digital deluxe edici pro My Team. Mather rozhodnutí hájí s tím, že jsou tu jiné věci jako příběhový mód Braking Point, Real-Season Start nebo nové okruhy a vylepšení pro next-gen platformy, o kterých už jsme psali. Autoři ve hře nechali i Čínu, i když není součástí oficiálního kalendáře velkých cen pro letošní rok.

„Použili jsme jemný rozdíl v klidovém odporu triggerů u plynu a brzdy, abychom simulovali rozdíl v tlaku potřebném k úplnému sešlápnutí pedálů brzdy a plynu ve skutečném voze F1.“

Lee Mather si pochvaluje nejen výkon nových konzolí obecně, ale konkrétně také ovladač DualSense pro PlayStation 5. Jeho integrace má jít velmi hluboko. Autoři využívají adaptivní triggery. Míra odporu prý přímo navazuje na prokluz pneumatik. “Když se vůz při brzdění zablokuje, zvýší se množství odporu prostřednictvím brzdového triggeru, což vede k většímu propojení s vozem. Stejně tak při prokluzu kol se zvýší odpor plynového pedálu,” uvedl Mather.

“Použili jsme také jemný rozdíl v klidovém odporu triggerů u plynu a brzdy, abychom simulovali rozdíl v tlaku potřebném k úplnému sešlápnutí pedálů brzdy a plynu ve skutečném voze F1,” dodal. V jiném rozhovoru pro magazín GamingBolt pak Lee Mather rozvedl informace o grafických režimech pro F1 2021 z pohledu nových konzolí.

Dáte přednost rozlišení, anebo frameratu?

Hráči na PlayStationu 5 a Xboxu Series X najdou dva různé módy – Graphics a Performance. Ten první nabídne rozlišení 4K a 60 fps. Výkonnostní režim se pak pyšní frameratem 120 snímků za sekundu při rozlišení 1440p, což také není vůbec špatné. A jak je na tom nejslabší z next-gen systémů? Xbox Series S nabídne jen jeden vizuální režim. Jeho cílové rozlišení je 1080p a 60 fps. Na tomto poli samozřejmě Codemasters zúročili zkušenosti, které načerpali už při vývoji a uvedení závodů Dirt 5.

Zřejmě ale nebudu jediný, koho i přes všechny zmínky o inovacích absence klasických monopostů zabolí. Zatímco my tady rok co rok fantazírujeme o tom, že by se počet legendárních formulí mohl rozrůst alespoň do jedné historické sezóny, letos se bohužel musíme spokojit jen s moderními stroji.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru