Pokud jste zažili éru druhého PlayStationu a nemáte něco výslovně proti střílečkám, nemohla vás minout série TimeSplitters od vývojářů z Free Radical Design. Ve své práci byli tak dobří, že se TimeSplitters často staví na roveň legendám jako GoldenEye 007 nebo Perfect Dark a díky prvku cestování v čase nebo mnoha popkulturním narážkám se na hru vzpomíná jen v tom nejlepším. Paradoxní ovšem je, že se série i přes svůj tehdejší úspěch nedočkala pokračování na dalších generacích konzolí, byť se o tom hojně spekulovalo a fanoušci nejednou vyslovili svůj zájem. Čekat však museli až do včerejšího večera, kdy společnost Deep Silver potvrdila, že se pod hlavičkou Koch Media, resp. celé skupiny Embracer Group zasadila o obnovení studia Free Radical Design a oznámila, že první hrou bude právě pokračování TimeSplitters.
A new Deep Silver Studio is coming – Free Radical Design pic.twitter.com/N5qTTcZfsW
— Official Deep Silver (@deepsilver) May 20, 2021
„Ptali jste se a my se vás rozhodli vyslyšet. Pracujeme na tom, aby se mohla značka TimeSplitters vrátit a s potěšením oznamujeme, že za tímto účelem zakládáme nové studio,“ zní část vzkazu, který se objevil na Twitteru společnosti Deep Silver. Oním novým studiem ale bude znovu Free Radical Design, které si prošlo bouřlivou minulostí, několika přejmenováními a nakonec bankrotem, po kterém většina týmu odešla do vznikajícího studia Dambuster. Poslední majitel značky TimeSplitters – německá společnost Crytek – se však rozhodl před několika lety práv zbavit, sáhla po nich společnost Koch Media a té teď nic nebrání v tom, aby se hrou vzkřísila i její domácí studio.
Jde o zprávu, jež musí vlít optimismus do žil všem fanouškům, kteří si plnohodnotné pokračování přáli od roku 2005.
Veteráni z řad hráčů přitom nemusí mít strach, že by šlo jen o prázdnou schránku se známým jménem. U znovuzrození Free Radical stojí původní zakladatelé tohoto studia Steve Ellis a David Doak, kteří mají teď za úkol najít dostatečné množství vhodných zaměstnanců a pustit se do práce. Za připomenutí také stojí, že oba zmiňovaní vývojáři byli součástí Rare v době, kdy vznikaly v úvodu jmenované tituly GoldenEye 007 a Perfect Dark, takže úroveň zpracování TimeSplitters nebyla náhoda a pevně věříme, že se jejich letité zkušenosti projeví také u vznikající novinky.
Než ale zjistíme, jak bude hra vypadat, případně zda se můžeme těšit na nějaké originální prvky, uběhne ještě spoustu času. Deep Silver v tiskové zprávě i na Twitteru uvádí, že vývoj ještě nezačal a je nejprve nutné připravit adekvátní prostředí. Odhadem proto můžeme tvrdit, že se do země poprvé kopne klidně až v příštím roce a následně mohou práce na hře zabrat klidně i dva roky. Přesto jde o zprávu, jež musí vlít optimismus do žil všem fanouškům, kteří si plnohodnotné pokračování přáli od roku 2005, kdy vyšel poslední díl s podtitulem Future Perfect. V uplynulých letech totiž mohli slýchat jen velmi nekonkrétní sliby a náznaky, které se však nikdy nepřetavily v nic konkrétního.
Přitom už v roce 2007 se otevřeně mluvilo o tom, že vzniká čtvrtý díl a tyto spekulace trvaly několik dalších let, bez ohledu na přesun Free Radical pod Crytek. Až v roce 2012 – tedy šest let po vydání třetího dílu – uvedl prezident Cryteku Cevat Yerli, že by si hru zahráli jen fanoušci původní trilogie a nikdo jiný by o ni neprojevil zájem, takže už nebylo nutné dál spekulovat a na TimeSplitters se zapomnělo. Uvidíme tedy, jestli Deep Silver nezmění názor a zda hra skutečně vyjde, na rozdíl od předchozích pokusů je ale tento alespoň na začátku posvěcen oficiálním stanoviskem vývojářů a nemusíme se pohybovat jen v rovině úvah.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.