branding
Ratchet & Clank: Rift Apart, Sony Computer Entertainment, Nový Ratchet & Clank exceluje v dosud největší ukázce

Nový Ratchet & Clank exceluje v dosud největší ukázce

Úrovni detailů se jen tak nějaká hra nevyrovná. Docení hráči práci Insomniac Games?

Zdroj: Sony
30. 4. 2021
Název: Ratchet & Clank: Rift Apart Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 11. 6. 2021

Vývojáři z Insomniac Games představili včera během vysílání State of Play úplně novou ukázku z Ratchet & Clank: Rift Apart, kterou navázali na trailer z tohoto týdne. Hráči mohli sledovat více než 15 minut dosud neviděných záběrů a rozplývat se nad tím, kolika detaily hra oplývá. Ačkoliv nebyla ukázka souvislá a docházelo v ní ke střihům, vývojáři nejednou demonstrovali rychlost SSD konzole PlayStation 5 a v reálném čase představili, jak rychle je možné – i během probíhajícího boje – skočit do úplně jiné rozsáhlé lokace, nad čímž zřejmě nepřestaneme kroutit hlavou do vydání a vlastní možnosti si nového Ratcheta zahrát.

Video v tomto případě vydá za tisíc slov a podívat se můžete jednak na metropoli Nefarious City, tak na domácí základnu druhé hratelné postavy Rivet, která se nachází v dimenzi Sargasso. Jak sami vývojáři připomněli, hra vznikala primárně pro PlayStation 5 a snad na všem ve videu je to vidět. Kromě již zmiňované míry detailů si nelze nevšimnout ray tracingu, stejně jako obrovského množství objektů, částicových efektů a precizní animace hlavních hrdinů. Jestli Ratchet & Clank z roku 2016 vypadal během hraní téměř jako animovaný film, Rift Apart může slůvko téměř hodit do koše. A pochopitelně se nemusíme stále bavit pouze o grafice.

Také hratelnost působí velmi svižně a nepochybujeme, že i díky přítomnosti mnoha různých zbraní bude náležitě zábavná. K novým kouskům můžeme zařadit NegaTron Collider, který se krátce objeví v menu, prostřednictvím kterého Rivet kupuje novou výbavu. Podobných novinek ale bude podle vývojářů ve hře mnohem víc a vhodně doplní arzenál, který fanoušci série znají a mají rádi. Nad rámec klasického procházení jednotlivými úrovněmi a posunu v příběhu slibují lidé z Insomniac Games také průzkum rozsáhlých otevřených lokací, běh po zdech, přitahování malých prostorových prasklin přímo „na sebe“, logické hádanky pro Clanka, nejrůznější výzvy a dokonce i vzdušný souboj na hřbetech draků. Vývojáři rovněž slíbili, že již brzy budou mluvit o prvcích přístupnosti ve hře, které nad rámec standardních vlastností zahrnují také podrobnější nastavení, ovlivňující například celkovou rychlost hry, chování rozhraní nebo náročnost ovládání.

Otázkou nicméně zůstává, zda všechno výše napsané hráči ocení. Právě vzpomínka na skvělého Ratcheta & Clanka z roku 2016 naznačuje, že bez ohledu na preciznost zpracování a pokročilé inovace vnímá spoustu hráčů tuhle záležitost jako hru pro děti a mám v živé paměti, jak odmítavě se k oceňování zmiňované hry značná část publika stavěla. Jen grafika kvalitní titul nedělá, o tom není sporu, v případě Rift Apart se ale zdá, že promluví mnohem víc nežli vizuální pozlátko.

Nahlásit chybu v článku

11

Napsat komentář

Další články
Nahoru