Při debatách o mikrotransakcích a ještě hůř – při závadnosti těchto mechanismů – je jednou z nejčastěji skloňovaných společností Electronic Arts. Popularita série FIFA funguje jako obrovský magnet na problémy, zvlášť, když se k tomu přidají excesy kolem režimu Ultimate Team, který se navíc netýká pouze fotbalové simulace, ale také sérií Madden NFL či NHL. Vývojáři z Electronic Arts se ale i přes nejrůznější incidenty i restrikce na úrovni legislativy některých zemí snaží udržet Ultimate Team při životě a i s dílčími ústupky se jim to daří. Ve skutečnosti je totiž situace pohledem peněz rok od roku lepší a tabulka příjmů jen z tohoto módu vysvětluje spoustu věcí.
How much does EA earn from Ultimate Team across FIFA, Madden and NFL?
EA Net Revenue from Ultimate Team:
FY 2021: $1.62bn
FY 2020: $1.49bn
FY 2019: $1.37bn
FY 2018: $1.18bn
FY 2017: $775m
FY 2016: $660m
FY 2015: $587mThe majority is from FIFA Ultimate Team ofc. pic.twitter.com/xUbNUx6R62
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 26, 2021
Výroční výsledky za uplynulé finanční období 2021 zveřejnila společnost Electronic Arts prostřednictvím státního formuláře 10-K a právě v části příjmů se poměrně obšírně věnuje kartičkovému módu ze svých her. Výsledky pak shrnul analytik Daniel Ahmad na svém Twitteru a přinesl onu zmiňovanou tabulku příjmů za posledních sedm let. Dobře na ni můžete sledovat, kterak se EA dostala od roku 2015 z tehdejších 587 milionů dolarů až k aktuálním 1,6 miliardy dolarů, pocházejících čistě z režimu Ultimate Team. V přepočtu tak vývojáři utržili téměř 34 miliard korun, což je bez procenta třetina veškerých příjmů společnosti. V citovaném formuláři se uvádí, že nejvýkonnější je v tomto ohledu FIFA, nejde však o žádné velké překvapení, uvážíme-li, že aktuální ročník FIFA 21 má na kontě 1,5 milionů prodaných kusů jen v prvním měsíci svého prodeje a chlubila se vyšším počtem aktivních hráčů než předchozí ročník ve stejném období.
Je však nutné znovu připomenout, že náklonnost k tradiční formě loot boxů pozvolna uvadá a spoustu vývojářů hledá jiné systémy, jak své hry monetizovat na ploše několika let po vydání. Může se rovněž stát, že postavení vlád některých zemí bude natolik nekompromisní, že skutečně přinutí EA ke změně směru, což by ale z druhé strany nebylo poprvé. Ústupky už společnost v minulosti udělala, a i kdyby měl režim Ultimate Team ve stávající podobě skončit, byla to s pohledem na tabulku výše docela úspěšná jízda, co říkáte?
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.