branding
EA stahuje z digitálních obchodů pět dílů Need for Speed

EA stahuje z digitálních obchodů pět dílů Need for Speed

Uzavřeny budou také servery pro multiplayer. Rozlučte se s díly Carbon, Shift nebo Run

Zdroj: Electronic Arts
1. 6. 2021

Vývojáři z Electronic Arts přistoupili na konci května k poměrně drastickému kroku vůči komunitě fanoušků série Need for Speed. Rozhodli se, že starší díly s podtituly Carbon, Undercover, Shift, Shift 2 a The Run stáhnou z digitální distribuce a uzavřou jejich multiplayerové servery. Zpráva se objevila na Redditu a hráči příliš neocenili, že informaci dostávají jen s několikahodinovým náskokem, než rozhodnutí vešlo v platnost a hry z obchodu zmizely. Co se týče ukončení možnosti zahrát si ve zmiňovaných dílech multiplayer, servery budou odstaveny k 1. září, aby se mohli vývojáři podle svých slov začít soustředit na budoucnost a nevěnovat úsilí hrám, které už nehraje dostatečný počet lidí.

„Rozhodnutí o vyřazení her není nikdy snadné, ale chceme se teď naplno věnovat budoucnosti Need for Speed. Vývojářské týmy a zaměstnanci vložili do vývoje a údržby těchto her spoustu času i úsilí a jsme velmi rádi za to, že je hrajete,“ vzkazuje komunitní manažer Max Myrus. Vysvětluje nicméně, že počet hráčů dospěl do bodu, kdy již není možné pokračovat v práci a obhájit výsledek tváří v tvář jiným projektům, což se z druhé strany zdá jako pochopitelné. Uvažte, že nejnovější z odstavených titulů – Need for Speed: The Run – vyšel už před necelými deseti lety a je tu dalších sedm dílů, které jsou stále více, či méně aktivní a v obchodech dostupné. Myrus navíc zmiňuje, že mnoho her ze série Need for Speed je dostupných skrze předplatné EA Play a pevně doufá, že se k nim hráči přesunou.

Někteří z hráčů nechtějí akceptovat uzavření serverů s přihlédnutím k tomu, kolik EA vydělává peněz.

Někteří diskutující nicméně EA vyčítají jednak skutečnost, že nedošlo k časnějšímu varování a jednak, že zřejmě nejsou v komunikaci s komunitou zcela upřímní. Nejeden z názorů v dlouhé debatě pod původním příspěvkem na Redditu upozorňuje, že důvodem odstavení jednotlivých dílů nemusí být nechuť vývojářů pokračovat v podpoře, ale problémy s licencemi. To by se dalo pochopit, vzhledem k tomu, kolik dalších společností a značek je se sérií Need for Speed spojeno například v části tunningu, případně jak košaté mívají jednotlivé hry soundtracky. Někteří z hráčů navíc nechtějí akceptovat uzavření serverů s přihlédnutím k tomu, kolik EA vydělává peněz, do těchto spekulací ale netřeba hlouběji zabředávat.

Co se týče oné budoucnosti Need for Speed, stojí za připomenutí, že na dalším díle mají i nadále pracovat vývojáři ze studia Criterion Games, vydání ale bylo odloženo na finanční období 2023, které končí 30. března téhož roku. S největší pravděpodobností se tak kvůli zapojení Criterionu do vývoje nového Battlefieldu dočkáme dalších Need for Speed až na podzim příštího roku.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru