branding
Microsoft na PC následuje příklad Epic Games Storu

Microsoft na PC následuje příklad Epic Games Storu

Sníží svůj podíl z prodaných her na 12 procent ve srovnání s dosavadními 30 procenty

Zdroj: Microsoft
30. 4. 2021

Microsoft bude k vývojářům štědřejší. Bude si brát menší podíl z prodaných PC her v Microsoft Storu. K autorům bude nově putovat 88 % z utracených peněz namísto původních 70 %. Microsoft tak na tomto poli srovnal krok s Epic Games Storem, který má stejná procenta, zatímco Steam se drží rozdělení 70:30 podobně jako další velké distribuční platformy.

Nová pravidla přejdou v účinnost od 1. srpna a Microsoft tak chce podpořit vývojáře PC her, prohlásil šéf Xbox Game Studios Matt Booty. Nic ovšem nenasvědčuje tomu, že by se Microsoft k podobnému kroku chystal také na Xboxu. V konzolovém prostředí jde totiž nadále o nepsaný standard a ani ze strany ostatních výrobců tu neexistuje žádný tlak na snížení podílu. Ostatně je pravidlem, že výrobci konzolí vydělávají právě na prodeji softwaru a příslušenství.

Uvidíme, zda krok Microsoftu vyvine nějaký tlak i na Steam, anebo zůstane jednička na poli digitální distribuce PC her věrná své dosavadní politice.

Snížení podílu je zajímavé i z toho důvodu, že drtivá většina vývojářů se v průzkumech opakovaně shoduje, že 30 % je moc a jde podle nich o nespravedlivou a příliš vysokou marži. Podle poslední ankety si 97 procent vývojářů myslí, že si zaslouží víc než 70 % z peněz, které zákazník za titul utratí.

Uvidíme, zda krok Microsoftu vyvine nějaký tlak i na Steam, anebo zůstane jednička na poli digitální distribuce PC her věrná své dosavadní politice. Dlužno dodat, že podíl Valve se postupně snižuje na 25 % a 20 %, pokud se hra prodává opravdu dobře a dosáhne na 10, respektive 50 milionů dolarů. To se ovšem přirozeně týká jen těch nejúspěšnějších.

Redmondský gigant také plánuje další vylepšení pro svého klienta na PC. Má být rychlejší, stabilnější a lépe odbavovat stahování.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru