V pátek dorazila na trh remasterovaná kolekce Mass Effect Legendary Edition od studia BioWare a Electronic Arts. Fanoušci se samozřejmě okamžitě pustili do hry a už se jim povedlo vypátrat první zajímavosti. Neměnila se totiž jen grafika, ale v některých případech také drobnosti v obsahu.
Ve třetí hře jsme měli možnost poprvé spatřit, jak vypadá Tali’Zorah bez masky, zatímco do té doby byly její rysy v helmě jen velmi nezřetelné. Hráče ale výsledek ve své době většinou hodně zklamal. Diplomaticky řečeno. Šlo totiž jen o upravenou fotku modelky z fotobanky. Většina čekala mnohem víc.
Její aktuální podoba se liší. I když si někteří fanoušci možná představovali quariany ještě nezvyklejší, jde nepochybně o posun. Někteří hráči žertují, že alespoň teď nevypadá Tali jako postava z videoklipu ke country hitu. Za pozornost ale na druhé straně pořád stojí starý koncept art Matta Rhodese, který pracoval na původních hrách a navrhoval pro ni ještě trochu cizokrajnější podobu.
Zmínku si nicméně zaslouží i menší a ještě nenápadnější změny. Elanos Haliat je pirát, který se objevil v jedné z vedlejších misí v první hře. Původně mu ale byl omylem dán model lidského muže, ačkoli mělo jít o turiana. Vyplývalo to z jeho jména, způsobu řeči i zmínce o lidech. A v Legendary Edition skutečně dostal nový model turiana.
Autoři také překvapivě naznačili, že by se do třetího dílu nakonec mohl vrátit vyškrtnutý multiplayer. Šéf projektu Mac Walters to prohlásil v rozhovoru pro magazín CNET. Absence kooperativní hry pro více hráčů z Mass Effectu 3 je asi nejcitelnější ztráta na celé trilogii, v níž kromě ní chybí i DLC Pinnacle Station pro první hru, k němuž se nepovedlo dohledat zdrojová data a jeho rekonstrukce by byla příliš nákladná. Ačkoli vývojáři chtěli vytvořit jakousi kompletní definitivní verzi celé trilogie.
V únoru Mac Walters prohlásil, že i když se mu mutliplayer líbí a nechtěl se ho vzdát, někde bylo potřeba udělat stopku. Věřil, že většina fanoušků ságu vnímá především jako singlový zážitek. Teď se ho magazín CNET zeptal, zda je nějaká šance, že se multiplayer vrátí. Walters prohlásil, že by to kategoricky nevyloučil. “Chceme vidět, jakém přijetí bude Legendary Edition mít a jaká je poptávka po multiplayeru. A pak se sami sebe zeptáme, zda máme dostatek zdrojů a času přinést to v kvalit, kterou my i fanoušci chceme,” dodal.
Kvůli absenci multiplayeru byl v Legendary Edition upraven i systém Galactic Readiness.
Upřímně řečeno, přijde mi to jako hodně silný náznak. Walters sice nic neslíbil, ale podobné věci vývojáři obvykle neříkají, pokud o tom už minimálně vážně neuvažují, protože dobře ví, že pak budou čelit jen dalším otázkám na stejné téma. Kvůli absenci multiplayeru byl v Legendary Edition upraven i systém Galactic Readiness. Ten totiž on-line hra také ovlivňovala. Autorům šlo o to, aby na nejlepší možný konec nyní hráči dosáhli jen hraním singlu.
Mass Effect Legendary Edition nabídne přes 40 původních rozšíření. DLC Pinnacle Station pro první díl ale bude jako jediné chybět. Expanze od externího týmu Demiurge Studios umožnila pilovat bojové schopnosti, ale i přes snahu autorů se ji nepodařilo začlenit do výsledné kompilace. Jak prozradil game director Mac Walters v rozhovoru pro magazín Game Informer, tým kontaktoval každého, kdo měl s rozšířením něco společného, ale poškozená data znemožnila, aby se DLC stalo součástí remasteru.
Nikdo nebyl schopen dohledat funkční originál a vytvořit celou expanzi znovu nebylo možné z důvodu času. Celému týmu by to prý zabralo dalších šest měsíců. Autorům podle Walterse zlomilo srdce, že museli Pinnacle Station vynechat, protože cílem bylo dát do jednoho balíčku úplně vše, co kdy singl Mass Effectu nabídl. I když to některé fanoušky asi zklame, nebo by raději počkali další půlrok, investice se zřejmě zdála vývojářům neopodstatněná i vzhledem k tomu, že v celkovém dobrodružství toto DLC hraje jen marginální roli.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.