Nepochybně jste i vy zažili chvíle, kdy vás nějaká hra vyděsila natolik, že jste nebyli schopní v jejím hraní pokračovat. Pro mě to byly například vyhrocené momenty v Aliens versus Predator z roku 1999 při hraní za mariňáka. Nebo třeba lekačky v Dead Space. A nutno přiznat, že i Resident Evil 7 – zvlášť ve VR – u mě často aktivoval všechny poplašné mechanismy, až jsem si musel jít dát pauzu. Právě míra děsu, kterou dosud poslední díl oblíbené zombie ságy u hráčů vyvolával, proto měla významně ovlivnit podobu očekávaného osmého dílu, který nebude podle producenta Cujošiho Kandy tak tlačit na pilu.
„Když se pouštíme do vývoje nového dílu série Resident Evil, naším cílem není udělat hru ještě děsivější nežli v předchozím případě, ale najít rovnováhu mezi strachem a zábavou,“ řekl Kanda v rozhovoru pro magazín Axios Gaming. Potvrdil pak, že podle reakcí některých hráčů byl Resident Evil 7 až moc strašidelný, což bylo pro vývojáře obrovským komplimentem, vzhledem k tomu, že to byl jejich původní záměr. „Na druhou stranu je vždy naším cílem vytvořit hru, do které může kdokoliv pohodlně naskočit a hrát, takže jsme oproti Resident Evil 7 zmírnili [ve Village] křivku napětí, aby se hráči nemuseli bát neustále,“ vysvětluje producent.
Jedním z prvků, díky kterým se hráči nebudou muset neustále bát, jsou otevřenější lokace, které jsme si mohli užít v dostupných demoverzích. Podle Kandy je ale všechno součástí velmi promyšleného designu, takže hráči určitě nebudou hrát bez jakýchkoliv obav, jen na ně zaútočí trochu jiná forma strachu, pramenící zejména z nejistoty. „Pozornost musíme věnovat oné křivce napětí. Zjistili jsme totiž, že lidé si vypěstují imunitu vůči strachu, pokud jsou trvale vystaveni napjaté situaci nebo prostředí. Chvíle uklidnění proto fungují jako nárazník, který zajistí, že si hráči na strach nevyzknou,“ dodal producent.
Další diskutující přidávají důležitou poznámku, že nikdo hráče nenutí, aby konkrétní titul hrál, zvlášť v případě, pokud ho hry děsí a v tomhle případě by mělo jít o strašidelný titul.
Bez ohledu na to, jak logicky vysvětlení zní, fanoušci s tímto přístupem zrovna spokojení nejsou. V komentářích se objevují zejména stížnosti směřujících k tomu, že Resident Evil je hororovou sérií a nikdo tudíž nemůže očekávat, že hráče nevyleká. Další diskutující přidávají důležitou poznámku, že nikdo hráče nenutí, aby konkrétní titul hrál, zvlášť v případě, pokud ho hry děsí a v tomhle případě by mělo jít o strašidelný titul. Někdo také vidí rovnici mezi méně strašidelný a nudný, což potvrzují zejména lidé, kteří sice označují Resident Evil 7 za děsivý, ale zároveň také skvělý a zapamatovatelný titul.
Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne, případně jak silně se Kandova slova do Village promítnou. Hra vychází už v pátek, takže nemusíme čekat bůhvíjak dlouho…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vybalancovat hororovou hru tak, aby byla celou dobu napínavá, musí bejt extrémně těžký, nedá se jet podle typickýho filmovýho mustru, kdy je 30 minut expozice, hodina „akce“ + krátkej epilog. Jen doufám, že z toho nevznikne něco po vzoru RE6, kdy se taky chtěli otevřít co nejširšímu publiku, ale pochybuju, že by se Capcom chtěl podruhý spálit.
Nebo to jsou vydavatelé už tak nenažraní, že prostě každá hra musí mít prodeje typu Witcher 3, jinak jde automaticky o neúspěch? Já naschvál zmiňuji ty prodeje, protože proč by jinak měnili něco, co tak dobře fungovalo, navíc, lidi si to budou kupovat, protože Resident Evil = horor snad ne?