Remake survival hororu Resident Evil 2 je v některých ohledech až překvapivě věrný originálu, například pokud jde o práci s inventářem. V dalších ohledech se původní klasikou inspiroval jen částečně, to je třeba příklad ukládacího systému. A konečně je tu i řada prvků, kde se autoři novodobé verze rozhodli zcela zpřetrhat pouta s původní hrou z roku 1998. Jednu z nejvýraznějších odlišností představuje nová 3rd person perspektiva, jež nahradila původní fixní kamery. Část tradičních fanoušků ale od počátku dráždí představa, jak by asi novinka vypadala, kdyby se její autoři neodhodlali k této změně.
Odpověď nám přináší modder z kanálu Enveloping Sounds a série jeho videí, které vytvořil za pomoci jiného nástroje – free cam cheatu od uživatele s přezdívkou jim2point0. Výsledek vypadá a funguje překvapivě dobře a je zcela zjevné, že by to remaku slušelo i s takovýmto tradičnějším pojetím. Nicméně neradujte se předčasně. Šikovný fanoušek varuje, že do plnohodnotné modifikace má jeho experiment zatím daleko. Praktických problémů se na tomto místě objevuje hned několik. Řada lokací je tak tmavá, že by momentálně působily nepřehledně, špatně by se v nich orientovalo a hráči by v nich neměli přehled o různých detailech. Autoři jednoduše počítali s kamerou umístěnou za ramenem hlavního hrdiny a nutností aktivně využívat baterku.
Bylo by údajně nezbytné přidat další světelné zdroje, aby byl výsledek esteticky přijatelný a současně praktický
Problém je to například v policejní stanici, kde by bylo údajně nezbytné přidat další světelné zdroje, aby byl výsledek esteticky přijatelný a současně praktický. Další problém pak představuje přepracovaný systém zaměřování a ovládání vůbec. Resident Evil dříve využíval schéma takzvaného tanku a hlavní hrdinové zaměřovali nepřítele automaticky. Bez těchto pomůcek by byl remake obtížně hratelný. I když je pravdou, že hra nabízí asistenci míření, která by mohla pro potřeby modu být dostačující.
V každém případě prototyp dokazuje, že statické kamery, které byly neodmyslitelnou součástí survival hororů v devadesátých letech, mají stále něco do sebe. Umocňují pocity klaustrofobie, pomáhají budovat napětí a v neposlední řadě, pokud jsou vývojáři šikovní, leckdy před hráčem dokáží něco schovat, anebo naopak využít úhel pro pořádnou lekačku či efektní záběr. Pozitivní zpětná vazba od fanoušků v každém případě dává naději, že tenhle nápad někdo dotáhne do zdárného konce. Bavíme se koneckonců o PC verzi, která umožňuje leccos. Třeba zahrát si druhý díl za Chrise Redfielda namísto Leona.
Kromě výše přiloženého videa se můžete na další klipy podívat na kanálu autora. A nezbývá než se těšit na další podobné pokusy. Část hráčů volala například po tom, aby remake nabídl first person perspektivu nebo dokonce podporu VR jako Resident Evil 7. Kterýpak odvážlivec se tohoto úkolu asi ujme?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Pokud by se v budoucnu objevila nějaká oficiální možnost jak si zahrát novější díl Resident Evilu s fixními kamerami, tak by se ze strany autorů jednalo spíše o guilty pleasure pro fanoušky, ale v rámci posunovaní hratelnosti by se rozhodně jednalo o velký krok zpět.
Trik prostě spočívá v tom, že prostředí po kterém se hráč pohybuje není trojrozměrné, ale jedná se o „pouhý“ předrenderovaný obrázek který je přilepený na obrazovku. Jediné 3D otexturované objekty ve hře jsou postavy, pohybující se objekty a některé efekty jako třeba oheň nebo rozbíjející se sklo. To znamená, že veškerý výkon se soustředí do vykreslování těchto pár 3D objektů a může je tedy udělat mnohem detailnější než v ostatních hrách. Tenhle trik potom používá i remake prvního dílu a Zero.
V dnešní době už je ale technologie mnohem pokročilejší a můžeme tedy bez větších problémů mít ve hře do trojrozměrného prostoru vykreslený celý herní svět. A tomu se samozřejmě musí uzpůsobit a evolvovat i celá hratelnost.