Hra Destruction AllStars od vývojářů ze studia Lucid Games píše podivuhodný příběh. Původně měla být lákavě vypadající týmová akce prémiovým titulem se závratnou cenovkou 70 eur, která měla vejít v platnost poté, kdy skončilo dvouměsíční období, během něhož mohli hráči získat Destruction AllStars bezplatně jen v rámci předplatného PlayStation Plus. Už na konci února ale bylo oznámeno, že se hra začne od 2. dubna prodávat jen za 20 eur, což byl nečekaný ústupek, způsobený zejména reakcí nepříliš nadšených hráčů. Ačkoliv jsme hodnotili Destruction AllStars nadprůměrně, kvůli nedostatku obsahu jsme ve hře neviděli dlouhodobý potenciál, a právě to se začíná v těchto dnech naplno projevovat. Hráčů natolik ubylo, že se autoři rozhodli přidat do online matchmakingu boty, kteří doplní stavy a umožní spuštění zápasů, namísto dlouhého čekání a zhoršování celého zážitku.
„Chtěli jsme s komunitou začít mluvit o chystaných funkcích a plánech, abyste měli lepší představu o tom, co se chystá a získali od vás zpětnou vazbu a názory,“ oslovují zástupci Lucid Games přibližně 2200 lidí, kteří tvoří onu komunitu hráčů na Redditu. V příspěvku vysvětlují, že chtějí být co nejvíce otevření a právě formou vývojářských deníčků seznamovat hráče s tím, jakými změnami bude hra procházet, kde se zlepší a co do ní bude v nadcházejících týdnech a měsících přidáno. Záhy ale přichází avizovaná informace o botech, kterou Lucid Games jen slabě kryjí za to, že se všichni hráči jednoduše nepotkávají ve špičce.
Chceme zajistit, aby byly zápasy naplněny co největším počtem skutečných hráčů, ale když při čekání ve frontě na zápas chybí X hráčů, zbývající místo obsadí AI boti.
„S komunitou o velikosti Destruction AllStars, která je rozprostřena po celém světě, můžeme vyjádřit období největší a nejmenší aktivity hráčů v online matchmakingu,“ vysvětlují vývojáři. Nejčastěji prý hráči hrají ve všední dny od 18 hodin do půlnoci a o víkendech mezi 14.-3. hodinou ranní, což je – nutno uznat – poměrně solidní rozptyl, do kterého by se měl trefit každý. Kvůli časovým posunům ale může docházet k tomu, že se hráči jednoduše nesejdou a právě v tyto okamžiky vstoupí do hry boti. „Chceme zajistit, aby byly zápasy naplněny co největším počtem skutečných hráčů, ale když při čekání ve frontě na zápas chybí X hráčů, zbývající místo obsadí AI boti. Výjimkou je Blitz, jakožto kompetitivní režim, do kterého boti nikdy nezasáhnou,“ doplňují autoři Destruction AllStars. Nevysvětlují ale, zda bude možné nastavit obtížnost botů, případně podle jakého přesnějšího klíče se budou boti dopočítávat, či zda je bude možné i během rozehraného zápasu doplnit skutečnými hráči.
Fakt, že jde o první vývojářský update, předznamenává, že se něco děje a i další body jasně deklarují, že hráčů ubývá. Do matchmakingu se nově budete moci připojovat v již sestavených partách přátel a k dispozici bude také playlist zápasů, který umožní zúžit výběr módů, map a dalších modifikátorů, aby byli hráči lépe koncentrováni do jednoho místa a rychleji se spojovali do zápasů. Nad rámec toho pak Lucid Games slibují obecné zlepšení uživatelského zážitku, dodání větší „váhy“ nárazům, případně eliminaci takových, které i kvůli vysokému pingu přichází zdánlivě odnikud a ke slovu by měla přijít i celková snaha o vybalancování zážitku stran schopností jednotlivých hrdinů.
Zda to bude stačit, je ale opravdu složité předpovídat – ačkoliv je komunita vstřícná a v hrstce komentářů hráči vývojáře chválí, objevují se i posměšné příspěvky a hlavně doporučení, aby se hra dostala i na další platformy a zpřístupnila crossplay. To však nemusí být tak snadné, jak se zdá, bez ohledu na to, že Lucid Games je nezávislé studio. Hru totiž přímo vydávala Sony a je otázkou, zda bude chtít hru zachránit, nebo ji udržet exkluzivní pro PlayStation 5.