Vývojáři z CD Projektu uzavřeli další čtvrtletí probíhajícího finančního roku a vedle výsledků se podělili také o informace ohledně plánů pro nadcházející měsíce. Fakt, že společnost vsadila všechny karty na Cyberpunk 2077, který se vinou mnohokrát probíraných okolností nestal takovým hitem, v jaký vývojáři doufali, se pochopitelně odráží v meziročním výsledku příjmů i zisku. Není to ale to jediné, co určuje aktuální stav ve studiu CD Projekt RED – neutěšený stav poslední vydané hry nutí společnost k přehodnocení připravených kroků a ve výsledku znamená, že se do příštího velkého titulu pustí až v průběhu roku 2022.
Informace o financích odráží zejména skutečnost, že se Cyberpunk 2077 i nadále neprodává na PlayStation Storu. Finanční ředitel Piotr Nielubowicz poukázal na to, že jde o jednu z vedoucích digitálně distribučních platforem, odkud nejen CD Projekt čerpá většinu svých příjmů. Proto není divu, že došlo proti předpokladům společnosti k dramatickému meziročnímu poklesu zisků, a to o téměř 65 procent na úroveň 32,5 milionů zlotých. Jen pro kontext, CD Projekt původně počítal s tím, že zisk bude u hranice 80 milionů zlotých, ke kterým se ale skutečné číslo ani nepřibližuje. Jedním z důvodů stále vysokých nákladů má být nutnost zaměstnávat velkou spoustu lidí i ve chvíli, kdy by to za obvyklých okolností nebylo potřeba, vzhledem k tomu, že fáze předprodukce další velké hry může probíhat bez takového množství testerů, kteří jsou naopak nezbytní v závěrečných etapách vývoje.
Vývojáři se však nemusí strachovat o to, že by nemohla být hra označována za finanční úspěch – jak je dobře známo, dokázala si na sebe vydělat za pouhý den
Podle CEO CD Projektu Adama Kicińského se téměř polovina všech zaměstnanců stále naplno věnuje Cyberpunku 2077, ať už se jedná o přípravu next-gen verze nebo o opravování verze aktuální. V tomto ohledu se prý už v řádech týdnů mají hráči dočkat dalšího významného updatu a vývojáři i nadále věří, že z dlouhodobého hlediska bude Cyberpunk 2077 úspěšnou záležitostí. Nemusí se však strachovat o to, že by nemohla být hra označována za finanční úspěch – jak je dobře známo, dokázala si na sebe vydělat za pouhý den, než se naplno roztočila kola kontroverze a nedošlo ke všem krokům, o kterých jsme vás v závěru loňského roku pravidelně informovali.
Co se týče vývoje dalších her, CD Projekt už dříve vysvětlil, že mění strategii a chce v budoucnu vždy pracovat na dvou projektech souběžně. Vedení polské společnosti ale v těchto dnech otevřeně přiznává, že se tak začne dít až v příštím roce, což by odhadem znamenalo, že příští velká hra od CD Projektu RED může dorazit klidně až kolem let 2026-2027, bude-li vývoj trvat přibližně tak dlouho jako v předchozích případech. Na každý pád jsou už podle Kicińského sestaveny menší týmy, které rozběhly předprodukční fáze nových titulů a v příštím roce se k nim připojí zbytek studia, aby se mohlo začít pracovat naplno. Do té doby však musí být opraven Cyberpunk 2077, aby dostál očekávání a společnost mohla tuhle kapitolu formálně uzavřít, nebo alespoň otočit list a věnovat se chystaným rozšířením. Zároveň připomínáme, že ačkoliv byla dřívější vyjádření či jejich pochopení trochu nejasná, CD Projekt sice zrušil samostatnou multiplayerovou hru z prostředí Cyberpunku, což ale neznamená, že se zmiňovaný titul multiplayeru nedočká. Jde jen o změnu přístupu a skutečnost, že multiplayer pro loňskou hru s největší pravděpodobností dorazí jako velký update či rozšíření, o kterém ale v tuto chvíli nic konkrétního nevíme.